Vraagjes

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Vraagjes

Bericht door The Elementz »

Beste Mr2-liefhebbers,

Ik heb een swap van 1991 3S-GE naar een 1994 JDM 3S-GTE laten uitvoeren. Echter heb ik de volgende meldingen in mijn dashboard branden.

Low Brake Fluid Level Warning Light
Er zit momenteel nog wel een luchtbel in. Vloeistof is op peil.

Discharge Warning Light
De accu wordt geladen met 13+V.

Engine Compartment Cooling Fan Warning Light
De fan slaat aan als de motor warm is.

Ik heb begrepen dat een combinatie van deze lampen met je dynamo te maken heeft. Misschien dat de ampere te laag is, aangezien 13+V wordt geladen. Ik heb de dynamo van mijn 3S-GE gebruikt, deze was namelijk gereviseerd. Ik weet niet of er een verschil tussen de Europese en de Japanse op de stekker na?

"ABS" Warning Light
Ik kan het lampje eruit halen voor de keuring. Uiteindelijk wil ik dit wel werkend hebben. Deze vind ik het minst belangrijkst momenteel. Ik kan wel zonder.

Mistlamp indicator
De laatste en meest vreemde is dat mijn mistlamp indicator in mijn dashboard brand als ik de rem intrap.

Ik heb helaas geen bedradingsschema meer om het te controleren. Hebben jullie nog tips voor mij?


Nu hopen dat ik in het weekeind nog even bij Care aan de gang kan, anders wachten tot na de vakantie :'(.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

abs lampje moet het wel doen als je abs sensoren en pomp hebt.als je motor start moet lampje weer uitgaan.dit is apk afkeur.lampje eruit halen heeft geen zin of de keurmeester moet de sensoren niet zien zitten of er geen aandacht aan besteden.bij steekproef kijken ze hier wel naar.beste is om voor de apk het lampje te koppelen aan je olie lampje.zorg wel dat het lampje geen contact meer maar met abs op tellerprintplaat anders blijft je olie lampje ook branden
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Kan ook zijn dat je Fan aanslaat vanwege die luchtbel... waar heb je hem bijgevuld?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Komt me bekend voor. Als je laadstroomcircuit/dynamo oké is, kun je eens kijken naar het relaisachtige zekering in de zekeringkast in de motorruimte (zo'n rond geval).;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

je zegt trouwens dat je het hebt laten uitvoeren.... hoort de gene die de swap heeft gedaan dat niet voor je op te lossen?
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Hej, je had nooit meer gereageerd op het mailtje dat ik via de zaak had verstuurd hier, maar je gaat het nu zelf oplossen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

@MarcoTwo
Helaas heeft de zekering heeft niet geholpen.
--

@MMaddict
Moter loopt goed nu en dergelijk.
--

@Ricardos
Mailtje moet ik nog lezen Ricardos. Lig momenteel bedolven onder het werk :'(. Veel tijd heb ik niet en dus ook niet voor de mr2 :(. Ik moet ook nog mijn chassisnummer geven voor een stuurkolom :P.
Ik het chassisnummer inmiddels gemaild :).
--

Mijn vermoeden ligt bij het laadcircuit. Ik hoop dat de tip van Marco werkt. Anders kan het de diodebrug zijn. Indien dat niet zo is laat ik een garage hierna kijken en tevens de ABS :). Mocht de kosten van het stuurkolom in mijn planning passen dat gaat die gewoon mee.

Als slot komen er 4 nieuwe sloffen onder ;D.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Heb je een nieuwe kabelboom gelegd van voor naar achter? Heb het al eens eerder meegemaakt, daar bleef lampje ABS ook branden, bleek ABS ECU geen spanning te krijgen.
Die had ook problemen met het controle lampje voor de mistlamp achter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

@mr2PUNTfreak
Ik maak inderdaad gebruik van de japanse Gen 3 kabelboom vanaf de Left Kickpanel <--> Motorruimte/Trunk. Heb het circuit van de remlichten en mistlamp achter gecontroleerd en ziet er gewoon goed uit. Mijn achterlichten heb ik ontkoppeld en mistlamp indicator brand ook bij het remmen.

ABS en Mistlamp indicator heeft een relatie, die had ik niet zien aankomen. Ik zal morgen eens kijken naar de ABS ECU of die wel spanning krijgt. Vermoed dan ook dat ik bepaalde draden moet overpennen voor de ABS, maar ik heb geen Gen3 kabelboom schema's :'(.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Meet maar eens bij de ecu van de ABS, je hebt daar nu geen geschakelde spanning.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik denk dat je pinout in je zekering kast in de motor ruimte gewoon niet klopt en dan worden de verkeerde signalen door gestuurd

en kijk ook even of de kleuren in de witte stekker in de achterbak overeen komen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

Ik had vandaag een lekker de ruimte om eens wat punten na te lopen.

Discharge, Low Brake Fluid, Cooling Fan Warning
Ik het voltage van mijn dynamo nagemeten. Wanneer alles uitstaat wordt er 13V weergegeven. Wanneer alles aan staat wordt er 11V weergegeven. Dat laatste is natuurlijk niet goed.
Conclusie is dat de dynamo te zwak is. Ik moet een sterkere gaan kopen. Volgens mij moet ik zoeken naar een 100 amps dynamo of niet?

ABS
@mr2PUNTfreak
Ik heb geschakelde spanning op de ABS ECU gemeten. Dit had ik namelijk wel verwacht aangezien ik alleen de kabelboom van de left-kick panel heb vervangen door de '94 kabel. Dit zou echter alleen impact moeten hebben op de ABS sensors achter.

@Dooierick
Na het testen van het bovenstaande, kan ik eigenlijk wel concluderen dat de bedrading verkeerd is.

Voor de ABS ga ik de tip van Speeddevil gebruiken. Controle lampje van het olielampje doorlussen naar de ABS controle lamp. Dit zal ik later oppakken of laten doen. Het laatste is iig wel sneller :P.

Mistlamp warning bij het remmen.
Ik hiernaar gezocht en wat blijkt nu. In Japan hebben ze geen achtermistlamp. Na het meten van mijn achterlichten zie ik dat zowel mijn remlichten als mistlampen via de zelfde kabel wordt geschakeld. Ergens worden beide signalen samengevoegd. Ik moet voor de mistlamp een aparte kabel doortrekken en 2 diodes plaatsen.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Plaats reactie