Banden enzo....

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Nee, er is geen best buy voor de MR2. Alle waar is naar zijn geld. Dus je kunt in de economy-prijsklasse aan de gang en daar is vast iets te vinden met de juiste maten. Je kunt ook een hoop geld uitgeven en dan heel hard aan de weg plakken, al of niet met goede levensduur.

Stap 1: Bepaal wat je wil uitgeven
Stap 2: Bepaal wat je kiest, levensduur of grip
Stap 3: kies de band die bij je past.
Afbeelding
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Ook hier de zoektocht gestart naar nieuw schoeisel voor de 4. Hoe waren de AD08r in natte omstandigheden Anton?
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Tot nu toe prima Jeroen, aantal keer aardig wat regen te verwerken gehad maar ze geven geen krimp. Heb ze nog niet echt gepusht op nat, maar voor normaal gebruik doen ze het prima. En op droog plakken ze als een gek!
Afbeelding
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

Ik ben recent overgestapt van mijn sporttrack 2's naar de nieuwe Ventus

De Hankook Ventus V12 K120 (XL), bevalt heerlijk. Grip is merkbaar beter en comfort is nog prima. De grootste vooruitgang is remkracht en grip bij lage snelheden. De compound voelt vrij zacht tijdens het rijden, verliest zijn grip soepel en gelijdelijk. Ook in de regen zijn ze meer dan prima.

Ongeveer 75 euro per stuk in 205-40 ZR17 betaald.

Meer reviews:
http://www.tirerack.com/survey/SurveyCo ... s+V12+evo2
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

om mijn aw11 heb ik van achteren nu Yokohama Parada Spec-2
ontzettend veel grip op het droge, maar in de regen drift hij behoorlijk snel weg.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

-RdV- schreef:Ik ben recent overgestapt van mijn sporttrack 2's naar de nieuwe Ventus

De Hankook Ventus V12 K120 (XL), bevalt heerlijk. Grip is merkbaar beter en comfort is nog prima. De grootste vooruitgang is remkracht en grip bij lage snelheden. De compound voelt vrij zacht tijdens het rijden, verliest zijn grip soepel en gelijdelijk. Ook in de regen zijn ze meer dan prima.

Ongeveer 75 euro per stuk in 205-40 ZR17 betaald.

Meer reviews:
http://www.tirerack.com/survey/SurveyCo ... s+V12+evo2
Ik heb de 215/40 17 inch. Enorm veel grip op het droge en natte wegdek. Alleen ze piepen wel vrij snel. ;D kostte 109 p/s met opleggen en korting.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Wat mij betreft houden we het hier wel op banden voor de ZZW30...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Neverending story…..het banden verhaal.

In juni 2014 heb ik bij een kilometerstand van 35350km nieuwe wielen en banden op de zzw laten zetten. Inmiddels heb ik er ruim 26500km ermee gereden. Nog niet helemaal versleten (apk waardig)
Wat verwacht ik van een band. Als eerste een goede grip onder droge en natte omstandigheden. Levensduur is ook niet onbelangrijk. Hoe ga ik er mee om?

Voor: NEXEN N’FERA SU1 84W 195-45-ZR16
Achter: NEXEN N’FERA SU1 87W 215-40-ZR17

In 2014 kreeg hier al te horen dat dit niks was van band. Hiermee terug gegaan naar m’n bandenboer en hij garandeerde mij dat dit een goede band zou zijn. Als ik niet tevreden zou zijn na onze trip Italië zou ik gewoon nieuwe krijgen, zo zeker was de bandenboer van zijn zaak.

Nu ik dus een kleine 27000km ermee gereden heb kan ik mijn ervaring over deze band delen.

Zo af en toe, zeker in Duderstadt, wil ik de grens wel eens opzoeken. In de regel mag ik zeggen dat ik niet echt race maar een wat sportievere rijstijl mag ik het wel noemen.

Ik mag zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze band. Ook nu na ons Duderstadt weekendje van afgelopen week met de achterbanden bijna versleten ( bijna tegen de indicators) hebben ze het weer goed gedaan. Een zeer goede allround band, goede grip onder droge en natte omstandigheden. Slijtage mag ik ook niks van zeggen.

Ze komen er zeker weer onder.
Afbeelding
Plaats reactie