Sherwin's Spyder - Motor Swap

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

bond schreef:Nou sherwin dan zou ik lekker niks meer aan de mr2 doen. En gewoon zo verkopen want het geld waar je het voor maakt zie volgens mijn niet meer terug. Ik zou dat geld dan gewoon voor het nieuwe project gebruiken. Maar dat vindt ik he.
Ik zal 'm de zomer nog gebruiken, wat ik nu voor de auto krijg is echt enorm weinig, ik zie er zeker wat voor terug ahahaha

@Frankie:
De s14 zal ook een gebouwd blok krijgen zodra deze eraan toe is. Maar dat komt wel goed!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

naja ok.. :P maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.. :P ik heb ermee gewerkt..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

frankie-turbo schreef:naja ok.. :P maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.. :P ik heb ermee gewerkt..
Okee als ik mn SR20DET naar 350-400 pk wil hebben. Dmv andere turbo,injectoren, uitlaat ander inlaatspruitstuk en een fmic. Is het wél aan te raden het blok te bouwen met all forged stuff?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

jep.. maar nog belangrijker.. het kleppen terrein verbeteren met andere rocker-stoppers ect.. dure aangelegenheid..
slimmer is eigenlijk om er een RB25det in te legge.. deze zijn nog net wat beter zo lang je niet voorbij de 450pk grens gaat.. die hoef je dan ook niet te bouwen, die motors kunnen met een andere ecu al rond de 400pk leveren..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

frankie-turbo schreef:jep.. maar nog belangrijker.. het kleppen terrein verbeteren met andere rocker-stoppers ect.. dure aangelegenheid..
slimmer is eigenlijk om er een RB25det in te legge.. deze zijn nog net wat beter zo lang je niet voorbij de 450pk grens gaat.. die hoef je dan ook niet te bouwen, die motors kunnen met een andere ecu al rond de 400pk leveren..
Wil geen 2,5liter rijden frank! Tja moet leuk worden... Maar eerst maar eena kijken hoever 't 2zz-ge blokkie is. Ik hoop op krukas slijpen nieuwe drijfstang lagers!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Laat maar even zien waar ik de laatste paar dagen mee bezig ben geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag gaat het spul naar een bedrijfje toe. Iemand een tip voor een bedrijf dat mn krukas kan slijpen voor een mooi prijsje?

Gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Ik heb mn krukas donderdagochtend naar Technotrans (veendam) gebracht, en kon hem vrijdagochtend weer ophalen ..

Ze doen veel in motor- revisie en alles wat daarbij komt kijken ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Gereviseerd en for sale!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Plaats reactie