Universele cruise control

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Iemand ervaring met dit soort systemen. Zit er over te denken om deze in me SW20 te gaan bouwen.

Eentje gevonden bij Conrad, KLIK.
Ik zag opeen andere site dat het mogelijk was op de bediening in de pook te verwerken. Dat sprak me wel aan, makkelijke installatie. (Heb een prijs aanvraag gedaan)
Image
darkEVO
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Prijs aanvraag gedaan voor de set met pook bediening: 800 euro incl BTW en inbouwen.
ROB-E
Type MR2: AW11
Ik heb dat setje ook zien staan ja.
Maar dan nog niet met bediening op de pook.
Er is er 1 bij het starlet-forum die deze ingebouwd heeft, en die vind hem prima werken.

Wat kost een orginele dan?
Vind 800 inc inbouwen best aan de prijs.
Peerke
Zere vingers van het typen..
Type MR2: ZZW30
Ik heb er vorig jaar een Gold Cruise bij Wilie hermans in laten bouwen die erg goed bevalt.

Image
Manuelos
Ik lul al aardig mee !
Zend anders es een berichtje naar "MR 2000", die heeft ook een cruise control laten inbouwen op z'n sw20
Remmel
Type MR2: AW11
Ik heb een WAECO cruisecontrol in mijn Honda Accord zitten.
Deze zat er al in toen ik hem kocht, echter doet het prima en bevalt erg goed!
En zeker als je de prijs hoort: € 190-! (+ 4 a 5 uur inbouw, dus totaal iets van 500 euro).

Image

http://waeco.com/nl/3512_452.php

Er zijn ook duurdere WAECO systemen leverbaar.
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Peerke wrote:Ik heb er vorig jaar een Gold Cruise bij Wilie hermans in laten bouwen die erg goed bevalt.

Image
De set met pookbediening is ook van Gold Cruise http://www.idee-systems.nl/cruise_control.html. Maar wel dus 800 euro :(.

@Manuelos: Oke, zal ik eens doen.
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Remmel wrote:Ik heb een WAECO cruisecontrol in mijn Honda Accord zitten.
Deze zat er al in toen ik hem kocht, echter doet het prima en bevalt erg goed!
En zeker als je de prijs hoort: € 190-! (+ 4 a 5 uur inbouw, dus totaal iets van 500 euro).

Image

http://waeco.com/nl/3512_452.php

Er zijn ook duurdere WAECO systemen leverbaar.
Bij Conrad.nl voor 129 euro incl verzending! Maar zo iets zal toch ook wel zelf in te bouwen zijn? Switch op het koppelingspedaal, snelheids sensor plaatsen. En de actuatoor op de gaskabel monteren. Klaar :dux-blij_thumb-up:, vroem vroem.
Peerke
Type MR2: ZZW30
800 euro? Ik heb ergens rond de 600 betaald.
darkEVO
ok, 600-800 euro ben je dus wel kwijt incl inbouw.
BST
Type MR2: SW20/21/22
Peerke wrote:800 euro? Ik heb ergens rond de 600 betaald.
Voor zo'n zelfde pookje in mijn 206 heb ik 500 betaald, en de inbouwer was toen wel even bezig met zoeken naar de juiste spullen voor het specifieke type dat ik had. Kosten zijn afhankelijk van merk/model/bouwjaar.
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
De set met versnellingspook bediening is zonder inbouwen 559 euro. Als ik moet kiezen dan ga ik denk ik toch voor de eerste set. Eerst maar eens goed over na denken :)
TOY-ota
Ik lul al aardig mee !
Heb een paar keer een cruise control ingebouwd. Is goed te doen zodra je het snelheidssignaal gevonden hebt. Soms is dit bij je km teller te vinden, maar vorige keer kon ik dit eenvoudig bij mijn radio aftappen, weet niet hoe dit bij de mr2 zit. In het ergste geval kun je dit signaal niet aftappen en moet je een pulsgever installeren op een aandrijfas.

Let er op dat er twee systemen zijn om de gaskabel aan te trekken: met vaccum en electrisch. electrisch heeft de voorkeur omdat vacuum na verloop van tijd toch gaat lekken. (zo te zien is het genoemde waeco systeem van conrad (129 euro) een vaccuum systeem).

Inbouwen kost je ongeveer een dag als je hier nog geen ervaring mee hebt. De tweede auto gaat een stuk sneller.

De bediening op je pook lijkt me niet echt fijn. Tijdens het terugschakelen zet je dan per ongeluk je cruisecontrol op resume en je auto gaat accellereren naar je laatst ingestelde snelheid. Ook moet je steeds naar beneden kijken om hem goed te bedienen. Stuurbediening, een handel bij je richtingaanwijzer of een paneel op je dashboard heeft dus de voorkeur. (in die volgorde, maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Ik hoop dat deze info je wat geholpen heeft. Succes met het inbouwen het is echt te moeite waard. Zelfs als je geen lange afstanden rijdt kun dit gebruiken als je even niet per ongeluk te hard wilt rijden.
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
De bediening op de pook is verzonken, dus de kans dat je deze indrukt is vrij klein. En als je deze al indrukt zal het niet werken omdat je koppeling hebt ingedrukt. En na een tijdje weet je ook waar de knopjes op de pook zitten dus hoef je niet te kijken. Dus dat lijkt me geen probleem. Maar de set met de pookbediening is wel stuk duurder dus ik denk dat ik die toch laat voor wat het is.

Snelheidsignaal is volgens mijn analoog. Ik meende dat de tellerbak namelijk met een kabel vast zat, en het lijkt me niet dat er ergens nog een elektronische signaal zit. Maar dat weet vast wel iemand mij te vertellen ;).

Maar bedankt voor de tips. Als ik weer werk heb (zit ff in de ww :() zal ik eens kijken wat ik er van kan maken :). Ondanks dat ik geen lange stuk rij, lijkt het me inderdaad fijn zo nu en dan lekker te kunnen "cruisen" ;).
Post Reply