Okey,
Thanks, dan mag mijn filtertje nog 43000 km blijven zitten, maar zal het nummer vast noteren.
Groetjes en succes, GEEL8)
Surferdude schreef:Nee Hans, het K&N inlegfilter blijkt niets met meldcoce P1349 te maken te hebben. P1349 zegt iets over de OCV klep van het VVTi-systeem, die blijft dan hangen door vuil of slijtage. Of het stekkertje wat slecht contact maakt, of het filtertje wat verstopt zit met olie door slecht onderhoud (had met 100.000 km vervangen moeten worden). En als dat het niet mocht zijn dan moet bekeken worden of de klep schoongemaakt kan worden of anders moet er een nieuwe worden besteld (bestnr 13050-0D010 a €184.66 ex).
Het filtertje (bestelnr 15678-21010 ± €7,-) ziet er zo uit (de linkse van de twee):
Vandaag de HEL remleidingen laten monteren. Het verschil met de oude remleidingen is wel merkbaar, maar niet spectaculair harder. Vanzelfsprekend is ook de remvloeistof vervangen.
De OCV-klep niet vervangen, de meldcode is om onduidelijke reden niet meer teruggekomen.
Surferdude schreef:Vandaag de HEL remleidingen laten monteren. Het verschil met de oude remleidingen is wel merkbaar, maar niet spectaculair harder. Vanzelfsprekend is ook de remvloeistof vervangen.
De OCV-klep niet vervangen, de meldcode is om onduidelijke reden niet meer teruggekomen.
Bonus toch? Ga je die klep nog vervangen of ook niet meer?
Surferdude schreef:Mijn motto is: als iets niet kapot is hoef je het niet te repareren..
Geef je groot gelijk! Straks krijg je bij 't verwisselen juist een code!
Heb je zelf je remleidingen vervangen, zoja was het erg ingewikkeld?
Ik wil zelf namelijk ook een andere set remleidigen bestellen en installeren. Ik heb zelf alleen nooit de remleidingen van een auto vervangen, wel van motorfietsen etc. Aangezien remmen het verschil tussen leven en dood kunnen zijn wil k 't eerst wel ff uitzoeken haha!
Ik heb het dus laten doen. En dat viel nog niet mee omdat er op de D2's geen beugels zitten die de kabeltjes van de ABS en remleiding geleiden. Dit is dus naderhand op maat gemaakt. Er zijn langere bouten gebruikt die de veerpoten vasthouden zo dat er ruimte op de bouten over was om de custom made beugels te kunnen monteren. Maar het is allemaal keurig voor elkaar nu.