Hallo Mr2 rijders,
ik heb een klein probleempje, het is meer een schoonheids probleempje gelukkig!
ik heb namelijk last van vocht in mijn rechter koplamp, het gaat om een ZZW30 en vaak 's ochtends zit heel de lamp vol met vochtdruppeltjes aan de binnenkant. hebben jullie daar een trucje voor of iets waarmee het weer netjes wordt? ik heb het dopje aan de achterkant eral afgehaald waarmee hij te ontluchten moest zijn maar dit hielp niet echt...
iemand een goude tip?;D
alvast bedankt,
gr. Sherwin
Vocht in Koplamp
Moderator: Pieten
Rubberkap achterkant verwijderen en een dag met de neus in de zon zetten.
Daarna de kap goed sluitend terugplaatsen, evt. iets invetten.
er zitten van die druppelachtige afdrukken op aan de binnenkant, weet iemand hoe ik die weg kan krijgen?Remmel wrote:Rubberkap achterkant verwijderen en een dag met de neus in de zon zetten.
Om te drogen is beste om de unit eruit te halen, spoelen met schoon water, dan lange strook textiel erin proppen en schudden zodat meeste water door de lap wordt opgenomen.
Dan laatste vocht drogen met een föhn stukje voor het lampgat, zodat de warme lucht lekker door de unit circuleert, wel in de gaten houden dat niet te warm wordt.
Als in de praktijk toch weer condens vormt, dan net achter de glasrand aan onderkant vd unit 2 of 3 kleine (2mm ofzo) gaatjes boren, kunnen druppeltjes weglopen en circuleert lucht beetje waardoor vocht sneller weg kan
Dan laatste vocht drogen met een föhn stukje voor het lampgat, zodat de warme lucht lekker door de unit circuleert, wel in de gaten houden dat niet te warm wordt.
Als in de praktijk toch weer condens vormt, dan net achter de glasrand aan onderkant vd unit 2 of 3 kleine (2mm ofzo) gaatjes boren, kunnen druppeltjes weglopen en circuleert lucht beetje waardoor vocht sneller weg kan
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Of de koplamp in de oven en het glas er van af halen, van binnen schoonmaken en weer dichtkitten. Maar je hebt dan een grote oven nodig.
Heb er ook wel eens aan gedacht om de plastic voorkant "even" te verwijderen, want het lijkt erop dat deze gewoon met een paar klikjes is vastgezet (ik zie nergens kit zitten).
Maar ik durf die plastic palletjes nog niet weg te drukken omdat ik bang ben dat ze afbreken of dat er een barst in de voorkant komt als ik met een schroevendraaier aan het wrikken ben...
Iemand wel eens gedaan??
Maar ik durf die plastic palletjes nog niet weg te drukken omdat ik bang ben dat ze afbreken of dat er een barst in de voorkant komt als ik met een schroevendraaier aan het wrikken ben...
Iemand wel eens gedaan??
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Hij zit gekit.
25 minuten bij 120°
En daarna weer dichtkitten .
25 minuten bij 120°
En daarna weer dichtkitten .
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
Heb dat met de mijne al een keer gedaan.
Mijnes is heel licht verkleurd, heb m toen ook gespoeld, in de hoop m schoner te kunnen krijgen alleen werd t toen erger, door de aftekening van waterdruppels.
Heb m toen uitelkaar gehaald, had geen grote oven (unit is behoorlijk groot) dus toen met een verafbrander verhit en toen los gemaakt. De kit is normaal keihard, als je m verwarmt wordt ie stroperig, maar pas op het koelt heel snel af, en het plastic wordt ook zacht. De elende is dan dat als je een clipje las hebt het andere alweer terugschiet. Dus deze optie is geen aanrader. Het is mij op zich aardig gelukt en heb m weer in elkaar gekregen.
Inmiddels heb ik via marktplaats nog een koplamp gekocht, helaas heeft deze ook een heel klein btje verkleuring, en volgens mij hebben ze t allemaal.Misschien dat ik deze koplamp weer verkoop, iemand interresse?
Volgens mij bestaan er losse kunststof glazen te koop.
Misschien een keer een meeting organiseren waarbij iemand zo'n oven kan regelen en we glazen gaan verwisselen?;D
Mijnes is heel licht verkleurd, heb m toen ook gespoeld, in de hoop m schoner te kunnen krijgen alleen werd t toen erger, door de aftekening van waterdruppels.
Heb m toen uitelkaar gehaald, had geen grote oven (unit is behoorlijk groot) dus toen met een verafbrander verhit en toen los gemaakt. De kit is normaal keihard, als je m verwarmt wordt ie stroperig, maar pas op het koelt heel snel af, en het plastic wordt ook zacht. De elende is dan dat als je een clipje las hebt het andere alweer terugschiet. Dus deze optie is geen aanrader. Het is mij op zich aardig gelukt en heb m weer in elkaar gekregen.
Inmiddels heb ik via marktplaats nog een koplamp gekocht, helaas heeft deze ook een heel klein btje verkleuring, en volgens mij hebben ze t allemaal.Misschien dat ik deze koplamp weer verkoop, iemand interresse?
Volgens mij bestaan er losse kunststof glazen te koop.
Misschien een keer een meeting organiseren waarbij iemand zo'n oven kan regelen en we glazen gaan verwisselen?;D