ring lands (High speed knock) tuning

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Een gen2 chargecooler past zeker niet op een gen 4? Ik heb namelijk nog een Celica ST185 chargecooler liggen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

nee dat past niet. maar is wel passend te maken.. als je het optimaal werkend wil hebben plaats je je intercooler zoiezo niet bovenop de motor..

op mijn gen4 komt een st205 chargecoooler die ik of in de kofferbak of op de plaats van de luchtfilter maak.. alles beter als boven op de motor

dus is wel een goede optie die chargecooler..
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Als je hem toch in de kofferbak monteert zou ik een grote luchtgekoelde nemen, aangezien dit systeem veel lichter is.

Een chargecooler is namelijk zo fijn omdat de weg die de lucht moet afleggen zo klein is. Heatsoak is wel op te lossen met goede isolatie en goede circulatie van het koelmiddel. Ik heb deze 1 keer gemonteerd gehad en het had op mijn standaard turboblok hetzelfde effect als wisselen van standaard naar 3" open uitlaat. Meer power en, meer belangrijk voor, directer op het gas.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

precies..

nouja zijn intercooler is groot genoeg, dat is het probleem niet.. als je de bodem uit de kofferbak haalt en je plaatst hem eeen beetje rechtop in de rijrichting met een zelf gemaakte airduct zit je al goed.. 2 fans die je hebt erop en je bent klaar..
Afbeelding
vetketelracing

Bericht door vetketelracing »

ik zit wel met de auto in het zand te crossen.
maar je hebt hier en goed punt.
moet op een of andere manier wel wat ruimte creëren.
dan recht op plaatsen maar dan iets voorover.
omdat de afstand van de ic buizen langer worden, moeten die dan ook kleiner in diameter worden?

Bij de testbank heb we 4 egt-sensoren. Die kunnen we eventueel aansluiten
(moet wel het spruitstuk aangepast worden). Zelf ben ik d'r niet zo gek op
om een sensor voor de turbo te zetten. Mocht er wat afknappen ofzo, dan
vliegt het gelijk door je turbo, en ben je klaar voor die dag...
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

vetketelracing schreef:ik zit wel met de auto in het zand te crossen.
maar je hebt hier en goed punt.
moet op een of andere manier wel wat ruimte creëren.
dan recht op plaatsen maar dan iets voorover.
omdat de afstand van de ic buizen langer worden, moeten die dan ook kleiner in diameter worden?

Bij de testbank heb we 4 egt-sensoren. Die kunnen we eventueel aansluiten
(moet wel het spruitstuk aangepast worden). Zelf ben ik d'r niet zo gek op
om een sensor voor de turbo te zetten. Mocht er wat afknappen ofzo, dan
vliegt het gelijk door je turbo, en ben je klaar voor die dag...
zag ergens op een site van die spacers
die tussen de uitlaat spuitstuk gaat.. en zo de egt er in kan schroeven..
hoef je geen gaten er in te maken..

na het afstellen kan je ze er uit halen de egt.. dan moet het heeel warm worden dat zo een tipje er afbreekt..
maar voorzichtigheid kan nooit kwaad..

alleen moet je daar ook de waarden weten intevullen.. want bij een hoge en lage afr kunnen de egt waardes hoog zijn.
op egt afstellen heeft dus ook wat oefening nodig
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

je kijkt toch eerst of de afr goed is dat is het gemiddelde van de 4 cylinders


en dan pas naar de verschillen in egt ? dan zie je vanzelf hoe de motor reageerd
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
vetketelracing

Bericht door vetketelracing »

dat klopt je word van schade en schande wijzer.
maar dit forum help wel enorm dingen naar voren halen om daar weer winst uit te halen.

spacer kunnen we inderdaat maken, een paar oude pakkingen er in en hopla
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Je kan in plaats van uitlaattemperatuur sensoren ook voor cilinderkop temperatuur sensoren kiezen .Deze schroef je onder de bougies.Nadeel is dat de response tijd wat langer is maar het uiteindelijke resultaat dat je kan zien welke cilinders arm lopen bereik je er ook mee. Voordeel is dat je geen gaten hoeft te boren in je uitlaatspruitstuk.
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Plaats reactie