Surfers ZZW30
Moderator: Pieten
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Bedankt Green! Vergeet jij m'n oren-straps niet? Oh, en als je toch iets aan m'n Z'tje wilt doen mag je ze ook wel monteren in Buitenpost hoor..
Vanmorgen heb ik mezelf weer nuttig gemaakt. Ik had nog PlastiX over van m'n koplampen. Dat spulletje is dus ook nuttig voor het derde remlicht, het ziet er weer uit als nieuw:
Vanmorgen heb ik mezelf weer nuttig gemaakt. Ik had nog PlastiX over van m'n koplampen. Dat spulletje is dus ook nuttig voor het derde remlicht, het ziet er weer uit als nieuw:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Vandaag bij onze behulpzame Belgische Wim (TRD2000) langs geweest. De ZZW was volgeladen met bougies, olie, TRD oliefilter voor een beurtje, 4x D2 veerpoten (2e hands, zgan, teab, van oud vrouwtje geweest) omdat volgens testen de huidige schokbreker rechtsachter naar de fillestijnen was en een doos gebak.. Beurtje was zo gepiept natuurlijk, maar de voor de D2's was het even een ander verhaal.. Afstellen is niet zomaar gebeurd, maar dankzij Wim's tomeloze doorzettingsvermogen is het toch uiteindelijk goed gekomen. De D2's zijn wel harder dan de originele, maar dat mag de pret niet drukken. Het ritje naar huis was een feestje! Morgen laten uitlijnen en dan moet het nog beter zijn.
Bedankt Wim!
De foto's:
Als Wim bezig is moet je hem niet storen, hij is dan zo geconcentreerd..
Ja, de brug kan wel hoger, maar Wim zit nou eenmaal graag. Ik geef hem geen ongelijk!
De boel zat een beetje vast, maar Wilde Willem heeft overal een oplossing voor!
En dan lukt het..
En nog een sneak-previeuw van zijn nieuwe project(je):
Bedankt Wim!
De foto's:
Als Wim bezig is moet je hem niet storen, hij is dan zo geconcentreerd..
Ja, de brug kan wel hoger, maar Wim zit nou eenmaal graag. Ik geef hem geen ongelijk!
De boel zat een beetje vast, maar Wilde Willem heeft overal een oplossing voor!
En dan lukt het..
En nog een sneak-previeuw van zijn nieuwe project(je):
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
2 cm achter, 3 cm voor dacht ik..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Thanx!
Vanmorgen de boel uit laten lijnen. Het bleek dat we op het oog flink in de goede richting zaten. Behalve linksvoor, daarvan bleek de camber flink fout te staan. Dat veroorzaakte het niet terug in de rechte stand terugkomen van het stuur. Maar dat is nu ook opgelost. Wel wennen hoor, dat gestuiter.. Ik weet nog niet of ik dat vol ga houden. Op asfalt gaat het prima, maar klinkertjes... oei..
Word vervolgd..
Vanmorgen de boel uit laten lijnen. Het bleek dat we op het oog flink in de goede richting zaten. Behalve linksvoor, daarvan bleek de camber flink fout te staan. Dat veroorzaakte het niet terug in de rechte stand terugkomen van het stuur. Maar dat is nu ook opgelost. Wel wennen hoor, dat gestuiter.. Ik weet nog niet of ik dat vol ga houden. Op asfalt gaat het prima, maar klinkertjes... oei..
Word vervolgd..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
als ik het goed begrijp waren je veerpoten vanaf het begin al flink minder...Surferdude schreef:Thanx!
Vanmorgen de boel uit laten lijnen. Het bleek dat we op het oog flink in de goede richting zaten. Behalve linksvoor, daarvan bleek de camber flink fout te staan. Dat veroorzaakte het niet terug in de rechte stand terugkomen van het stuur. Maar dat is nu ook opgelost. Wel wennen hoor, dat gestuiter.. Ik weet nog niet of ik dat vol ga houden. Op asfalt gaat het prima, maar klinkertjes... oei..
Word vervolgd..
want ik heb ook op klinkers al echt een stuiterbak, mijn onderstel is compleet origineel!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Kwestie van perceptie. Ik denk dat Arthurs definitie van stuiterbak na een jaar of 10 in een stevig geveerde SW20 wat anders ligt dan jouw definitie van diezelfde stuiterbak
@art: goeie mod, heb je al foto's van het resultaat? Anders zaterdag ff die van Erik en die van jou naast elkaar zetten ter referentie, kan ik alvast ff wat toevoegen aan mijn wensenlijstje Wie weet, tegen de tijd dat jij er zat van bent...
