aankoop tips?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
minipower

aankoop tips?

Bericht door minipower »

hallo,

ik ben opzoek naar een zwart/donkerblauwe mr2 sw20 met wat werk, nu heb ik er al diverse gevonden alleen ik heb toch even wat vraagjes die jullie neem ik aan zo kunnen beantwoorden.

nu heb ik o.a. deze gezien: http://link.marktplaats.nl/426993951

nu vind ik het een beetje een vreemd verhaal.. een auto bedrijf die een auto zonder kop verkoopt... maar goed..
nu woon ik toevallig tegenover de toyota sloop in nijkerkerveen ( voor jullie denk ik bekend als toyotacarparts of iets dergelijks ) en hun hebben geen lossen koppen liggen maar alleen complete blokken.

nu is mijn vraag over die auto, wat voor type motor is dat die er in zit ( ik dacht amerikaans model maar goed.. ) en weet een van jullie nog zoon kop te vinden?

nu heb ik nog een mr2 gevonden: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Toy ... gemeen.htm

alleen dit maal een die niet schakeld, nu heeft mijn over buurman van toyotacar.. wel bakken liggen maar ik vind het verhaal ook appart, ik heb het even nagevraagd en volgens de verkoper is de auto zo ingeruild en hij heeft er niet verder naar gekeken en heeft de auto tevens geen roest..
dus het hoeft volgends mij niet eens de bak te zijn die er mee op is gehouden.. wat zijn jullie ervaringen hier mee?

hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen,

niels
Demo

Bericht door Demo »

grote kans dat schakelkabel gebroken is :)
minipower

Bericht door minipower »

oke dus dat ziet er opzich niet slecht uit ::)
minipower

Bericht door minipower »

sorry voor de dubbelpost, maar welke denken jullie dat vestandiger is om te kopen ? :huh:
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

een usa mr2 met 170pk??? 132pk ofzo tog?
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
minipower

Bericht door minipower »

ik had al een idee dat daar iets niet kon klopen want ik had gisteren al een toyota gevonden met een zelfde blok waarin hij maar 96pk zou leveren :-/

kan het geen 3s-fe blok zijn trouwens ?
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

nee dat klopt ook niet:P

een sw20 gen 2 n/a heeft 156 pk
een gen 3 175 pk
de amerikaan 2,2liter 5f-se 132pk maar iets meer koppel als een normale 2liter.
een 3s-fe zou kunnen, volgens mij was die ook alleen voor de japanse markt (engelse markt zou ook nog kunnen). hoveel pk die heb ik dacht aan 119 pk dus dan klopt dat ook niet.
Volgens mij was dat ook een eco model ofzo.
maar ff ontopic, heb je al besloten wat je gaat doen? er staan hier op het forum volgens mij ook nog een paar mr's te koop.
Heb je all gekeken in de te koop sectie van het forum?



oja welkom hier;D en succes met zoeken
\Grt Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
minipower

Bericht door minipower »

ik ben nog rustig aan het rond kijken maar die ene die niet schakeld lijkt me wel wat mits het carrosserie echt goed is ::)

ik zoek gewoon een leuke mr2, hoeft niet direct de snelste te zijn maar moet er wel een beetje leuk uit zien ;) en het liefste zwart maar goed..

eerst wou ik eigenlijk deze kopen maar die is helaas verkocht trouwens :( : http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.nl
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Dat is wel een hele mooie kleur voor een MR2.::)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

Ik zou er een kopen die rijd.... Maar ja, wie ben ik ;)
Demo

Bericht door Demo »

+1
minipower

Bericht door minipower »

tja.. ik moet het allemaal nog maar even goed bekijken :-/ moe zowiezo eerst even mijn 100cc 2takt access quad verkocht hebben voor dat er van mn pa weer wat bij mag in de werkplaats..

dus mocht iemand access quadje zoeken.. ;D

maar goed... kijk, dat hij niet rijd heeft inderdaad zijn nadelen maar kijk ook naar de prijs.. daar mag je ook wel wat aan verspijkeren lijkt mij ;)

niels
TOY-ota
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45

Bericht door TOY-ota »

het is hier al eerder vermeld, maar wanneer je er ook echt mee wilt rijden zul je bij al deze auto's een behoorlijke investering moeten doen. Een goede MR2 kost gewoon geld.

tenzij het repareren je doel is zou ik voor een goede auto kiezen en niet een waarbij je al bij voorbaat weet dat er een hoop werk aan zit.
minipower

Bericht door minipower »

dit was wel mijn bedoeling ja ;) ik kan over een half jaar toch pas aan mijn rijbewijs beginnen dus ik heb zowiezo een half jaar de tijd voor hem waarvan een maand of 3 vakantie is ( examen jaartje he ;D )

ik blijf nog rustig even een beetje rond zoeken en zal binnekort wel eens een bezoekje brengen aan de mr2 die niet schakeld 8)

niels
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

Goh, leuke auto om in te leren rijden ;)
Gebruikersavatar
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 dec 2009, 17:32
Type MR2: AW11

Bericht door MR2Pierre »

PM!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Aankooptips

Bericht door Peerke »

Hier wat clubtips: showthread.php?t=7684
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie