Mr nox6 stelt zich voor
Moderator: Pieten
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Die gele SW staat inmiddels ook bij de zuiderburen en is inmiddels voorzien van een Beams als het goed is.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Green Goblin schreef:Hans zijn dagelijkse auto's zijn nooit geel.
De 1.8 is toch een tijdje de enige auto geweest, dacht ik? Of was er toen al zo'n Fiatteke gelijk bij?
Surferdude schreef:Die gele SW staat inmiddels ook bij de zuiderburen en is inmiddels voorzien van een Beams als het goed is.
Heeft Anneke hem weer verkocht?
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Die gele (links) op het plaatje wat Green heeft geplaatst is de (ex)mijne Marco.. Dat hoge blauwe hok is de Swiffer.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
nou, zeer waarschijnlijk ga ik vanaf morgen (vrijdag) rijden met de MR2
als goed is heb ik me handremkabel morgen ochtend binnen en wanneer deze gemonteerd is, kan ik hem APK afmelden.
ff snel de verzekering bellen en racen maar.
heb op internet een mooi setje gegroefde schijven gevonden en die gelijk voor en achter gemonteerd.
viel me wel meteen op dat ABS niet lekker functioneert, ABS geeft geen storing maar je krijgt makkelijk de voorwielen geblokkeerd.
eens kijken waar dat toe leid.......
ow, gelijk nog een puntje. dat groenen economy lampje brand altijd. is het bij deze auto's ook nog mogelijk om over te schakelen naar het oranje lampje??
als goed is heb ik me handremkabel morgen ochtend binnen en wanneer deze gemonteerd is, kan ik hem APK afmelden.
ff snel de verzekering bellen en racen maar.
heb op internet een mooi setje gegroefde schijven gevonden en die gelijk voor en achter gemonteerd.
viel me wel meteen op dat ABS niet lekker functioneert, ABS geeft geen storing maar je krijgt makkelijk de voorwielen geblokkeerd.
eens kijken waar dat toe leid.......
ow, gelijk nog een puntje. dat groenen economy lampje brand altijd. is het bij deze auto's ook nog mogelijk om over te schakelen naar het oranje lampje??
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
zo, ff wat stof er af blazen.
heb al tijden geen update gedaan maar betekend niet dat we stil zitten.
bolide al aardig opgeknapt en hier en daar wat laten spuiten.
ook setje andere wielen er onder.
ook heb ik een poos geleden een 2e mr2 erbij gekocht voor de onderdelen.
dit was een engelse mr2 maar wel met een turbo.
deze ligt inmiddels al helemaal uit elkaar.
nu bezig met blok revisie
heb al tijden geen update gedaan maar betekend niet dat we stil zitten.
bolide al aardig opgeknapt en hier en daar wat laten spuiten.
ook setje andere wielen er onder.
ook heb ik een poos geleden een 2e mr2 erbij gekocht voor de onderdelen.
dit was een engelse mr2 maar wel met een turbo.
deze ligt inmiddels al helemaal uit elkaar.
nu bezig met blok revisie
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
- Type MR2: AW11
Zo, even dit topic uit het stof trekken.
ik ben een poosje geleden weer eens een project begonnen.
vond wel leuk om met jullie te delen.
ik had een engelse mr2 gescoord, ding helemaal gestript.
blok er uit gevist.
tis een engels ding dus onderhoud heeft ie natuurlijk bijna niet gehad.
foto's zeggen meer als 1000 woorden.
de versnellingsbak ff er af getikt en zag er nog niet overdreven slecht uit.
ook de ditributie moest er aan geloven en bleek achteraf dat de timing niet goed stond.
had deze auto gekocht voor een prikkie, begreep nu waarom.
auto starte prima, maar kwam wat vermogen tekort.
dat is wel logisch nu
ik ben een poosje geleden weer eens een project begonnen.
vond wel leuk om met jullie te delen.
ik had een engelse mr2 gescoord, ding helemaal gestript.
blok er uit gevist.
tis een engels ding dus onderhoud heeft ie natuurlijk bijna niet gehad.
foto's zeggen meer als 1000 woorden.
de versnellingsbak ff er af getikt en zag er nog niet overdreven slecht uit.
ook de ditributie moest er aan geloven en bleek achteraf dat de timing niet goed stond.
had deze auto gekocht voor een prikkie, begreep nu waarom.
auto starte prima, maar kwam wat vermogen tekort.
dat is wel logisch nu
ik had ondertussen al wat mooi spul binnen gekregen.
kijken of we dit passend kunnen maken.
heb hier een setje 87mm CP pistons.
ze passen nog niet, maar duurt niet lang meer.
uiteraard hoort daar een leuk setje drijfstangen bij.
Onderblok vers terug van revisie boer.
even ontvet en een kleurtje gegeven.
zo ziet het er dadelijk een beetje fris uit.
en dan moeten die hippe zuigers er in natuurlijk.
kijken of we dit passend kunnen maken.
heb hier een setje 87mm CP pistons.
ze passen nog niet, maar duurt niet lang meer.
uiteraard hoort daar een leuk setje drijfstangen bij.
Onderblok vers terug van revisie boer.
even ontvet en een kleurtje gegeven.
zo ziet het er dadelijk een beetje fris uit.
en dan moeten die hippe zuigers er in natuurlijk.
dit is een revisie van een 3gste en inderdaad de oude 3sge moet plaats maken.Frits05 schreef:Gaaf man! Ziet er goed uit. Is zo'n revisie een beetje rendabel? Als je een beetje rondkijkt zie je veel 156 en 175 pk blokken voor relatief weinig geld aangeboden worden.
redabel?? heb ik niet naar gekeken. ik vond gewoon leuk om te doen.
en zonder turbo rijden is niets voor mij.
zo, volgende foto ronde.
de cp pistons zitten er in en het is tijd voor de binnenkant.
overal nieuwe lagers er in en de olie sproeiers mogen ook weer naar hun eigen plek.
een verse olie pomp kan nooit kwaad, immers ik wil niet dat de boel aan gort draait alleen maar om te bezuinigen op een paar munten.
olie spat plaat en aanzuigzeef weer gemonteerd en zoals je wellicht kan zien alle lagers en drijfstangen gemonteerd met ARP speelgoed.
cilinderkop is ook weer terug en is netjes gevlakt en afgeperst.
ook is bijgehouden hoeveel er af is gehaald. ook bij het vlakken van het dek trouwens.
ook gelijk de kleppen schoon gemaakt en ingeslepen.
alles voor een goed resultaat natuurlijk.
paar verse klepseals moeten ervoor zorgen dat de motorolie binnen blijft en niet mee in de verbranding gaat.
de cp pistons zitten er in en het is tijd voor de binnenkant.
overal nieuwe lagers er in en de olie sproeiers mogen ook weer naar hun eigen plek.
een verse olie pomp kan nooit kwaad, immers ik wil niet dat de boel aan gort draait alleen maar om te bezuinigen op een paar munten.
olie spat plaat en aanzuigzeef weer gemonteerd en zoals je wellicht kan zien alle lagers en drijfstangen gemonteerd met ARP speelgoed.
cilinderkop is ook weer terug en is netjes gevlakt en afgeperst.
ook is bijgehouden hoeveel er af is gehaald. ook bij het vlakken van het dek trouwens.
ook gelijk de kleppen schoon gemaakt en ingeslepen.
alles voor een goed resultaat natuurlijk.
paar verse klepseals moeten ervoor zorgen dat de motorolie binnen blijft en niet mee in de verbranding gaat.