Voorstellen

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
RC26
Knop gevonden hoor !
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2016, 10:55

Bericht door RC26 »

De meeste Toyota's VVT-i van bouwjaar 2000 en daaromtrent verbruiken olie.. Tenzij ze destijds al onder garantie een modificatie hebben ondergaan. Ik begrijp wel dat een dealer geen halve auto aan kosten versleuteld tenzij het olieverbruik belachelijk wordt. Heb jaren nieuwe VW en Audi's verkocht, die lustten vanaf nieuw elke 5000km standaard een liter (dure nare dunne longlife olie), dus het is maar waar je je druk om maakt ;-) We hebben het hier ook vaak over auto's met 200.000km+ achter de kiezen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

CeliLow schreef:Welkom. Veel plezier met de zoektocht naar een mr2.

Het onderblok door een dealer vervangen was inderdaad een optie geweest, maar voor die klus staat een 14uur werk. Vooral met garantiewerk doen ze dan echt het minimum wat noodzakelijk is.

En zonder garantie kost deze klus bij de dealer al snel €3000. En ook dan wordt het minimum gedaan om hem weer rijdend te maken.
€ 2200 bij mijn Toyota-dealer met garantie. Maar al wel even geleden, heb er bijna een ton weer op staan...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Ik heb een 2000 model uit Duitsland. Daar zijn destijds veel auto's onder garantie voorzien van een nieuw onderblok. Zo ook die van mij. Geen olieverbruik, ondanks een aanwezige precat bij aankoop. Inmiddels (uiteraard!) wel een ebay spruitstuk en een nieuwe hoofdcat, maar dat laatste omdat het flex stuk lek was.
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

RC26 schreef:De meeste Toyota's VVT-i van bouwjaar 2000 en daaromtrent verbruiken olie.. Tenzij ze destijds al onder garantie een modificatie hebben ondergaan. Ik begrijp wel dat een dealer geen halve auto aan kosten versleuteld tenzij het olieverbruik belachelijk wordt. Heb jaren nieuwe VW en Audi's verkocht, die lustten vanaf nieuw elke 5000km standaard een liter (dure nare dunne longlife olie), dus het is maar waar je je druk om maakt ;-) We hebben het hier ook vaak over auto's met 200.000km+ achter de kiezen...
Elke tankbeurt een liter olie bijvullen? Is dat belachelijk genoeg?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

scania164 schreef:Is vanaf 2003 altijd een 6 bak?
Weet er 1 uit 2003 en heeft 5 bak. Dat zou vreemd zijn...
Kan prima een 2002 zijn die in 2003 op kenteken gekomen is. Alle facelifts hebben een 6-bak en de 'veilige' versie van de 1zz. Daarnaast te herkennen aan achterlichten met 2 rondjes er in, mistlichten in de voorbumper, lenskoplampen met volledig chromen huis, stoelen met een gat in de rugleuning en nog wagt kleine dingen.
Afbeelding
scania164
Knop gevonden hoor !
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 apr 2016, 21:13

Bericht door scania164 »

Is dit dan niet het betere onderblok?
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Als het een pre-facelift is is het idd niet het betere onderblok. Bij mijn weten is dat blok vanaf laat 2002 geproduceerd en alleen in facelift-spyders terecht gekomen. Wil je het precies wete dan moet je met chassisnummers en productielijsten aan de gang, op spyderchat.com is daar de nodige info van te vinden.
Afbeelding
Plaats reactie