heeft ook een racelogic denk ik.. gezien het feit dat hij met 530pk geen wheelspin heeft.. en hoe komt ie anders aan 530pk.. dat red je niet met een GT3076, CP zuigers, eagle drijfstangen, Link/AEM ecu, 800cc injectoren...
Ik heb even in het boek "Toyota MR2 Performance" gekeken van Terry E. Heick en daar staat het alsvolgt (betreft wel een amerikaans boek dus over het algemeen amerikaanse motoren):
SW20: 1991 - 1995 Turbocharged
SW21: 1991 - 1995 Normally Aspirated (N/A)
SW2x: 1991 - 1995 Generic Second-generation label
5S-FE:
1991 - 1993 5S-FE MR2's produced only 130 hp and 140 lbs-ft. of torque. It has an 2.2 liters (2164 cc) engine.
3S-GTE:
Gen I: 180 hp
JDM Gen II with ceramic CT26 Turbocharger: 225 hp
Gen III: 245 hp
Nou geloof ik niet alles wat in een boek staat, bijvoorbeeld de aangegeven jaartallen, maar de rest klopt volgens mij aardig.
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Kan iemand mij uitleggen dan dat ik een orgineel USA MR2 Turbo heb uit 1991 sunroof waarbij het chass.nummer gewoon begint met SW20 ......
heeft er een jap. niet opgelet met het slaan van nummers???;D
Maar zonder gekheid, net even wat documentjes (een stuk of 20 US MR2's) naar boven gehaald en bij de ene staat er SW21 (2.20 en de ander SW22, maar ook een aantal originele US turbo's met SW20.
De ex. "Magnum" heeft SW22, die van Hrat idem, maar andere US versies SW20.
De SW21 die in dat boek staat is natuurlijk wel een 2.2 (want N/A US).
Ik heb op Toyodiy gekeken en daar is het:
Dus is het volgens mij:
SW20 - 2.0 N/A (europa)
SW21 - 2.2 N/A (us)
SW22 - 2.0 Turbo (us)
SW23 - 2.0 (3S-FE) (eur)
Alle VIN's (Vehicle Identification Number) van US-modellen bevatten SW21 of SW22 (JT2SW21 of JT2SW22). De MODELCODE begint wel met SW20, ongeacht of het VIN SW20/SW21/SW22 of SW23 bevat. Europeanen beginnen met JT163SW20 of JT163SW23. Japanse modellen hebben geen SW-code in hun VIN ! Die beginnen met 0634101
Hoe dat van Edje kan weer ik niet. Wil je mij dat nummer PM-en Ed ?