Benzinemeter problemen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Morris52
Knop gevonden hoor !
Ik heb een probleempje met mijn benzinemeter :(

Deze duid steeds een volle benzinetank aan , ik heb de vlotter eruit gehaald en ik meet verschillende waarde bij leeg , half of volle tank.

Als ik de stekker uittrek zakt de naald naar leeg en als ik ze terug insteek gaat de naald redelijk vlot naar de positie die correct is ( 1/2 tank ) bij de laatste meting

Maar in de uren die erop volgen gaat de meter langszaam naar boven ( duurt inderdaad uren )

Daags nadien heb ik weer een volle tank , en ik hoor de commentaar al ...:dux-blij_thumb-up: .... > neen is niet grappig , ik zou graag de oplossing vinden :-/

Kan iemand me helpen :huh: :huh: :huh:

Mvg , Guy
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Heb geen ervaring met het probleem...dus het is gissen, maar hoor je sissen als je de brandstofdop uit je tank draait?
mr2PUNTfreak
Draden wel goed aangesloten?
Morris52
Knop gevonden hoor !
Beste,

Alle stekkers zijn goed aangesloten, en de benzinetank sist ook niet.
Heb ook geen problemen met stationair draaien , wat een symtoom zou zijn indien de tank vacuum komt te staan.

Toen ik de wagen kocht stond de meter op bijna leeg (klassiek) en toen ik de eerste maal ging tanken liep de meter op tot Full , maar sindsdien zakt deze niet meer onder 1 streepje van Full

Het is inderdaad giswerk , toch zeker omdat de Ohm-meter de meting tussen vol en leeg wel weergeeft.

De meter zelf zou kunnen, maar ze geeft wel de juist inhoud weer ( binnen de 30 seconden ) maar blijft dan stilletjes doorgaan tot Full

Mvg, Guy
frankie-turbo
Het metertje zelf..
Morris52
Knop gevonden hoor !
OK op zoek naar een metertje dan

Mvg, Guy
mr2eddy
Morris52 wrote:OK op zoek naar een metertje dan

Mvg, Guy

Heb ik nog wel liggen voor je Guy ;)