performance upgrade
Moderator: Pieten
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Zijn deze gasten niet erg duur? Ik had eerst een complete turbo kit gevonden voor 3,5k usd maar dat is dan zonder dyno etc, wel complete bolt on kit met alles wat je nodig heb.Sjerief schreef:Hoe ver zijn je plannen dan?
( t is zekers erg leuk)
Verder erg leuke plannen! Wie weet dat er meer zullen volgen
Vergelijkbare wagens ? Uitgaande van een restwaarde en kostprijs van die turbokit tussen de 20.000 en 22.000 € * :TOY-ota schreef:en wat voor auto's zou je allemaal kunnen kopen wanneer je jouw auto inruilt en er dit bedrag bijlegt.
- BMW Z4 bj 2005, 2.0 of 2.2, bj 2005 met 80.000km
- Honda S2000, bj 2005 met 80.000km
- Mazda MX-5, bj 2006 met 50.000km
Zover ik weet zitten die allemaal niet onder de 6 seconden van 0-100km/u en zijn ze zeker niet zo efficient qua rijgedrag. Enkel de MX-5 is qua wegligging gelijk of beter, maar mist tonnen aan vermogen.
(*) ik heb de Belgische prijzen genomen en er een ruime marge voor de Nederlandse taksen bijgenomen, dus neem me niet letterlijk op de prijzen.
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Kortom geen auto die net zo veel zal bieden als jou auto met een turbo!phuncz schreef:Vergelijkbare wagens ? Uitgaande van een restwaarde en kostprijs van die turbokit tussen de 20.000 en 22.000 € * :
- BMW Z4 bj 2005, 2.0 of 2.2, bj 2005 met 80.000km
- Honda S2000, bj 2005 met 80.000km
- Mazda MX-5, bj 2006 met 50.000km
Zover ik weet zitten die allemaal niet onder de 6 seconden van 0-100km/u en zijn ze zeker niet zo efficient qua rijgedrag. Enkel de MX-5 is qua wegligging gelijk of beter, maar mist tonnen aan vermogen.
(*) ik heb de Belgische prijzen genomen en er een ruime marge voor de Nederlandse taksen bijgenomen, dus neem me niet letterlijk op de prijzen.
Buiten dat, bij het upgraden van jou auto komt je auto dichter in de buurt van jou perfectie! Vergelijk het stuurgedrag van de bovengenoemde auto's eens me een mr2, alles wat volgens jou aan de mr2 mankeerd zou op te lossen moeten zijn met wat upgrades hier en daar!
phuncz schreef:Vergelijkbare wagens ? Uitgaande van een restwaarde en kostprijs van die turbokit tussen de 20.000 en 22.000 € * :
- BMW Z4 bj 2005, 2.0 of 2.2, bj 2005 met 80.000km
- Honda S2000, bj 2005 met 80.000km
- Mazda MX-5, bj 2006 met 50.000km
BMW Z4 uiterlijk veels te uitgemolken, allemaal hetzelfde de een iets ronder dan de ander..
Honda S2000 is wel leuk, maar vind de spyder er 10x beter uitzien
Mazda MX5 dames cabrio, verder geen woorden
Denk dat de MR2 gewoon veel meer fun bied en qua uiterlijk er spannender uitziet.
Sherwin schreef:Zijn deze gasten niet erg duur? Ik had eerst een complete turbo kit gevonden voor 3,5k usd maar dat is dan zonder dyno etc, wel complete bolt on kit met alles wat je nodig heb.
Verder erg leuke plannen! Wie weet dat er meer zullen volgen
Ja klopt zijn behoorlijke prijzen, mijn offerte destijds zat rond 5800euro incl transport na duitsland waar hij ongeveer 8uur zou blijven.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ten eerste: je moet geen 20.000 rekenen... dat is te optimistisch. Ik heb een tijdje terug een Speedster gereden en zitten onderhandelen over de inruil van mn MR (2003,<80.000, airco). Zelfs de meest uitgebreide turbokit, plus inruil is goedkoper dan een 20k plus auto. De stage one, low output heb je voor 6000. Op inruilen verlies je altijd, tenzij je mazzel hebt.
S2000 vind ik niks: veel te zwaar en ook niet ontzettend snel.
Z4: meer een GT dan een rijdersauto, met alle respect. Bovendien moet je dan wel een beetje fatsoenlijke motorinhoud hebben. Veel duurder in verzekering, WB.
MX5: Schijnt fantastisch te rijden, zelf 1 keertje gedaan, maar daar rijden er teveel van rond en is langzamer dan m'n daily.
Porsche Boxster: rijdt als een natte krant. Vreselijk ding. Heb er nu drie gereden en allemaal hetzelfde.
911 van voor '90: erg mooi, jongensdroom, maar bakken met geld voor onderhoud en roest die altijd op de loer ligt: met zo'n ding ga ik iig geen circuit op. Bovendien: een targa of cabriolet rijdt echt stukken minder en open dank is voorwaarde voor de vrouw.
350Z: wat een obese bak is dat zeg: gooi daar maar eens 400kg uit. Dan praten we weer verder...
speedster/elise: veel te spartaans. Rijden in nl is geen flikker aan, dus je gaat al snel naar de Ardennen. Na 3 uur in een speedster ben je rijp voor de sloop lijkt me.
Ik kom er steeds meer achter hoe ontzettend briljant die MR2 gebouwd is. Het ultieme compromis tussen comfort en rijgedrag, alleen ze hadden er 50pk meer in moeten stoppen. Dan had hij geen enkele concurrent meer gehad.