@art: goeie mod, heb je al foto's van het resultaat? Anders zaterdag ff die van Erik en die van jou naast elkaar zetten ter referentie, kan ik alvast ff wat toevoegen aan mijn wensenlijstje Wie weet, tegen de tijd dat jij er zat van bent...
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Ik ben blij dat het nu beter is met de afstelling, het valt niet mee met een waterpas en een rolmeter. Maar we wisten dus waar het aan lag.Surferdude schreef:Thanx!
Vanmorgen de boel uit laten lijnen. Het bleek dat we op het oog flink in de goede richting zaten. Behalve linksvoor, daarvan bleek de camber flink fout te staan. Dat veroorzaakte het niet terug in de rechte stand terugkomen van het stuur. Maar dat is nu ook opgelost. Wel wennen hoor, dat gestuiter.. Ik weet nog niet of ik dat vol ga houden. Op asfalt gaat het prima, maar klinkertjes... oei..
Word vervolgd..
Het was wel even een gevecht om de hoogte te regelen, maar dat heb je altijd wel met gebruikt spul.
Denk je wel aan je remleiding Arthur?
Groeten
TRD2000 (wim)
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Is al geregeld Wim!TRD2000 schreef:Denk je wel aan je remleiding Arthur?
Groeten
TRD2000 (wim)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Gisteren de 1e rij-ervaring opgedaan met de ZZW van Arthur.
Moet zeggen, rijd heerlijk.
Goed overzicht op de weg.
Stuurt (bijna) net zo strak als mijn Corvette...
Alleen dat stuur, op een lokatie ingebouwd voor kabouters.
Waarbij ik ook de conclusie moest trekken dat de lokatie van het gaspedaal ook niet is geplaatst met de gedachte dat mensen met gewone voeten (dus niet van die kaboutervoetjes) best een uitdaging hebben.
Verder een heerlijke auto, alhoewel een trekhaak best handig is.
Moet zeggen, rijd heerlijk.
Goed overzicht op de weg.
Stuurt (bijna) net zo strak als mijn Corvette...
Alleen dat stuur, op een lokatie ingebouwd voor kabouters.
Waarbij ik ook de conclusie moest trekken dat de lokatie van het gaspedaal ook niet is geplaatst met de gedachte dat mensen met gewone voeten (dus niet van die kaboutervoetjes) best een uitdaging hebben.
Verder een heerlijke auto, alhoewel een trekhaak best handig is.
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wat wil je nou met maatje droogdok..
Oh, ik heb een setje Hel brake lines gekocht, er vertoonde er eentje lichte slijtage. En een filtertje om motorcode P1349 naar de eeuwige jachtvelden te verbannen..
Binnenkort maar weer eens naar België toe.
Oh, ik heb een setje Hel brake lines gekocht, er vertoonde er eentje lichte slijtage. En een filtertje om motorcode P1349 naar de eeuwige jachtvelden te verbannen..
Binnenkort maar weer eens naar België toe.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Nee Hans, het K&N inlegfilter blijkt niets met meldcoce P1349 te maken te hebben. P1349 zegt iets over de OCV klep van het VVTi-systeem, die blijft dan hangen door vuil of slijtage. Of het stekkertje wat slecht contact maakt, of het filtertje wat verstopt zit met olie door slecht onderhoud (had met 100.000 km vervangen moeten worden). En als dat het niet mocht zijn dan moet bekeken worden of de klep schoongemaakt kan worden of anders moet er een nieuwe worden besteld (bestnr 13050-0D010 a €184.66 ex).
Het filtertje (bestelnr 15678-21010 ± €7,-) ziet er zo uit (de linkse van de twee):
Het filtertje (bestelnr 15678-21010 ± €7,-) ziet er zo uit (de linkse van de twee):
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Arnie
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
- Type MR2: AW11
Dokter Rob schreef: Waarbij ik ook de conclusie moest trekken dat de lokatie van het gaspedaal ook niet is geplaatst met de gedachte dat mensen met gewone voeten (dus niet van die kaboutervoetjes) best een uitdaging hebben.
Verder een heerlijke auto, alhoewel een trekhaak best handig is.
Schrapt ZZW30 van wensenlijstje.....
Fun is not a Straight line, have fun.