Samuel's zwarte ZZW30
Moderator: Pieten
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik ga de top inderdaad zelf vervangen, maar ik weet niet of ik eraan denk om foto's te maken. Hier is eenlinkdie ik gebruik; redelijk duidelijk geïllustreerd.
Let op: Er staat in de handleiding dat je van achter naar voren moet werken, maar je moet de hoeken aan de voorzijde eerst plaatsen en daarna pas de staalkabel in deze klemmen proberen te krijgen. Gebruik een smal maar bot voorwerp om niets te beschadigen, bijvoorbeeld een tie-rap om kracht te kunnen zetten.
Dan nog deze bastards: Die moet je dus goed in de gaten houden. Ze kunnen wegdraaien en daarmee klem komen tussen het frame als je de top los hebt! Let ook vooral op de montagerichting van de geleider. Die moet op dezelfde manier terug geplaatst worden.
Laatste tip: Deze flap moet op deze manier terug, anders trekt de kap naar binnen in plaats van naar buiten. Het gevolg is dan dat je frame vast loopt op de softtop:
Let op: Er staat in de handleiding dat je van achter naar voren moet werken, maar je moet de hoeken aan de voorzijde eerst plaatsen en daarna pas de staalkabel in deze klemmen proberen te krijgen. Gebruik een smal maar bot voorwerp om niets te beschadigen, bijvoorbeeld een tie-rap om kracht te kunnen zetten.
Dan nog deze bastards: Die moet je dus goed in de gaten houden. Ze kunnen wegdraaien en daarmee klem komen tussen het frame als je de top los hebt! Let ook vooral op de montagerichting van de geleider. Die moet op dezelfde manier terug geplaatst worden.
Laatste tip: Deze flap moet op deze manier terug, anders trekt de kap naar binnen in plaats van naar buiten. Het gevolg is dan dat je frame vast loopt op de softtop:
Heb het vorig jaar gedaan, kostte me een dag (maar ben ook niet echt handig) en had bovendien de verkeerde volgorde , het is absoluut aan te raden van achter naar voor te gaan ipv voor naar achter, zoals ik. Verder kwam ik erachter dat de engelse kap wel past maar je hier en daar wat gaten uit moet boren omdat de bouten net wat groter zijn. Mocht je problemen hebben dan hoor ik het wel, misschien dat ik je kan assisteren. Suc6
Mooi hoor. Stoffen kap zo te zien of heb ik wat aan m'n ogen:::|
Heb laatst ook die Eibach veren eronder gezet en ben er tevreden over, jij ook?
By the way.....zag ik je MR2 ook in de showcase staan op de site van http://www.vanklei.nl/ ?;D
Heb laatst ook die Eibach veren eronder gezet en ben er tevreden over, jij ook?
By the way.....zag ik je MR2 ook in de showcase staan op de site van http://www.vanklei.nl/ ?;D
Het nieuwe dakje is inderdaad HAARTZ Stayfast stof. Is een stuk duurzamer en ik vind het mooier. De prijs valt uiteindelijk mee in vergelijking met Vinyl.
De Eibach (TTE) veren bevallen goed, alleen moeten de homokineten nog even wennen aan de nieuwe rijhoogte.
En de MSW wielen komen bij van Klei vandaan, dus ik heb ze inderdaad een foto gestuurd voor de showcase.
De Eibach (TTE) veren bevallen goed, alleen moeten de homokineten nog even wennen aan de nieuwe rijhoogte.
En de MSW wielen komen bij van Klei vandaan, dus ik heb ze inderdaad een foto gestuurd voor de showcase.