versnellingsbak

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

ronald50
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Mijn bak gaat wat zingen, zal een revisie of een andere bak worden,past de 6 bak er ook op? Of de smt, moet er dan veel veranderd worden?
Wat zijn goede adressen voor revisie,hoop dat jullie wat antwoorden hebben!

Groet Ronald
Green Goblin
Smt zul je het hele hydraulische systeem moeten aanleggen, dus naar mijn mening niet te doen. 6-bak is geen probleem, weet alleen niet zeker of je dan de kabels ook nodig hebt, ze zijn in elk geval wel verschillend.
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Hallo Ronald, Je kunt ook een 6-bak van een Corolla of Celica nemen, moet je alleen wel de as met beugels die door de kabels worden bewogen overzetten. Op spyderchat zijn daar prima handleidingen voor gepost. Ik heb daarvoor een nwe as bij MWR gekocht maar volgens mij past de originele as uit de zzw30 bak er ook gewoon op. Het enige is dat je, als je een Europese 6-bak hebt, 2 gaten moeten boren en draad erin tappen om een beugel vast te zetten.
grtn Spyder S.C.01
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Thanks voor de antwoorden green en spyder zal dan een een zes bak worden, hij moet er nu toch onderuit.
Ik verwacht dat het pookmechanisme ook anders is klopt dat?
Wel erg verwarend op spyderchat lees nu ook dat de assen verschillend kunnen zijn, niemand hier deze conversie gedaan?
Green Goblin
Die assen komt waarschijnlijk door LSD / geen LSD.
BerryL
Knop gevonden hoor !
Hallo Ronald,

Ik heb een Celica 6- bak onder mijn spyder gemonteerd. Ging zonder problemen. Origineel lag er een 5 bak onder.

Ik heb niets aangepast. Dus ook niet het pook mechanisme. Als je op zoek gaat probeer dan de 6 bak van de spyder aan te komen van na 2004. Deze heeft veelal ook een sper er in mocht je dat waarderen. Daarnaast zijn ook de versnellingen iets anders an van de corolla / celica.

SMT zou ik niet doen vanwege bovenstaande redenen en dat het je ook niet zo veel oplevert. Hij zal niet sneller schakelen dan normaal.
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berry thanks,

Ik heb wat bakken gevonden, prijzen verschillen erg van 450 tot 1000.
Alleen van na 2004 nog niet gevonden?
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berry thanks,

Ik heb wat bakken gevonden, prijzen verschillen erg van 450 tot 1000.
Alleen van na 2004 nog niet gevonden,heeft een sper veel voordelen?
Remmel
Zere vingers van het typen..
Voor mij heeft een sper ZEER veel voordelen maar als jij deze nu niet gemist hebt voor jou blijkbaar niet dus zou ik er niet specifiek naar zoeken.

Voor mij zijn de voordelen:
- binnenste wiel slipt niet door
- je kunt in de bocht dus eerder op het gas en sneller de bocht door
- meer grip op natte en gladde wegen tijdens optrekken
- je kunt beter driften
- ook meer grip tijdens het wegrijden uit een natgeregende graswei van een meeting... (ipv 1 slippend achterwiel slippen ze dan beide net wel of niet niet)
BerryL
Knop gevonden hoor !
Ronald,

Ik sluit mij aan bij Remmel. Als je hem niet mist dan moet je er niets extra voor uitgeven.

Als je een Celica / Corolla bak in een spyder gaat monteren zou ik ook een zg reverse blockout plaatsen. Dit is een extra veer die er voor zorgt dat je meer kracht moet zetten on hem in zijn R ter krijgen. Zonder zal je ongetwijfeld een keer de fout maken. Dus beschouw het als een investering

http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... cts_id=855
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Nou lijkt mij dat erg handig zo.n sper, heb menigmaal vastgestaan in de sneeuw afgelopen jaar!
Nog steeds verwarend hier, de een zegt juist dat met lsd waarschijnijk niet past de ander raad het juist aan,waar krijg ik zekerheid?

Thanks tot zover voor de antwoorden.
BerryL
Knop gevonden hoor !
Het LSD zitin de versnellingsbak en is niet groter dan het normaal differentieel.

Remmel en Ik bedoelde dat het toegevoegde waarde heeft maar wanneer je dit voorheen niet gemist hebt da zal je het nu ook niet missen.

Wanneer jij een LSD wil dan kan je nu een bak uitzoeken met een LSD. Als je die niet kan vinden maar je wil er toch een dan kan je er een kopen bij monkeywrench en alsnog inbouwen.

Ik was vergeten te melden dat ik ook een stang in de bak had vervangen. Die vind je hier: http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... cts_id=853

Dus: om een celica bakin te bouwen heb je dus die stang en die blockout nodig
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Dan is alles duidelijk nu, ga ik op zoek naar een 6 bak! Met Lsd.

Thanks.
Post Reply