Slecht starten en onregelmatig stationair bij koude motor
Moderator: Pieten
Slecht starten en onregelmatig stationair bij koude motor
Ik heb een nieuwe motor gebouwd voor mijn AW11 crossauto.
Nu is het zo dat de motor slecht start en staionair onregelmatig loopt. Dit is het geval als de motor koud is.
Zodra de motor op temperatuur is start hij met 1x rondgaan en loopt hij mooi stationair.
Wat kan dit zijn?
Ik heb een paar foto's toegevoegd. Wellicht dat jullie iets geks zien.
Nu is het zo dat de motor slecht start en staionair onregelmatig loopt. Dit is het geval als de motor koud is.
Zodra de motor op temperatuur is start hij met 1x rondgaan en loopt hij mooi stationair.
Wat kan dit zijn?
Ik heb een paar foto's toegevoegd. Wellicht dat jullie iets geks zien.
Zoals ik mijn eerste post al aangaf is Toyota nieuw voor mij.ROB-E schreef:En nog een paar dingen.
Een gasklep van een amerikaan of '89er.
Een pre 87 inlaatspruitstuk.
Een hoop plakband op je tps (throttle position sensor)
Hoe vaak heb je hem al in koude toestand gestart?
Wellicht dat er nog een hoop lucht in je brandstof sijsteem zat.
Moeten de zaken die je noemt dan vervangen worden door types van andere bouwjaren? En wat zijn de verschillen?
Plakband op tps is omdat er een scheurtje het rubber omhulsel zat.
Ik heb de motor al wel vaker gestart. Lucht moet dus inmiddels wel uit het brandstofsysteem zijn.
En ja, de koeler zit op de verkeerde plek......
Ik heb er ook al aan gedacht om de motor voorin te bouwen:P
Nee hoor dat kan je lekker laten zitten.
Je hebt de 4 slangetjes afgedopt. dus dat lijkt mij goed.
Zal ik het weekeind wel even een blik werpen onder de kap van de 87er.
Hoe het daar zit met de slangetjes.
Ga nu ff geen foto's zoeken van onze blokjes, maar daar kan je wel wat verschillen zien in de 87er en de 89er.
Enne een extra motor voorin zou niet verkeerd wezen voor in de cross
En wat Martien zegt: Automatiche choke zou heel goed kunnen. Dat die die geen signaal krijgt voor de koude start. Hoeveel toeren maakt de motor bij een koude start?
En ja die 4A-GEtjes hebben een lambda, maar bij de 89er merk je er niks van als deze kapot is... Kom je pas achter bij de APK, dat je Co te hoog is...
P.S, jij krijgt wel een pluim voor je KLEPPENDEKSELS
Zien er goed uit!
Je hebt de 4 slangetjes afgedopt. dus dat lijkt mij goed.
Zal ik het weekeind wel even een blik werpen onder de kap van de 87er.
Hoe het daar zit met de slangetjes.
Ga nu ff geen foto's zoeken van onze blokjes, maar daar kan je wel wat verschillen zien in de 87er en de 89er.
Enne een extra motor voorin zou niet verkeerd wezen voor in de cross
En wat Martien zegt: Automatiche choke zou heel goed kunnen. Dat die die geen signaal krijgt voor de koude start. Hoeveel toeren maakt de motor bij een koude start?
En ja die 4A-GEtjes hebben een lambda, maar bij de 89er merk je er niks van als deze kapot is... Kom je pas achter bij de APK, dat je Co te hoog is...
P.S, jij krijgt wel een pluim voor je KLEPPENDEKSELS
Zien er goed uit!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Al weer een tijdje bezig geweest met het klaarmaken van de auto voor het nieuwe seizoen. het onregelmatig stationair lopen is verleden tijd. ik heb de tps vervangen en deze nieuw afgesteld.
hij start nog steeds slecht. Ik heb de juiste weerstand, stroom en benzine op de koudstart injector maar hij spuit geen benzine als ik hem test. Kan het zijn dat deze door ouderdom vast komen te zitten?
Ik laat er nu een paar ultrasoon reinigen. Kijken of dat helpt.
jullie nog andere suggesties?
hij start nog steeds slecht. Ik heb de juiste weerstand, stroom en benzine op de koudstart injector maar hij spuit geen benzine als ik hem test. Kan het zijn dat deze door ouderdom vast komen te zitten?
Ik laat er nu een paar ultrasoon reinigen. Kijken of dat helpt.
jullie nog andere suggesties?