Hierbij zet ik mijn rode MR2 te koop. Deze Nederlandse auto heb ik enkele jaren geleden gekocht met een kapotte motor/versnellingsbak met de intentie de auto in onderdelen te verkopen. De staat van de auto was niet al te best, met name behoorlijk wat roest rond de wielkasten. Omdat ik het toch niet goed over m'n hart kon verkrijgen de auto meteen uit elkaar te halen en ik een turbo blok nog had liggen heb ik destijds besloten de auto van een nieuwe motor/versnellingsbak te voorzien en er voor de fun korte tijd mee rond te rijden. Daarbij heb ik ook de wielkasten voorzien van wat nieuw ijzer zodat de auto iets minder roestig werd.
Korte tijd werd iets langer omdat zo'n turbo toch wel leuk is
De staat van de auto is niet geweldig, hij heeft her en der wat roest, het rood is mat en niet overal helemaal dezelfde kleur, de voorruit heeft een behoorlijke scheur en de targarubbers lekken wat. Ook zit er geen APK op de auto, maar dat heeft meer te maken met het aantal auto's dat ik tegenwoordig heb en het feit dat de auto al een tijdje geschorst staat. Een nieuwe APK is eventueel mogelijk. Ik denk dat de auto zonder problemen door de keuring zou komen. De kilometerstand van de auto is ca 397000km. Er zitten nu voor en achter verschillende velgen onder. De koper krijg in principe de originele 14" wielen mee waarvan de banden op de achterwielen versleten zijn. De banden op de voorwielen zijn prima. De andere complete set wielen meenemen is bespreekbaar. De banden daarvan zijn prima.
De motor is prima in orde. Het gaat om een stock gen 2 turbo uit 1993 die destijds een kilometerstand had van ongeveer 85000km. Voordat de motor in de auto ging heb ik de distributieriem vervangen inclusief loop- en spanrol. Ik heb sindsdien ca. 12.000km gereden met de auto. Daarbij heb ik de motor altijd goed warm gereden voor er eventueel gas gegeven werd. Na het rijden liet ik de auto altijd een tijdje afkoelen. Ik heb de motor expres compleet origineel gelaten omdat ik van mening ben dat die op die manier toch het langste mee zal gaan.
Gezien de staat van de auto vraag ik er slechts iets meer voor als dat normaal gesproken voor een gen2 turbo swapkit gevraagd wordt. Ik ben me er van bewust dat ik in onderdelen een stuk meer voor de auto zou kunnen krijgen. Maar gezien de hoeveelheid werk die ik sowieso al heb wil ik hier niet te veel tijd aan gaan besteden.

slecht te zien, maar ik heb geprobeerd de scheur in de voorruit op de foto te zetten: