Beste mensen,
Ik ben redelijk nieuw hier en kom al gelijk met een vraag de deur binnengevallen.
Even voorstellen: Ik ben P. van Sprundel heb zelf een zwarte Toyota Mr2 SW20 3SGE uit 1991. Heb hem al 1,5 jaar in mijn bezit en ben hem nog lang niet zat!:adhd:
Nu de vraag:
Ik heb geconstateerd toen ik de Mr2 ongeveer een weekje had, dat de verwarming het niet deed. Toen ben ik gaan kijken en de slangen naar de kachel radiator zijn afgesloten. Afgesneden en bout er in. Ik heb het toen maar laten zitten en met bevroren vingers maar de winter in gaan rijden. Nu deze zomer weer aan zijn eind komt wil ik wel weer verwarming er in hebben.
De vraag is; Waarom zou de vorige eigenaar de slangen afgesneden hebben en er een bout ingedraaid hebben om hem niet te laten werken.
Het eerste wat ik dacht was der zou wel een lekkage zijn, maar ik heb gecheckt of de kachel lek was, maar die liet geen druppel door. Dus voordat ik me slangen moet gaan checken, met de mogelijkheid dat me auto vol met water loopt of dat ik alle slangen ga vervangen, weet iemand misschien of er een andere reden is waarom ze het hebben afgesloten?
Alvast bedankt,
Mvg,
SecurityMr2
Kachel afgesloten! Waarom?
Moderator: Pieten
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Een van de twee koperen radiatorpijpen wil nogal eens gaan lekken. Ze zijn lastig te vervangen en duur als je er een nieuwe in wil. Je kan het deel wat lekt ook vervangen door een stukje rubber slang.
Zie bv ook hier: http://www.mr2oc.co.uk/forums/198/91450.html
Zie bv ook hier: http://www.mr2oc.co.uk/forums/198/91450.html
- SecurityMr2
- Knop gevonden hoor !
Daar ga ik wel even naar kijken, Ik heb de kachel gecheckt door water er door de boven kant heen te laten lopen, maar toen niks gemerkt dat er iets aan de onderkant uitkwam maar ik ga het wel effe na checken.
Zijn er nog meer mogelijkheden?
Zijn er nog meer mogelijkheden?
-
decipherer
Ik denk niet dat er iets uit zal lopen op die manier. Het koelsysteem staat natuurlijk onder druk als de motor warm is, waardoor er eerder wat naar buiten loopt. het is vaak wel te herkennen aan een groenige aanslag op de plek van de lekkage. Heb het zelf eens gehad en ik moet zeggen dat er aan de pijp (afgezien van de groene aanslag dus) in eerste instantie niet veel te zien was.
- SecurityMr2
- Knop gevonden hoor !
Oke tnx, en wat kan ik dan het beste doen?
Het kopere stangetje af snijden en er een nieuw kopestangetje(of slangetje) er tussen zetten, of er een slangetje overheen doen en goed vast maken?
Het kopere stangetje af snijden en er een nieuw kopestangetje(of slangetje) er tussen zetten, of er een slangetje overheen doen en goed vast maken?
- SecurityMr2
- Knop gevonden hoor !
TnX voor de foto's MMaddict!:foto-ani: Ik ben om half 5 klaar met werken en ga dan gelijk kijken!::)
(btw heb je hem doorgesneden om dat slangetje der op te zetten?);)
(btw heb je hem doorgesneden om dat slangetje der op te zetten?);)
- SecurityMr2
- Knop gevonden hoor !
Btw zijn dat nou de stangetjes in de motor ruimte of bij de kachel zelf aan de voor kant (naast de rembekrachtiger)?:X
-
decipherer
Dat is aan de kant van de motor ruimte. De originele moet je doorzagen, het lek zit op de plek waar het beugeltje aan de pijp zit. (àls het daar zit natuurlijk)
Ik heb exact het zelfde euvel met mijn MR2.
Heb de beide pijpen er helemaal onder vandaan gehaald. Stukken er tussen uit gezaagd en de pijpen voorzien van een felsrand.
Het is alle moeite waard, want een nieuwe pijp kost ongeveer €325.
Heb de beide pijpen er helemaal onder vandaan gehaald. Stukken er tussen uit gezaagd en de pijpen voorzien van een felsrand.
Het is alle moeite waard, want een nieuwe pijp kost ongeveer €325.
- SecurityMr2
- Knop gevonden hoor !
Haha ja, ik heb gisteren er nog geen tijd voor gehad om me hitteschild weg te halen en goed te kijken. Vanavond heb ik wel de tijd en ga ik me best doen.
Ik heb wel kort gekeken, en ze hebben hem niet alleen afgesloten maar ook gelijk een T splitsing gemaakt.
Hier heb ik een (beetje onduidelijke) foto er van.
Nummer: 1 = De Tsplitsing
Nummer: 2 = Een losse slang naar mijn blok.

Nummer: 1 = De Tsplitsing
Nummer: 2 = Een losse slang naar mijn blok.

- SecurityMr2
- Knop gevonden hoor !
Ik heb de T-splitsing weggehaald en de slangen aangesloten. Extra Koelvloeistof bijgevuld, en hem laten draaien, nergens een lek gevonden of iets dat er maar op kan lijken. Maar mijn Kachel doet het wel!:D Dus het is eindelijk lekker warm in me auto:D!
Maar nog steeds, waarom zou de vorige eigenaar de slangen hebben afgesloten? (Probeerde hij vermogen te winnen op 1 of andere rare manier of?:P)
Maar nog steeds, waarom zou de vorige eigenaar de slangen hebben afgesloten? (Probeerde hij vermogen te winnen op 1 of andere rare manier of?:P)
Dat waren niet mijn foto's maar die van Paul Woods.
Op die plek gaat het naar verloop van tijd bij bijna elke SW2X lekken. Productie foutje.
Betekent dus niet dat het bij jou daar (alleen) ook lekt.
Ik verwacht dat het was vanwege een lekkage ergens in het kachel traject. Veel vermogen zou het niet opleveren. Misschien kun je nog contact opnemen met de vorige eigenaar en er naar vragen. Dan ff goed aangeven dat je het vraagt omdat je het graag wilt reparen en het wiel niet nogmaals wilt uitvinden. (Kan me voorstellen dat sommige verkopers zouden ontkennen van een dergelijk probleem te weten vanwege gezeik/ aansprijkelijkheid stellen etc.)
Op die plek gaat het naar verloop van tijd bij bijna elke SW2X lekken. Productie foutje.
Betekent dus niet dat het bij jou daar (alleen) ook lekt.
Ik verwacht dat het was vanwege een lekkage ergens in het kachel traject. Veel vermogen zou het niet opleveren. Misschien kun je nog contact opnemen met de vorige eigenaar en er naar vragen. Dan ff goed aangeven dat je het vraagt omdat je het graag wilt reparen en het wiel niet nogmaals wilt uitvinden. (Kan me voorstellen dat sommige verkopers zouden ontkennen van een dergelijk probleem te weten vanwege gezeik/ aansprijkelijkheid stellen etc.)