Draad van motorruimte naar interieur
Moderator: Pieten
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Draad van motorruimte naar interieur
Waarlangs/doorheen kan ik het beste een draadje van de motorruimte naar het interieur brengen?
We hebben een olie temp sensor gemonteerd bij het oliefilter, en ik wil dat draadje natuurlijk op m'n meter aansluiten die ik op m'n dashboard zet.
Ik dacht zelf door de opening achter de accu, en dan moet ik de bekleding achter de stoelen weghalen om erbij te kunnen? Is er nog een makkelijkere oplossing misschien?
We hebben een olie temp sensor gemonteerd bij het oliefilter, en ik wil dat draadje natuurlijk op m'n meter aansluiten die ik op m'n dashboard zet.
Ik dacht zelf door de opening achter de accu, en dan moet ik de bekleding achter de stoelen weghalen om erbij te kunnen? Is er nog een makkelijkere oplossing misschien?
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zo ik had er eindelijk eens tijd voor. Uiteindelijk heb ik hem niet door dat gat van de dikke kabelboom gedaan, maar links daarvan een kleiner gat. Daar kon ik ook vrij makkelijk bij door de bekleding omhoog te gooien.
Nu heb ik dus olie temperatuur. Viel me wel op dat hij, eenmaal een tijdje op de snelweg, zo net voor de 110 graden uitkomt en daar blijft. Totdat ik weer van de snelweg af ga, en hij dus minder belast wordt en minder toeren draait. Dan zakt hij een klein beetje terug. Maar 110 graden lijkt de bedrijfstemperatuur te zijn, wel okee toch?
Ben alleen benieuwd of dit niet te hoog op gaat lopen op het circuit.
Nu heb ik dus olie temperatuur. Viel me wel op dat hij, eenmaal een tijdje op de snelweg, zo net voor de 110 graden uitkomt en daar blijft. Totdat ik weer van de snelweg af ga, en hij dus minder belast wordt en minder toeren draait. Dan zakt hij een klein beetje terug. Maar 110 graden lijkt de bedrijfstemperatuur te zijn, wel okee toch?
Ben alleen benieuwd of dit niet te hoog op gaat lopen op het circuit.
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Heb nu wat meer "getest", als ik over langere tijden wat harder rij dan gaat hij richting de 120. Gisteren ben ik op circuit Zandvoort geweest met vrij rijden, en uiteraard lekker op z'n staart getrapt. De olie temperatuur liep op tot bijna 140 graden, maar bleef daar wel constant, het steeg niet verder. En ondertussen bleef de koelvloeistof thermometer op het dashboard gewoon strak in het midden staan. Het leek me wel okee allemaal, of denken jullie dat het te heet is?