Nieuwe koppeling slipt

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
J.D.B.

Nieuwe koppeling slipt

Bericht door J.D.B. »

Ik heb een gen 2 / 3 swap gedaan.
Uiteraard heb ik een nieuwe koppeling, drukgroep en lager gemonteerd.

Bij een eerste testrit begon na 30 km de koppeling te slippen.

Het asje die tss de koppelingspomp (slave) en de hefboom van de druklager zit, spande wel heel erg.
Nu heb ik dit asje enkele mm's ingekort, de olie vervangen, een extra veer op de hefboom gezet, alles goed warm gereden, en het probleem leek opgelost !

De dag nadien opnieuw gaan rijden, geen probleem meer.
De auto stil gelegd, 15 min later vertrek ik terug . . . weer slippende koppeling !
Dit herhaald zich dus iedere keer als de motor warm is, en als de auto even heeft stilgestaan.

Als ik blijf rijden is er geen probleem.

Zou het kunnen dat de koppelingspomp die toch wel redelijk dicht bij de uitlaat zit, te warm krijgt ?
J.D.B.

Bericht door J.D.B. »

Kleine update: de koppeling slipt niet bij koude motor, maar slipt altijd bij warme motor.
Wel raar dat de verkoper van de gen 3 motor ook zei dat de koppeling moest vervangen worden, ik heb dat gedaan alhoewel de oude niet echt versleten was . . . :-/

Iemand ervaring met een soortgelijk probleem ?
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

het kan zijn dat je blaren op het vliegwiel hebt
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
J.D.B.

Bericht door J.D.B. »

Wat bedoel je met "blaren" ?
Waarschijnlijk iets dat je niet met het blote oog ziet, want het vliegwiel zag er in perfecte staat uit.
Plaats reactie