OBD1 of OBD2 aan boord 1992 NA?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

OBD1 of OBD2 aan boord 1992 NA?

Bericht door baka »

Hoi,

ik heb een sportstuurtje geinstalleerd maar die bedekt precies het 80-100-1200 km gedeelte van mijn snelheidsmeter. nou zat ik te kijken naar wat HUD units, ik heb eerst geexpirimenteerd met een telefoon app. op zich beviel dat wel dus ik wil eens kijken naar zo een HAU apparatt. kost niet echt veel en stiekem wel een leuk speeltje.

nou werken ze bijna allemaal op OBD2, en die heeft de 92'er niet. zit er wel een OBD1? is die gestandaardiseert of verschilt dat nog per merk ook?

deze bijvoorbeeld noemt OBD1&2:

https://www.amazon.co.uk/Universal-Disp ... UP+Display

er zijnn er ook een hoop op GPS trouwens, maar dan meot ik ergens stroom vandaan halen, want de hele tijd mijn sigaretten aansteker bezet en een draad door de auto is ook niets.
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: OBD1 of OBD2 aan boord 1992 NA?

Bericht door De achterbank »

OBD is gestandaardiseert. OBD1 diagnosebox zit in de motorruimtw van de SW gok ik.

Lijkt me wel grappig zo'n hud maar ben bang dat het juist zicht ontneemt omdat je ongemerkt toch naar de cjjfers gaat kijken.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: OBD1 of OBD2 aan boord 1992 NA?

Bericht door baka »

jeroen loos schreef:OBD is gestandaardiseert. OBD1 diagnosebox zit in de motorruimtw van de SW gok ik.

Lijkt me wel grappig zo'n hud maar ben bang dat het juist zicht ontneemt omdat je ongemerkt toch naar de cjjfers gaat kijken.
met mijn telefoon viel het wel mee. na een half uurtje was het nieuwe er wel af en gebruikte ik hem als gewone snelheidsmeter.

ik zie dat de stekker waarschijnlijk in de motorruimte zit ipv onder het dashboard, dat is wel een hele hoop draad om te trekken voor zo een hebbedingetje. dan misschien toch maar 1tje op GPS kopen en zien dat ik ergens stroom vandaan haal.
Plaats reactie