Diverse onderdelen AW11 1986
Moderator: Pieten
Diverse onderdelen AW11 1986
Momenteel ben ik bezig met het leeghalen van een aw11 uit 1986.
Veel onderdelen heb ik niet meer nodig vandaar dat ze te koop zijn (voor weinig).
Niet alles staat op de foto.
Kleine opsomming:
- Dakspoiler IS WEG
- Reservewiel €15,-
- Krik €10,-
- Tellerunit €15,-
- Stoelen €35,-
- Achterlampen €25,-
- Koplampen ZIJN WEG
- Dakraam €30,-
- Koeler IS WEG
- Veerpoten (zonder fusee) €30,- per stuk
- Achterste ruitjes en achterruit €40,-
- Hemel (grijs) IS WEG
- Asbakje IS WEG
en nog een hoop kapjes, lijsten, rubbers enz.
Prijzen zijn indicatief en is over te praten.
Veel onderdelen heb ik niet meer nodig vandaar dat ze te koop zijn (voor weinig).
Niet alles staat op de foto.
Kleine opsomming:
- Dakspoiler IS WEG
- Reservewiel €15,-
- Krik €10,-
- Tellerunit €15,-
- Stoelen €35,-
- Achterlampen €25,-
- Koplampen ZIJN WEG
- Dakraam €30,-
- Koeler IS WEG
- Veerpoten (zonder fusee) €30,- per stuk
- Achterste ruitjes en achterruit €40,-
- Hemel (grijs) IS WEG
- Asbakje IS WEG
en nog een hoop kapjes, lijsten, rubbers enz.
Prijzen zijn indicatief en is over te praten.
Stuurhuisbusje waarschijnlijk, rechtsvoor? Wiebel maar eens aan de spoorstang..Roland schreef:Oh absoluut geen haast hoor, kijk maar even. Ik heb een beetje speling op het stuur, en het vermoeden dat het toch wat anders is dan de stuurkogeltjes, maar moet nog goed onderzoeken waar het vandaan komt. (stuurhuis of stuurkolom etc)
Misschien hetzelfde probleem als ik had in de stuurkolom, makkelijk te localiseren en te verhelpen.
Kijk maar even op mijn blogje.
http://www.blogger.com/blogger.g?blogID ... c=postname
Kijk maar even op mijn blogje.
http://www.blogger.com/blogger.g?blogID ... c=postname
Marcel van der Heide
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
@mvdheide, je link werkt niet, dat is een link naar een editor, waar ik niet in mag. Kun je de publieke link geven?
@RowanMR2, je bedoelt de stang die vanuit stuurhuis komt naar de stuurkogel? Waar zou hij dan speling moeten hebben? Enige wat ik kan bedenken is de stuurkogel zelf, maar dat is niet wat je bedoelt. (en dan was de auto ook niet door de APK gekomen, of was het op z'n minst opgevallen)
Misschien kun je hem aanwijzen op Toyodiy? http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1985_T ... MQF_2.html
Of bedoel je gewoon deze rubbers? http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=150
Zelf dacht ik eigenlijk dat het in het stuurhuis zelf gewoon versleten was (die vertanding). En anders wil de splines op het uiteinde van de stuurkolom (die het stuurhuis in gaat). Maar zou mooi zijn als het veel simpeler is op te lossen.
@RowanMR2, je bedoelt de stang die vanuit stuurhuis komt naar de stuurkogel? Waar zou hij dan speling moeten hebben? Enige wat ik kan bedenken is de stuurkogel zelf, maar dat is niet wat je bedoelt. (en dan was de auto ook niet door de APK gekomen, of was het op z'n minst opgevallen)
Misschien kun je hem aanwijzen op Toyodiy? http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1985_T ... MQF_2.html
Of bedoel je gewoon deze rubbers? http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=150
Zelf dacht ik eigenlijk dat het in het stuurhuis zelf gewoon versleten was (die vertanding). En anders wil de splines op het uiteinde van de stuurkolom (die het stuurhuis in gaat). Maar zou mooi zijn als het veel simpeler is op te lossen.
