ring lands (High speed knock) tuning
Moderator: Pieten
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
nee dat past niet. maar is wel passend te maken.. als je het optimaal werkend wil hebben plaats je je intercooler zoiezo niet bovenop de motor..
op mijn gen4 komt een st205 chargecoooler die ik of in de kofferbak of op de plaats van de luchtfilter maak.. alles beter als boven op de motor
dus is wel een goede optie die chargecooler..
op mijn gen4 komt een st205 chargecoooler die ik of in de kofferbak of op de plaats van de luchtfilter maak.. alles beter als boven op de motor
dus is wel een goede optie die chargecooler..
![Afbeelding](http://i47.tinypic.com/qn070y.jpg)
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Als je hem toch in de kofferbak monteert zou ik een grote luchtgekoelde nemen, aangezien dit systeem veel lichter is.
Een chargecooler is namelijk zo fijn omdat de weg die de lucht moet afleggen zo klein is. Heatsoak is wel op te lossen met goede isolatie en goede circulatie van het koelmiddel. Ik heb deze 1 keer gemonteerd gehad en het had op mijn standaard turboblok hetzelfde effect als wisselen van standaard naar 3" open uitlaat. Meer power en, meer belangrijk voor, directer op het gas.
Een chargecooler is namelijk zo fijn omdat de weg die de lucht moet afleggen zo klein is. Heatsoak is wel op te lossen met goede isolatie en goede circulatie van het koelmiddel. Ik heb deze 1 keer gemonteerd gehad en het had op mijn standaard turboblok hetzelfde effect als wisselen van standaard naar 3" open uitlaat. Meer power en, meer belangrijk voor, directer op het gas.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ik zit wel met de auto in het zand te crossen.
maar je hebt hier en goed punt.
moet op een of andere manier wel wat ruimte creëren.
dan recht op plaatsen maar dan iets voorover.
omdat de afstand van de ic buizen langer worden, moeten die dan ook kleiner in diameter worden?
Bij de testbank heb we 4 egt-sensoren. Die kunnen we eventueel aansluiten
(moet wel het spruitstuk aangepast worden). Zelf ben ik d'r niet zo gek op
om een sensor voor de turbo te zetten. Mocht er wat afknappen ofzo, dan
vliegt het gelijk door je turbo, en ben je klaar voor die dag...
maar je hebt hier en goed punt.
moet op een of andere manier wel wat ruimte creëren.
dan recht op plaatsen maar dan iets voorover.
omdat de afstand van de ic buizen langer worden, moeten die dan ook kleiner in diameter worden?
Bij de testbank heb we 4 egt-sensoren. Die kunnen we eventueel aansluiten
(moet wel het spruitstuk aangepast worden). Zelf ben ik d'r niet zo gek op
om een sensor voor de turbo te zetten. Mocht er wat afknappen ofzo, dan
vliegt het gelijk door je turbo, en ben je klaar voor die dag...
zag ergens op een site van die spacersvetketelracing schreef:ik zit wel met de auto in het zand te crossen.
maar je hebt hier en goed punt.
moet op een of andere manier wel wat ruimte creëren.
dan recht op plaatsen maar dan iets voorover.
omdat de afstand van de ic buizen langer worden, moeten die dan ook kleiner in diameter worden?
Bij de testbank heb we 4 egt-sensoren. Die kunnen we eventueel aansluiten
(moet wel het spruitstuk aangepast worden). Zelf ben ik d'r niet zo gek op
om een sensor voor de turbo te zetten. Mocht er wat afknappen ofzo, dan
vliegt het gelijk door je turbo, en ben je klaar voor die dag...
die tussen de uitlaat spuitstuk gaat.. en zo de egt er in kan schroeven..
hoef je geen gaten er in te maken..
na het afstellen kan je ze er uit halen de egt.. dan moet het heeel warm worden dat zo een tipje er afbreekt..
maar voorzichtigheid kan nooit kwaad..
alleen moet je daar ook de waarden weten intevullen.. want bij een hoge en lage afr kunnen de egt waardes hoog zijn.
op egt afstellen heeft dus ook wat oefening nodig
Je kan in plaats van uitlaattemperatuur sensoren ook voor cilinderkop temperatuur sensoren kiezen .Deze schroef je onder de bougies.Nadeel is dat de response tijd wat langer is maar het uiteindelijke resultaat dat je kan zien welke cilinders arm lopen bereik je er ook mee. Voordeel is dat je geen gaten hoeft te boren in je uitlaatspruitstuk.
Almost done building the NEW one............@Buurman;)