Dagrijlichten

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Wie zit er nu al meer dan een jaar te zeuren dat ik die dingen aan moet sluiten ????

Maar ok, op mijn speurtocht naar de zekeringkast van Ronald50 kwam ik deze, netjes door Toyota afgedopte connector tegen. En het blijkt, dat twee van de vier aansluitingen een geschakelde plus hebben (dan zullen de andere twee wel massa zijn denk ik..). Perfect dus om de lampen op aan te sluiten.

Alleen, hoe kom ik aan een contra-connector ? Ik heb alleen het nummer van de afdekplug, 82821‑10050.

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

ducktape ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Als het netjes kan, dan doe ik het ook graag netjes.....::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Green Goblin schreef:Als het netjes kan, dan doe ik het ook graag netjes.....::)
Als je de ducktape goed plakt valt het niet op :P
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) op de sloop van een andere toyota vaak zijn ze het zelfde
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Alleen, van welke ?

Het vrouwtje heb ik gevonden.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

A/C Compressor. Kan alleen geen losse male connector vinden. Zou best kunnen dat deze rechtstreeks op de compressor zit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) gewoon de contra afknippen met een stukje kabelboom eraan is genoeg toch ?
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Als er een stukje kabelboom aanzit wel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nieuws over de connector, die bestaat niet. De "vrouwelijke" connector zit aangesloten op de pressure switch van de aircobuizen.

Dus toch duct-tape...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Ik wist wel dat het aw11 bloed nog door je stroomde.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mag jij mij vertellen waar er duct-tape op mijn aw11 zit vriend......::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Denk dat het dag rijlichten word ;D
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mooi niet.

Dan maak je gewoon zelf maar een stekker.

Afbeelding

Afbeelding

Je moet alleen niet de twee buitenste aansluitingen gebruiken, want dan gaan je ventilatoren opeens aan als je de auto op contact zet...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Regels voor dagrijverlichting kan je nazien op de site van de RDW.

Er zijn voorwaarden voor minimale en maximale hoogte maat tov het wegdek en minimale afstand tussen de lichten onderling, icm afstand tov de zijkanten van de auto.
Voorschrift voor DRL is ook dat die NIET op volle sterkte mogen branden icm dim-of grootlicht, er MOET een automatische dim-regeling van de DRL zijn bij ontsteken van dim- of grootlicht.
Elke auto mag worden voorzien van DRL mits volgens bovenstaande voorwaarden, er hoeft GEEN typegoedkeuring van de auto te zijn met DRL.
Gebruikersavatar
inbetween
Knop gevonden hoor !
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2012, 12:58

Bericht door inbetween »

Green Goblin schreef:Weet iemand wat de regels zijn voor dagrijlichten ?

Moeten deze op het dimlicht aangesloten worden, of mag ik deze gewoon op een aparte schakelaar zetten ? En wanneer mogen ze aan ?
Heb het probleem met de regeltjes beetje omzeild mijn stadsverlichting vervangen door xenon witte leds (en wat extra gaatjes (6) gemaakt in me witte knippers van de sw20) en deze automatisch laten opstarten en voor zover ik weet mag je overdag stadslicht verlichting voeren en ook ś avonds bij de normale verlichting.::) :P :lach: TOT OP HEDEN HEB IK NOG GEEN PROBLEMEN GEHAD OOK AL IS HET BEHOORLIJK FEL, zelfde geintje ook bij me achterlichten geflikt dus nu aan weerskanten twee brandende achterlichten en ook de oranje zijreflector werkt nu als knipperlicht, de verwarmingsbuizen in de auto zijn nu allemaal voorzien van blauwe leds dus 's avonds blauwe verlichting uit de kachelpijpen.
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

inbetween schreef:Heb het probleem met de regeltjes beetje omzeild mijn stadsverlichting vervangen door xenon witte leds (en wat extra gaatjes (6) gemaakt in me witte knippers van de sw20) en deze automatisch laten opstarten en voor zover ik weet mag je overdag stadslicht verlichting voeren en ook ś avonds bij de normale verlichting.::) :P :lach: TOT OP HEDEN HEB IK NOG GEEN PROBLEMEN GEHAD OOK AL IS HET BEHOORLIJK FEL, zelfde geintje ook bij me achterlichten geflikt dus nu aan weerskanten twee brandende achterlichten en ook de oranje zijreflector werkt nu als knipperlicht, de verwarmingsbuizen in de auto zijn nu allemaal voorzien van blauwe leds dus 's avonds blauwe verlichting uit de kachelpijpen.
Is dus NIET goed.
Voorwaarden:


6.19.4. Plaats
  • 6.19.4.1. In de breedte: het punt van het zichtbare vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm van het punt van de grootste breedte van het voertuig bevinden. De binnenranden van de zichtbare vlakken in de richting van de referentieas liggen ten minste 600 mm uit elkaar. Deze afstand mag tot 400 mm worden verminderd als de totale breedte van het voertuig minder dan 1300 mm bedraagt.
  • 6.19.4.2. In de hoogte: boven het wegdek, ten minste 250 mm en ten hoogste 1500 mm.
  • 6.19.4.3. In de lengte: aan de voorkant van het voertuig. Aan dit voorschrift wordt geacht te zijn voldaan wanneer het direct uitgestraalde of indirect via de achteruitkijkspiegels en/of andere weerkaatsende oppervlakken van het voertuig weerkaatste licht de bestuurder niet hindert.
6.19.5. Geometrische zichtbaarheid Horizontaal: 20° naar binnen en naar buiten. Verticaal: 10° naar boven en naar beneden.

6.19.6. Richting Naar voren.

6.19.7. Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].
(in afwijking op bovenstaande mag bij aanbrengen op auto's van bouwjaar voor 2011 de dagrijverlichting bij voeren van dim-of grootlicht in wel in gedimde toestand worden gevoerd in combinatie met dim-of grootlicht, dit dimmen van de dagrijverlichting moet dan automatisch gebeuren bij aanschakelen van dim-of grootlicht)

Bovendien branden de andere (achter-en stads lichten) niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.

6.19.8. Verklikkerlicht Inschakelverklikkerlicht facultatief.

6.19.9. Andere voorschriften Geen.



Hieronder zie je een afbeelding met wettelijke richtlijnen voor het plaatsen van dagrijverlichting.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nou, dan zit ik qua plaatsing wel goed (zal het nog even nameten). Ze branden bij mij alleen altijd. Vindt het een beetje zonde om ze uit te hebben als ik mijn gewone licht aanheb (dit is namelijk meestal het geval), want dan zouden ze bijna altijd uitstaan. Zo fel zijn ze niet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Toch maar weer even aangepast, heb ze nu op de window-lock schakelaar gezet (die wilde ik eigenlijk gaan gebruiken voor de verwarmbare spiegels, maar dan haal ik daar wel een andere schakelaar voor. Kan ik ze in elk geval ook uitzetten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
inbetween
Knop gevonden hoor !
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2012, 12:58

Bericht door inbetween »

maar wat zijn de regeltjes voor stadslicht dan ? want ik heb alleen altijd me stadslicht aan (tja sorry lijkt wel heel erg op dagrijverlichting ) en me achterlichten branden ook.
geen idee hoe ik hier foto krijg ander haad ik eentje meegestuurd maar in me logo zie je ze
Plaats reactie