kant-en-klare ECU

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr. B
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 apr 2009, 14:55
Type MR2: SW20/21/22

Sard Ecu

Bericht door Dr. B »

Na aanleiding van het nogal uit de handgelopen topic aan de hand van de vraag van Roy:

Heeft een voorgeprogrammeerde ECU dus wel degelijk zin om de motorkarakteristiek fijn te slijpen, en gaat dat hiermee beter dan met een Piggyback?

Nu heb ik al op kunnen maken dat de Blitz access zo ongeveer de beste is. Deze is op het moment alleen niet te koop. Wel vond ik op eBay het volgende:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT

Iemand wel eens wat over gehoord? Is het wat?
Ik zou zeggen: Brand maar los.

Bernard
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik heb er 1 liggen evt te koop


voordeel is dat je geen snelheids begrenzer meer hebt op een jdm
en geen fuel cut op 1.2 bar

en je krijgt er ongeveer 25 pk bij op de zelfde boost settings als met de originele ecu
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
Dr. B
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 apr 2009, 14:55
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Dr. B »

En wat heb je dan wel precies liggen? 't Gaat dus om een gen2 blok, met Berk intercooler, downpipe en Mongoose uitlaat. Dat vervangingsfiltertje is niet zo van belang.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik heb er een gen3 in liggen dus dat gaat dan niet werken tenzij je hem ombouwd naar gen3

of je moet een blitz acces / mines ecu zoeken voor de gen2

die hebben de zelfde voordelen alleen weet ik niet hoeveel de winst is tegen over een standaard ecu
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

dooierick schreef:ik heb er een gen3 in liggen dus dat gaat dan niet werken tenzij je hem ombouwd naar gen3

of je moet een blitz acces / mines ecu zoeken voor de gen2

die hebben de zelfde voordelen alleen weet ik niet hoeveel de winst is tegen over een standaard ecu
Wat voor ecu is het? En wat moet deze kosten? ;D
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Ik meen dat Wouter nog een Blitz heeft liggen voor de gen2
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

blitz acces is het voor een gen 3
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

iemand ervaring met de hks fcon..
wat voor type ecu zijn dat.. staat er een te koop voor niet al te veel
met een soort controler gcc
360 euro met plug and play draden voor een gen3
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

1998mr2 schreef:iemand ervaring met de hks fcon..
wat voor type ecu zijn dat.. staat er een te koop voor niet al te veel
met een soort controler gcc
360 euro met plug and play draden voor een gen3
Gevonden is een fuel en ingnition controler alleen.. kan er verder niet veel mee
vetketelracing

Bericht door vetketelracing »

ik ken het niet maar weet wel dat je in een orgineele ecu weinig bereikt wat tuning betreft.
het kan wel zijn dat er iets in gemaakt is wat het snelheids signaal beinvloed.

kijk eens op de site van dtafast.co.uk
kan je ook vertellen dat het zelf afstellen niet makkelijk is.
dat is vaak een gebrek aan kennis en middelen.
wand er zijn zoveel factoren die een rol spelen.

en dan is het maar goed dat er een site zoals dit is kan je altijd wat van leren.
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

een hks f con kan niemand tjoenen in nederland

tenminste niet dat ik weet je moet een licentie krijgen van hks voor dat je toegang heb tot die computer
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik weet wel een bedrijf die dat kan tjoenen.. maar die doet uit de hoogte over zijn tune capaciteiten.. terwijl de meeste auto's in een redelijk korte tijd stuk lopen... maar dat komt niet door de afstelling zegt ie dan.. mede door dat ga ik zijn naam niet noemen..
tevens is hij geen HKS power writer meer..
hij zei dat zijn lecentie verlopen was van zijn usb-key... maar nu achteraf heb ik gehoord dat HKS niets meer met hem te make wil hebben vanwege betalingen... als hij een Fcon moet mappe moet hij de key van een ander bedrijf lenen...

sommige mensen weten wel wie ik bedoel

maargoed.. om ontopic te blijven... NIET ZELF GAAN MAPPEN!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

wel man is vet dan heb je ook vaak een nieuwe verse motor
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
vetketelracing

Bericht door vetketelracing »

zelf ook wel eens gekeken naar een ecu om hem aan te passen, het enege wat ons mogelijk lijkt is het aantal herts van de ecu te veranderen.
zo dat de ecu langzamer rekend en dan de ecu het idee geven dat hij minder toeren draait.
de rest wat er in zit zijn allemaal vaste ic's (ook zonder nummers) dus niet programeerbaar.
dus geen eprom zoals bij de meeste auto's
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Plaats reactie