Ik kwam via via terecht bij www.xado.nl
Zij verkopen een product dat je motor mot revitaliseren door het gebruik van nano materiaal. Dit legt een nieuwe laag over beschadigde onderdelen waardoor beschadigde delen (zuigerveren, cilinderwanden etc) versterkt/gerepareerd worden.
Wat is jullie mening hier over? Heeft iemand dit toevallig geprobeerd?
[quote]
XADO Revitalizant repareert slijtage in benzinemotoren en compressoren. Actieve werkstoffen, revitalizanten, zorgen voor een chemische reactie op de wrijvingsvlakken waardoor er een nieuwe metaalceramische laag wordt gevormd. Op deze wijze worden de beschadigingen op de cilinderwanden, zuigerveren, lagers, assen, klepstoters etc opgevuld met een zeer sterk en glad materiaal. De behandeling is eenmalig en het resultaat is blijvend.
De revitalizant is ook geschikt voor motoren met een natte koppeling, in dit geval moet men echter i.p.v. 1 tube voor de versnellingsbak nog een extra tube voor de benzinemotoren bij stap 3 toevoegen.
DoseringOlie system (L)3-1011-2021-30Aantal tubes369Bewerkings schema1+1+12+2+23+3+3Aantal tubes voor nieuwe motoren246
Technische gegevens van de gevormde metaalkeramische laag:
Microhardheid – 750 kg/mm2
Een hoge roestbestendigheid
Ruwheid Ra – tot 0,06 um.
Voordelen op een rij:
herstelt de geometrie van de onderdelen naar de oorspronkelijke 100%
repareert slijtage en beschadigingen op de wrijvingsvlakken
maakt de speling tussen de wrijvende vlakken optimaal
verbetert de complete prestaties van de motor
vergroot het vermogen
verhoogt en maakt gelijkmatige compressie in de cilinders
vermindert geluid en vibratie
verlaagt het olieverbruik
verlaagt het brandstofverbruik tot 15%, tot 30% bij stationaire loop
verbetert een koude start
verlaagt giftige uitlaatgassen
verlengt aanzienlijk de levensduur van de motor
[/quote][/SIZE]
www.xado.nl
http://www.youtube.com/watch?v=U6i9f_CfGqg
Dyno proof:
http://www.youtube.com/watch?v=yugedAunk7U
XADO - werkt dat echt ?
Moderator: Pieten
In het verleden heb ik een vergelijkbaar middel gebruikt, de naam is me ontschoten.
Heb bij zo'n 4 auto's dat spul gebruikt.
Niet Xeramix maar dat andere merk..., ook duur.
Wat ik merkte was dat het tikkende geluid (klepstoters) na het starten voorbij was.
Hier had ik last van bij de Subaru Impreza GTT.
Dus dat hielp, extra vermogen etc. niets van gemerkt.
De motor liep wel merkbaar rustiger, stiller.
Bij de MR2 heb ik nergens last van dus kieper ik er ook niets in.
Bij de Evo6 had ik ook last van tikkende klepstoters echter deze heb ik vervangen door klepstoters met een grotere oliedoorvoer, en daarmee is het probleem opgelost.
Sinds de komst van goede full synth. olie denk ik dat deze producten een beetje achterhaald zijn.
Heb bij zo'n 4 auto's dat spul gebruikt.
Niet Xeramix maar dat andere merk..., ook duur.
Wat ik merkte was dat het tikkende geluid (klepstoters) na het starten voorbij was.
Hier had ik last van bij de Subaru Impreza GTT.
Dus dat hielp, extra vermogen etc. niets van gemerkt.
De motor liep wel merkbaar rustiger, stiller.
Bij de MR2 heb ik nergens last van dus kieper ik er ook niets in.
Bij de Evo6 had ik ook last van tikkende klepstoters echter deze heb ik vervangen door klepstoters met een grotere oliedoorvoer, en daarmee is het probleem opgelost.
Sinds de komst van goede full synth. olie denk ik dat deze producten een beetje achterhaald zijn.
-
Demo
Nah, heb er nooit in geloofd.
Als je werkelijk waar eens een blok uit elkaar haalt, dat enige kilometers op zijn naam heeft staan, en bekijkt wat de slijtpunten zijn, en wat slijtage met metaal doet na verloop van afstand zul je begrijpen dat het onmogelijk is dit fysiek te repareren met een vloeistof.. nano tech. of niet..
Als je werkelijk waar eens een blok uit elkaar haalt, dat enige kilometers op zijn naam heeft staan, en bekijkt wat de slijtpunten zijn, en wat slijtage met metaal doet na verloop van afstand zul je begrijpen dat het onmogelijk is dit fysiek te repareren met een vloeistof.. nano tech. of niet..
Xado klinkt als kauwgomballen.
Dus het zou ook wel als kauwgom werken.
Maar wat wil je berijken? dat de motor zuiniger gaat lopen? of verbruikt hij olie?
Dat los je niet op door een pilletje, poeder of vloeistoffen.
Gewoon goede motor olie moet voldoende zijn.
Proberen kan altijd natuurlijk... al denk ik niet dat het enig zin heeft.
Er zijn meerdere merken die olie toevoegingen verkoopt
Wynns, Interflon enz.
Dus het zou ook wel als kauwgom werken.
Maar wat wil je berijken? dat de motor zuiniger gaat lopen? of verbruikt hij olie?
Dat los je niet op door een pilletje, poeder of vloeistoffen.
Gewoon goede motor olie moet voldoende zijn.
Proberen kan altijd natuurlijk... al denk ik niet dat het enig zin heeft.
Er zijn meerdere merken die olie toevoegingen verkoopt
Wynns, Interflon enz.
-
darkEVO
Het merk klinkt ook als een flop, na wat filmpjes vroeg ik me toch wel af (dyno e.d.) of dit bij kan dragen aan een performance win.