[quote="Roland"]@mvdheide, je link werkt niet, dat is een link naar een editor, waar ik niet in mag. Kun je de publieke link geven?
Kijken of deze werkt
http://marcel-mr2.blogspot.nl/2011/05/s ... wheel.html
Kijken of deze werkt
http://marcel-mr2.blogspot.nl/2011/05/s ... wheel.html
Marcel van der Heide
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dus de stang met de splines erop zat eigenlijk los (of iig met speling) in z'n behuizing?
Dus gewoon een kwestie van een las plaatsen op de rand van de behuizing waar de splines op komen, op deze foto:
Heeft dus niks met stuurhuis te maken dan. Ik weet niet zo goed of je dit van onder de auto kan zien, anders kunnen we hem op de brug zetten en kijken of dit beweegt (en de rest van het stuurhuis stil blijft staan).
Dus gewoon een kwestie van een las plaatsen op de rand van de behuizing waar de splines op komen, op deze foto:
Heeft dus niks met stuurhuis te maken dan. Ik weet niet zo goed of je dit van onder de auto kan zien, anders kunnen we hem op de brug zetten en kijken of dit beweegt (en de rest van het stuurhuis stil blijft staan).
Dit deel zit in de auto dus even op je knietjes gaan zitten met een sterke lamp.Roland schreef:Dus de stang met de splines erop zat eigenlijk los (of iig met speling) in z'n behuizing?
Precies!
Dus gewoon een kwestie van een las plaatsen op de rand van de behuizing waar de splines op komen, op deze foto:
Heeft dus niks met stuurhuis te maken dan. Ik weet niet zo goed of je dit van onder de auto kan zien, anders kunnen we hem op de brug zetten en kijken of dit beweegt (en de rest van het stuurhuis stil blijft staan).
Korte bewegingen aan het stuur maken, dan zie je het zo.
Marcel van der Heide
Klopt, ik bedoel de stang die van het stuurhuis naar de fusee loopt. En de "bush" in het stuurhuis is vaak versleten na 25 jaar, nr 45522 op http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1985_T ... _4505.html
De stuurstang krijgt dan speling daar waar hij het stuurhuis in verdwijnt. Wiebel er daar maar eens aan.
De speling van mvdheide heeft volgens mij meer met de speling van het stuur te maken. Let op dat je dat niet te stevig dicht moet lassen, want het originele systeem is bedoeld om bij een frontaal ongeval niet het stuur door je hoofd te krijgen (als het een vaste as zou zijn).
De stuurstang krijgt dan speling daar waar hij het stuurhuis in verdwijnt. Wiebel er daar maar eens aan.
De speling van mvdheide heeft volgens mij meer met de speling van het stuur te maken. Let op dat je dat niet te stevig dicht moet lassen, want het originele systeem is bedoeld om bij een frontaal ongeval niet het stuur door je hoofd te krijgen (als het een vaste as zou zijn).
Roland schreef:
@RowanMR2, je bedoelt de stang die vanuit stuurhuis komt naar de stuurkogel? Waar zou hij dan speling moeten hebben? Enige wat ik kan bedenken is de stuurkogel zelf, maar dat is niet wat je bedoelt. (en dan was de auto ook niet door de APK gekomen, of was het op z'n minst opgevallen)
Misschien kun je hem aanwijzen op Toyodiy? http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1985_T ... MQF_2.html
Of bedoel je gewoon deze rubbers? http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=150
Hier had ik ook last van, ben ook begonnen met stuurhuisrevisie. Deze speling merkte ik ook wanneer je over putdeksels rijdt en dan een kloinkend geluid hoort.RowanMR2 schreef:Klopt, ik bedoel de stang die van het stuurhuis naar de fusee loopt. En de "bush" in het stuurhuis is vaak versleten na 25 jaar, nr 45522 op http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1985_T ... _4505.html
De stuurstang krijgt dan speling daar waar hij het stuurhuis in verdwijnt. Wiebel er daar maar eens aan.
Marcel van der Heide