S2000 vind ik niks: veel te zwaar en ook niet ontzettend snel.
Z4: meer een GT dan een rijdersauto, met alle respect. Bovendien moet je dan wel een beetje fatsoenlijke motorinhoud hebben. Veel duurder in verzekering, WB.
MX5: Schijnt fantastisch te rijden, zelf 1 keertje gedaan, maar daar rijden er teveel van rond en is langzamer dan m'n daily.
Porsche Boxster: rijdt als een natte krant. Vreselijk ding. Heb er nu drie gereden en allemaal hetzelfde.
911 van voor '90: erg mooi, jongensdroom, maar bakken met geld voor onderhoud en roest die altijd op de loer ligt: met zo'n ding ga ik iig geen circuit op. Bovendien: een targa of cabriolet rijdt echt stukken minder en open dank is voorwaarde voor de vrouw.
350Z: wat een obese bak is dat zeg: gooi daar maar eens 400kg uit. Dan praten we weer verder...
speedster/elise: veel te spartaans. Rijden in nl is geen flikker aan, dus je gaat al snel naar de Ardennen. Na 3 uur in een speedster ben je rijp voor de sloop lijkt me.
Ik kom er steeds meer achter hoe ontzettend briljant die MR2 gebouwd is. Het ultieme compromis tussen comfort en rijgedrag, alleen ze hadden er 50pk meer in moeten stoppen. Dan had hij geen enkele concurrent meer gehad.
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30
Herken t probleem, kijk ook weleens rond wat er aan alternatieven te koop is.
Er is inderdaad niets vergelijkbaars.
Miste alleen de audi TT in het rijtje, helaas ook wel weer net iets duurder weer, nieuwe model dan.
Zou zelf t monteren van een turbo niet adviseren, tenzij je zelf heel goed kan sleutelen. Je verhoogt het risico op problemen aan de motor, hij krijgt meer krachten te verwerken waar hij niet op berekend is.
Investering krijg je er daarbij later nooit meer uit.
Overigens moet ik bekennen dat ik zelf stiekem ook wel graag een turbo erop zou willen hebben.... als het toch wat betaalbaarder zou zijn en ik niet dagelijks in mn mr zou moeten rijden...
Er is inderdaad niets vergelijkbaars.
Miste alleen de audi TT in het rijtje, helaas ook wel weer net iets duurder weer, nieuwe model dan.
Zou zelf t monteren van een turbo niet adviseren, tenzij je zelf heel goed kan sleutelen. Je verhoogt het risico op problemen aan de motor, hij krijgt meer krachten te verwerken waar hij niet op berekend is.
Investering krijg je er daarbij later nooit meer uit.
Overigens moet ik bekennen dat ik zelf stiekem ook wel graag een turbo erop zou willen hebben.... als het toch wat betaalbaarder zou zijn en ik niet dagelijks in mn mr zou moeten rijden...
Het grote voordeel van de mr2 is dat je ze "gelukkig" niet veel ziet en dus het toch wel een zeldzame auto is.
TT zie je veels teveel al, het nw model vind ik niks bijzonders hetzelfde als de oude alleen platgeslagen, de cockpit tja..denk de TT emblemen weg en t kan net zo goed een A4 zijn...
De turbo kit staat zeker wel ooit op de planning..
TT zie je veels teveel al, het nw model vind ik niks bijzonders hetzelfde als de oude alleen platgeslagen, de cockpit tja..denk de TT emblemen weg en t kan net zo goed een A4 zijn...
De turbo kit staat zeker wel ooit op de planning..
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Turbo vervult de wens voor meer pk's, klaar... Het lijkt erop dat dat het enige is waarop de ZZW30 mankeerd, verder zijn we het er allemaal overeens dat er geen alternatief is lijkt me.
Tja je kan ook naar een 2zz Swappen voor minder geld, en er een andere ECU opzetten en dan schijnt hij behooorlijk goed door te rijden. Maarja heb het zelf nooit ervaren
Tja je kan ook naar een 2zz Swappen voor minder geld, en er een andere ECU opzetten en dan schijnt hij behooorlijk goed door te rijden. Maarja heb het zelf nooit ervaren
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Nog een leuk turbosetje gevonden "HASS stage 2 kit" : http://www.turbo-kits.com/Parts/Part/Tu ... er_1ZZ-FE/
Niet verkeerd: $ 3000,- voor +100pk!!
Niet verkeerd: $ 3000,- voor +100pk!!
Jean-Pierre
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
$3195.00 Black Lable Fabrication Turbo Kit ''+100-110HP / +80 Ft Lbs @ 9+ PSI''
met uitlaat! linkje naar intropage op SC
die is gewoon compleet met een base map en alles wat je moet hebben dusja... ook wel een leuk kitje lijkt me zo!
met uitlaat! linkje naar intropage op SC
die is gewoon compleet met een base map en alles wat je moet hebben dusja... ook wel een leuk kitje lijkt me zo!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
where to begin? the manifold is as garbage design as the hass, charge pipe goes directly over the manifold only to be heated up, no intercooler, water injection (which is a band aid not a solution), worse turbo option, the injectors are too small, and too much piping on the exhaust. why make it go back to the other side if you dont need to? the aem fic is good for piggy back, but a real solution it is not. nor is the pfc for that matter.
kudos for trying something new, but i'm a bit harsh on ground up builds that completely fail to recognize the problem with whats available and try to copy whats out there already and get it wrong too.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: