Je behoort nu officieel tot de klassieker-klasse. 25 jaar en 1 dag geleden reed je voor het eerst vrolijk en imposant over de wegen van Nederland. Ik kan me goed voorstellen hoe mooi je er toen nog uit zag, hoe strak in de lak, alles nieuw, 0 km op de teller en iedereen die naar je omkeek.
Vier jaar al ben je nu van mij, ik heb je toen van een of andere dwaas kunnen kopen voor €400. Sindsdien heb ik goed voor je gezorgd en heb je me nooit in de steek gelaten. Wat kleine dingetjes die verholpen moesten worden waren onder andere de koppeling, dynamo, waterpomp, koelbuisjes onder inlaatspruitstuk, voorruit, remmen en uitlaat. Vier jaar heb je mij al rijplezier gegeven en nog steeds klim ik vaak uit je met een glimlach, en laat je een onvergetelijke indruk achter op de passagiers.
Echter, deze leeftijd en in deze tijden van maatschappelijke waanzin en krankzinnigheid, komen helaas met een droevig gevolg, namelijk: Je broertjes worden zeer schaars en worden veel gebruikt voor de cross en velen verdwijnen ook door de uitspreidende roest.. Een gevolg dat ik jou nooit aan zou willen doen.
Nu heb je bijna 280.000 km op de teller, hier en daar een klein roestplekje en smeek je om een nieuw kleurtje op je huid. De kilometers kun je niet meer terug krijgen, maar de rest kan nog altijd getransplanteerd worden. Ondanks dat je steeds minder broertjes tegen zult komen, zul je toch weer gaan stralen! Verse pootjes en een nieuw hartje zijn daarbij ook niet uitgesloten, maar dat zal toch nog even op zich moeten laten wachten. Betere tijden komen eraan, hou het nog even vol!
Ik wil van deze gelegenheid ook even gebruik maken om je te bedanken voor de beëindiging van de wegenbelasting, en de komst van een goedkoper klassiekerverzekering.
Gr Rowan