kant-en-klare ECU
Moderator: Pieten
Sard Ecu
Na aanleiding van het nogal uit de handgelopen topic aan de hand van de vraag van Roy:
Heeft een voorgeprogrammeerde ECU dus wel degelijk zin om de motorkarakteristiek fijn te slijpen, en gaat dat hiermee beter dan met een Piggyback?
Nu heb ik al op kunnen maken dat de Blitz access zo ongeveer de beste is. Deze is op het moment alleen niet te koop. Wel vond ik op eBay het volgende:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT
Iemand wel eens wat over gehoord? Is het wat?
Ik zou zeggen: Brand maar los.
Bernard
Heeft een voorgeprogrammeerde ECU dus wel degelijk zin om de motorkarakteristiek fijn te slijpen, en gaat dat hiermee beter dan met een Piggyback?
Nu heb ik al op kunnen maken dat de Blitz access zo ongeveer de beste is. Deze is op het moment alleen niet te koop. Wel vond ik op eBay het volgende:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT
Iemand wel eens wat over gehoord? Is het wat?
Ik zou zeggen: Brand maar los.
Bernard
![Afbeelding](http://i59.tinypic.com/9a4mk3.jpg)
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
ik heb er 1 liggen evt te koop
voordeel is dat je geen snelheids begrenzer meer hebt op een jdm
en geen fuel cut op 1.2 bar
en je krijgt er ongeveer 25 pk bij op de zelfde boost settings als met de originele ecu
voordeel is dat je geen snelheids begrenzer meer hebt op een jdm
en geen fuel cut op 1.2 bar
en je krijgt er ongeveer 25 pk bij op de zelfde boost settings als met de originele ecu
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
ik heb er een gen3 in liggen dus dat gaat dan niet werken tenzij je hem ombouwd naar gen3
of je moet een blitz acces / mines ecu zoeken voor de gen2
die hebben de zelfde voordelen alleen weet ik niet hoeveel de winst is tegen over een standaard ecu
of je moet een blitz acces / mines ecu zoeken voor de gen2
die hebben de zelfde voordelen alleen weet ik niet hoeveel de winst is tegen over een standaard ecu
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Wat voor ecu is het? En wat moet deze kosten?dooierick schreef:ik heb er een gen3 in liggen dus dat gaat dan niet werken tenzij je hem ombouwd naar gen3
of je moet een blitz acces / mines ecu zoeken voor de gen2
die hebben de zelfde voordelen alleen weet ik niet hoeveel de winst is tegen over een standaard ecu
![Grin ;D](./images/smilies/grin.gif)
ik ken het niet maar weet wel dat je in een orgineele ecu weinig bereikt wat tuning betreft.
het kan wel zijn dat er iets in gemaakt is wat het snelheids signaal beinvloed.
kijk eens op de site van dtafast.co.uk
kan je ook vertellen dat het zelf afstellen niet makkelijk is.
dat is vaak een gebrek aan kennis en middelen.
wand er zijn zoveel factoren die een rol spelen.
en dan is het maar goed dat er een site zoals dit is kan je altijd wat van leren.
het kan wel zijn dat er iets in gemaakt is wat het snelheids signaal beinvloed.
kijk eens op de site van dtafast.co.uk
kan je ook vertellen dat het zelf afstellen niet makkelijk is.
dat is vaak een gebrek aan kennis en middelen.
wand er zijn zoveel factoren die een rol spelen.
en dan is het maar goed dat er een site zoals dit is kan je altijd wat van leren.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ik weet wel een bedrijf die dat kan tjoenen.. maar die doet uit de hoogte over zijn tune capaciteiten.. terwijl de meeste auto's in een redelijk korte tijd stuk lopen... maar dat komt niet door de afstelling zegt ie dan.. mede door dat ga ik zijn naam niet noemen..
tevens is hij geen HKS power writer meer..
hij zei dat zijn lecentie verlopen was van zijn usb-key... maar nu achteraf heb ik gehoord dat HKS niets meer met hem te make wil hebben vanwege betalingen... als hij een Fcon moet mappe moet hij de key van een ander bedrijf lenen...
sommige mensen weten wel wie ik bedoel
maargoed.. om ontopic te blijven... NIET ZELF GAAN MAPPEN!
tevens is hij geen HKS power writer meer..
hij zei dat zijn lecentie verlopen was van zijn usb-key... maar nu achteraf heb ik gehoord dat HKS niets meer met hem te make wil hebben vanwege betalingen... als hij een Fcon moet mappe moet hij de key van een ander bedrijf lenen...
sommige mensen weten wel wie ik bedoel
maargoed.. om ontopic te blijven... NIET ZELF GAAN MAPPEN!
![Afbeelding](http://i47.tinypic.com/qn070y.jpg)
zelf ook wel eens gekeken naar een ecu om hem aan te passen, het enege wat ons mogelijk lijkt is het aantal herts van de ecu te veranderen.
zo dat de ecu langzamer rekend en dan de ecu het idee geven dat hij minder toeren draait.
de rest wat er in zit zijn allemaal vaste ic's (ook zonder nummers) dus niet programeerbaar.
dus geen eprom zoals bij de meeste auto's
zo dat de ecu langzamer rekend en dan de ecu het idee geven dat hij minder toeren draait.
de rest wat er in zit zijn allemaal vaste ic's (ook zonder nummers) dus niet programeerbaar.
dus geen eprom zoals bij de meeste auto's
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
http://www.atsracing.net/Parts.mvc/Details/E-ROMTUNE al eens bekeken?