Mini-winterproject: Koni Sportkit op mijn ZZW30

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
docproc
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 aug 2012, 23:19

Mini-winterproject: Koni Sportkit op mijn ZZW30

Bericht door docproc »

Omdat een demper voor lek was, heb ik een Koni Sportkit besteld om de gehele vering te verbeteren en de auto te verlagen. Helaas komen de achterdempers pas laat binnen (week 16), daar wilde ik niet op wachten (ivm APK) dus heb ik dit weekend de dempers voor geplaatst en rondom de nieuwe H&R veren.

Mijn pa met de zaag in de originele voor-vorkpoten om plaats te maken voor de Koni's:
Afbeelding

Demper geplaatst:
Afbeelding

Veer plaatsen:
Afbeelding

De voor-vorkpoten volledig klaar:
Afbeelding

Achtervering, zie verschil tussen nieuwe veer (links) en oude veer (rechts). Jammer dat de Koni achter-dempers pas in week 16 binnenkomen, dus dan moeten ze nog een keer uit elkaar. Maar goed je kunt moeilijk met een half verlaagde auto rondrijden (althans, niet mijn smaak) :adhd:
Afbeelding

Klaar! Handig zo'n werkplek die je even mag gebruiken van je zwager :applaus-smiley:
Afbeelding

Zaterdag was het nog droog, helaas kreeg ik het niet af dus vandaag (zondag) verder en toen lag er ineens een pak sneeuw. Vandaar dus een echt mini-winterproject.
Afbeelding

Het eindresultaat. Heel tevreden, precies de juiste verlaging.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Heb je ook meteen andere veren geplaatst of de originele?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
docproc
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 aug 2012, 23:19

Bericht door docproc »

Andere veren, H&R -30 mm. Nog niet kunnen testen hoe de handling is vanwege de sneeuw :)
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Ziet er weer netjes uit, zal vast een stuk beter rijden :)
Afbeelding
docproc
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 aug 2012, 23:19

Bericht door docproc »

Thanks! Als de wegen weer lekker droog zijn kan ik ze eens goed aan de tand voelen :)
docproc
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 aug 2012, 23:19

Bericht door docproc »

Vandaag gedaan, ik moest toevallig voor mijn werk op de Veluwe zijn dus daar wat rondgereden oa op zomerdijk van Elburg richting Kampen. Het rijdt echt heel goed! Wat plakt 'ie nu aan het asfalt, heerlijk.
Plaats reactie