3 weken met vakantie benzine 10cent duurder

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Toen ik in 2010 in me celica ree betaalde ik uit me hoofd 35 cent per liter gas.
Dat is ook echt belachelijk duur geworden nu.

Binnenkort vallen de jaarlijkse rekeningen weer op de mat, ben benieuwd of die ook meedoen :P
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Koopt toch een peugeot 206 1.4 HDi ECO7 coupé..

Lekker 1:23 rijden :P
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Hratt Bíll
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2010, 21:34

Bericht door Hratt Bíll »

Ja, je had ook niet 3 weken op vakantie hoeven gaan .... en dan kom je er alsnog achter dat de benzine 10 cent duurder is geworden in 3 weken. Vakantie of niet (ik ben al 4 maanden niet op vakantie geweest), prijs benzine blijft stijgen en duur. :boos:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Van mij mag ie nog wel langer op vakantie hoor...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Metal_Carnage schreef:Toen ik in 2010 in me celica ree betaalde ik uit me hoofd 35 cent per liter gas.
Dat is ook echt belachelijk duur geworden nu.

Binnenkort vallen de jaarlijkse rekeningen weer op de mat, ben benieuwd of die ook meedoen :P

Mmm noem het 2009 en ik zeg ja, toen was het iets van 38-39 cent. Vroegah... begin jaren '90 heb ik nog weleens 25 guldencent per liter betaald, zeg maar € 0,12 per liter! Benzine was toen € 0,80.

Een niet belastingvrije Diesel willen ze helemaal boycotten (of je moet een uitgeknepen dingetje hebben), behalve de enorme HSB is de aanschafprijs bizar... exact dezelfde auto (noem het beestje ASX) is per 1 januari 2.500 duurder geworden met dank aan de BPM aanpassingen en Dieselstraf, omslagpunt... ik kom er met mijn 55.000 km per jaar met de daily niet aan.

Bij een Lancer Edition (Marco)Two scheelt het tussen de 117 pk Otto en de 116 pk Diesel bijna 7 mille......! Allebei groen label, allebei Cleartec en de tractorversie heeft nog 25% bijtelling ook i.p.v. 20%.

Kunnen ze net zo goed saneren.;D Vanmiddag moest ik toch even wachten en heb dat allemaal op me in laten werken.

Elders is het vaak eenzelfde verhaal.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 okt 2009, 22:04
Type MR2: AW11

Bericht door Mightyzap »

is een emmer op lpg een optie ? :P

met de huidige benzine prijs heb je dat belastingverschil er zo uit :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Marco je hebt gelijk, ik ree in 2009 in me celica. Ik tapte hem voor 14 euro vol.

Rij nu een Peug 206SW met 1.4 HDI en ik vind de zuinigheid tegenvallen.
1:24 word er opgegeven. Ik haal de 1:20 nog maar net. Wel 4x pw woon-werk + file.

Me oude peug 106 1.4 uit 1992 doet gewoon 1:26 over 60000km langdurig gemiddelde gemeten. toppunt was 1:28. Dieptepunt wel 1:22... :)

Ja 19 jaar geleden konden ze al autos maken die zuinig waren... alleen toen was dat niet belangrijk. Nu verkopen ze nieuwe Skoda's die 1:24 doen.. poe poe.
Bram
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mar 2007, 22:40

Bericht door Bram »

MarcoTwo schreef:
Een niet belastingvrije Diesel willen ze helemaal boycotten (of je moet een uitgeknepen dingetje hebben), behalve de enorme HSB is de aanschafprijs bizar... exact dezelfde auto (noem het beestje ASX) is per 1 januari 2.500 duurder geworden met dank aan de BPM aanpassingen en Dieselstraf, omslagpunt... ik kom er met mijn 55.000 km per jaar met de daily niet aan.
Viel mij ook al op. We willen een tweedehands Corolla Verso kopen, maar je moet flink kilometers maken voordat diesel goedkoper is dan benzine. En bij elke verhoging van de benzineprijs gaat de diesel net zo hard omhoog.

Waar ik mezelf wel eens op betrap: ik vind de benzine duur maar koop dan even een flesje drinken bij de pomp: 2 euro voor een halve liter. Da's dus duurder dan benzine. Kun je beter een flesje benzine kopen;D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

En het mooie is dat gebruikte diesels relatief goedkoop zijn (meerprijs is afgeschreven) en van voor de huidige BPM 'stimulans'', men roept zelfs dat het als okkasie erg interessant is (als je een hoge kmstand aandurft, je weet nooit hoe iemand er mee is om gegaan) want om deze redenen blijven ze staan, geen enkele normale particulier maakt genoeg kms om er voordeel van te hebben (en voor een tientje in de maand doe je het natuurlijk niet).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Waarom niet? Een diesel rijd best fijn t.o.v. z'n benzine collega's.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

MarcoTwo schreef:geen enkele normale particulier maakt genoeg kms om er voordeel van te hebben
Normaal ben ik niet nee :P
Voordeel heb ik er zeker wel van.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie