Blauwe 2002 ZZW30
Moderator: Pieten
Blauwe 2002 ZZW30
Hello everybody,
Ook ik zal eens wat foto's van mijn bolide hier plaatsen.
Het begon allemaal rond maart 2013, na een drietal wagens te hebben gehad was ik weer eens toe aan iets nieuws. M'n vorige wagen had ik tenslotte alweer een jaar. Ik ben begonnen met een '93 100NX, daarna een '94 renault 19 1.8 Cabrio en vervolgens een 206 CC 2.0. Al lange tijd sprak het nieuwste model MR2 mij aan mede door 't lage gewicht, relatief wat pk's voor dat gewicht en de looks uiteraard. Na flink zoeken ben ik uitgekomen bij een particulier 20 KM van mij vandaan. Een 2002 model met slechts 39.000 op de teller welke qua prijs ook nog niet zo heel verkeerd was. Op een vrije zaterdag wezen kijken, proefritje gemaakt en ik was meteen verkocht, de auto niet lang daarna ook. De auto zag er zeer netjes uit en goed onderhouden. De maandag daarop werd hij netjes bij mij thuis afgeleverd.
-enkele foto's bij de bezichtiging-
Het bagagerek achterop vond ik afdoen aan het ontwerp. Deze is direct verwijderd en via deze club verkocht.
Van die centen weer besloten een leuke upgrade te kopen. Via onderdelenlijn een aanvraag ingediend voor een dubbele uitlaat. Totaal onverwacht kreeg ik snel al een reactie. Een dubbel pijpje voor 't luttele bedrag van 70 euro. Op een vrije middag daar dus heen gereden, bleek het een TTE-demper te zijn. Goeie vondst leek me zo.
Het demonteren is begonnen:
Omdat de wagen nu toch op bokken stond meteen het spruitstuk gedemonteerd en de pre-cats verwijderd. Dacht er lang mee bezig te zijn maar binnen een ochtend was het geregeld.
Dubbele uitlaat meteen gemonteerd. Het staat gelijk een stuk mooier en een heerlijk geluid komt ervan af! Binnen een week ook een PPE-CAI geinstalleerd. Deze kwam ik per toeval tegen via marktplaats, 't is maar net mazzel hebben ermee. Ik weet niet of het heel veel qua vermogen scheelt. Maar het zorgt wel voor een heerlijk diep en donker geluid wanneer ik het gas intrap.
Dat weekend meteen een lekker stukje gaan rijden met t vrouwke, dagje vlissingen en omgeving. Ook een perfect decor voor wat foto's.
Onlangs de side-vents hoogglans zwart gespoten, wat er naar mijn mening een stuk beter uitziet.
En dan de laatste aanschaf:
Maakt het helemaal af.
Ben nu bezig met een projectje voor de winter. Ik heb een setje originele velgen 15" gekocht. Zoals bij elk setje origineel natuurlijk met blaasjes. reeds 3 van de 4 zijn volledig ontdaan van de originele lak en matgoud gespoten. Nog 1 te gaan, maar ik heb nog even voor de eerste sneeuwvlokken. Goud is niet helemaal mijn ding, wilde eigenlijk gaan voor brons, maar helaas geen fatsoenlijke lak ervoor gevonden.
Voor zover mijn verhaal! Wanneer er weer vorderingen zijn zal ik het bericht natuurlijk updaten
Wat staat er nog op mijn wishlist?
-Facelift achterlichten
-Facelift bumperinlay aan de achterzijde
-Vishengel inkorten (waarom in hemelsnaam zo'n enorme antenne?)
En eventueel op de lange termijn een hardtopje
Ook ik zal eens wat foto's van mijn bolide hier plaatsen.
Het begon allemaal rond maart 2013, na een drietal wagens te hebben gehad was ik weer eens toe aan iets nieuws. M'n vorige wagen had ik tenslotte alweer een jaar. Ik ben begonnen met een '93 100NX, daarna een '94 renault 19 1.8 Cabrio en vervolgens een 206 CC 2.0. Al lange tijd sprak het nieuwste model MR2 mij aan mede door 't lage gewicht, relatief wat pk's voor dat gewicht en de looks uiteraard. Na flink zoeken ben ik uitgekomen bij een particulier 20 KM van mij vandaan. Een 2002 model met slechts 39.000 op de teller welke qua prijs ook nog niet zo heel verkeerd was. Op een vrije zaterdag wezen kijken, proefritje gemaakt en ik was meteen verkocht, de auto niet lang daarna ook. De auto zag er zeer netjes uit en goed onderhouden. De maandag daarop werd hij netjes bij mij thuis afgeleverd.
-enkele foto's bij de bezichtiging-
Het bagagerek achterop vond ik afdoen aan het ontwerp. Deze is direct verwijderd en via deze club verkocht.
Van die centen weer besloten een leuke upgrade te kopen. Via onderdelenlijn een aanvraag ingediend voor een dubbele uitlaat. Totaal onverwacht kreeg ik snel al een reactie. Een dubbel pijpje voor 't luttele bedrag van 70 euro. Op een vrije middag daar dus heen gereden, bleek het een TTE-demper te zijn. Goeie vondst leek me zo.
Het demonteren is begonnen:
Omdat de wagen nu toch op bokken stond meteen het spruitstuk gedemonteerd en de pre-cats verwijderd. Dacht er lang mee bezig te zijn maar binnen een ochtend was het geregeld.
Dubbele uitlaat meteen gemonteerd. Het staat gelijk een stuk mooier en een heerlijk geluid komt ervan af! Binnen een week ook een PPE-CAI geinstalleerd. Deze kwam ik per toeval tegen via marktplaats, 't is maar net mazzel hebben ermee. Ik weet niet of het heel veel qua vermogen scheelt. Maar het zorgt wel voor een heerlijk diep en donker geluid wanneer ik het gas intrap.
Dat weekend meteen een lekker stukje gaan rijden met t vrouwke, dagje vlissingen en omgeving. Ook een perfect decor voor wat foto's.
Onlangs de side-vents hoogglans zwart gespoten, wat er naar mijn mening een stuk beter uitziet.
En dan de laatste aanschaf:
Maakt het helemaal af.
Ben nu bezig met een projectje voor de winter. Ik heb een setje originele velgen 15" gekocht. Zoals bij elk setje origineel natuurlijk met blaasjes. reeds 3 van de 4 zijn volledig ontdaan van de originele lak en matgoud gespoten. Nog 1 te gaan, maar ik heb nog even voor de eerste sneeuwvlokken. Goud is niet helemaal mijn ding, wilde eigenlijk gaan voor brons, maar helaas geen fatsoenlijke lak ervoor gevonden.
Voor zover mijn verhaal! Wanneer er weer vorderingen zijn zal ik het bericht natuurlijk updaten
Wat staat er nog op mijn wishlist?
-Facelift achterlichten
-Facelift bumperinlay aan de achterzijde
-Vishengel inkorten (waarom in hemelsnaam zo'n enorme antenne?)
En eventueel op de lange termijn een hardtopje
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: