Rem probleem

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

maakt niet uit :)
En ik ga er zeker uit komen, alleen wanneer :huh:
Ik hoop iig snel want ik wil rijden in dat ding :D
Afbeelding
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Ach, je hebt nog een jaar... ;)
Vrijdag 19 juni 2009 moet toch wel lukken??
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Ik kom net bij Dooierick vandaan en heb even het terugslagklepje van de witte turbo meegenomen en die op de mijne geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Na een tijdje rijden lopen mijn remmen gewoon weer aan. Als ik dan de vacuümslang even los haal dan doen ze het gewoon weer normaal. Om vervolgens na een tijdje weer aan te lopen enz.
Dus dit schiet niet echt op zo.

Dus als er iemand is die nog een idee heeft wat het zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag.
Afbeelding
Brum

Bericht door Brum »

Komt jou rempedaal na het intrappen wel helemaal terug?
Anders denk ik dat het toch in je rembekrachtiger zit.
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Ja het rempedaal komt helemaal terug. Het rempedaal staat sowieso vrij hoog. Maar voor de rest remt hij echt prima.
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

joshma maar eens laten kijken? :S
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Nou ik ben er uit denk ik. Ik heb zo juist dik een half uur gereden en hij remt goed en de remmen zijn ook niet aangelopen. Dus het ziet er allemaal goed uit.

Achteraf bleek het best een lullig dingetje te zijn waar ik mede dankzij de dealer achter kwam :idea8: .
Aller eerst moet er dus wel zo'n terugslagklepje tussen. Dit om te zorgen dat er een vacuüm op de rembekrachtiger blijft. En je dus altijd kunt remmen.

Het aanlopen van de remmen zat uiteindelijk in de rembekrachtiger. Deze moet je vastmaken aan het rempedaal. Maar deze is te stellen (wist ik niet).
Nu was het waarschijnlijk zo dat de rembekrachtiger iets was ingedrukt. Door dat terugslagklepje trok hij dus steeds meer vacuüm en daardoor liepen dus uiteindelijk de remmen aan.
Achteraf een kleinigheid, maar voor je daar eens achter bent.

Morgen ga ik voor een langere testrit en hopelijk verloopt die ook gewoon positief :D
Afbeelding
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Ik heb exact zelfde probleem...na montage grote rembekrachtiger en hoofdrem cilinder..weet iemand het artikelnummer of betere fotos waar die klep zit? Of zit deze er ook bij andere toyota s zodat hij op de sloop te vinden is...wie o wie...
Plaats reactie