Ik ben net lid geworden omdat ik niet goed weet wat te doen met mijn rode sw20 van 1991, T-bar, 156 pk.
Ik heb de auto van eerste eigenaar die ik kende en was zeer goed onderhouden. Ik heb hem gekocht toen hij +-14 jaar was en +-195k km. Zelf heb ik er een +- 8000 km mee gereden.
De auto heeft een 7 jaar stil gestaan in een droge garage.
Sinds 4 jaar staat hij buiten thuis op een verharde inrit.
Sinds vorig jaar hangen de achterste remklauwen vast wegens defecte dichting zodat water erin gekomen is.
In eerste instantie wens ik dit te herstellen. Ofwel oplappen en auto verkopen ofwel degelijk en hem houden.
Oplappen, cilinder gangbaar maken
Degelijk, revisie? Dichtingen? Of nieuwe.
Mijn bedoeling was om met een oldtimer (25 jaar) voordelig rijden in België maar de regels zijn veranderd. 25-30 = om het jaar keuring , 30-50 = om de 2 jaar keuring, +50 = om de 5 jaar keuring. Vroeger was je na 25 jaar keuring vrij. Dikke teleurstelling dus.
Wat is er tot nu toe aangedaan:
* gele koni''s met weitec veren
* 17" velgen
* spoorverbreders achteraan om achter 1j breder te zijn dan voor
* deurdrempels zijn een 10 jaar geleden nieuwe metalen stukken ingezet omdat ze rot waren
* motor-aandrijving is zo'n asje stuk gegaan
Wat scheelt er:
* kleur rood is al 15 jaar roze en verschoten. Japs konden toen niet lakken.
* roest aan achterste wielkast
* uitlaat heeft een gatje
* achterste remklauw hangt vast
Wat is er goed:
* van binnen is die punt gaaf voor zijn leeftijd
* motor draait nog goed
* auto heeft ook emotionele waarde
Heeft iemand een idee aan welke kosten ik mij kan verwachten om hem laten oplappen? Roest weg, opnieuw rood lakken, ... ?
Dilemma, hem nu verkopen en later als ik meer plek heb een andere kopen? Oplap kost vs huidige waarde?
Kan iemand mij op weg helpen waar ik onderdelen kan vinden?
Zijn er namaak webshops?
Btw:
Ik kom uit de regio Maastricht. Ik ben daar ook al ooit eens naar een meeting geweest aan de Mac Donalds.
sw20 dilemma
Moderator: Pieten
Re: sw20 dilemma
Welkom Koen
stilstaan is achteruit gaan
remklauwrevisie hoeft niet zo duur te zijn mits de boel nog gangbaar te maken is .
dat geld ook voor veel andere dingen aan de auto .
vergeet niet dat je ook de distributie moet doen de riem zal na zoveel jaar van stilstand toch wel aan vervanging toe zijn .
repareren en spuiten van de body kost wel aardig wat ga maar eens informeren bij een carroseriebedrijf
waarde van de emmer is de laatste tijd wel omhoog gegaan zeker voor orginele exemplaren bekijk het internet aanbod maar
het keuren is natuurlijk maar bijzaak en tevens weet je dat je dan een betrouwbare auto hebt
mf gr
Erik
stilstaan is achteruit gaan
remklauwrevisie hoeft niet zo duur te zijn mits de boel nog gangbaar te maken is .
dat geld ook voor veel andere dingen aan de auto .
vergeet niet dat je ook de distributie moet doen de riem zal na zoveel jaar van stilstand toch wel aan vervanging toe zijn .
repareren en spuiten van de body kost wel aardig wat ga maar eens informeren bij een carroseriebedrijf
waarde van de emmer is de laatste tijd wel omhoog gegaan zeker voor orginele exemplaren bekijk het internet aanbod maar
het keuren is natuurlijk maar bijzaak en tevens weet je dat je dan een betrouwbare auto hebt
mf gr
Erik
Re: sw20 dilemma
Waar kan ik de onderdelen vinden voor remklauwrevisie?
De riem is vervangen na lange stilstand. Een paar jaar geleden ondertussen al. Dit was ik vergeten te melden
Mega veel geluk gehad. De riem was in de helft over. Dus stel dat riem 2 cm breed was, was de riem 2x 1 cm. Nooit eerder gezien.
Buiten de vering is hij volledig origineel. En dat wil ik ook zo houden. Ik vind hem leuk zoals hij is.
Uiteraard vind ik speciale kits ook mooi maar qua waarde op lange termijn is het niet zo interessant.
Keuring dat begrijp ik maar in België doen ze belachelijk.
Spoorverbreders (TUV), verlangings veren, ...
In NL en DE krijg je dit zonder problemen op de baan na een eventuele eenmalige keuring.
"repareren en spuiten van de body kost wel aardig wat ga maar eens informeren bij een carroseriebedrijf"
Als iemand prijzen weet van zijn op knap beurt dan heb ik tenminste een idee.
De riem is vervangen na lange stilstand. Een paar jaar geleden ondertussen al. Dit was ik vergeten te melden
Mega veel geluk gehad. De riem was in de helft over. Dus stel dat riem 2 cm breed was, was de riem 2x 1 cm. Nooit eerder gezien.
Buiten de vering is hij volledig origineel. En dat wil ik ook zo houden. Ik vind hem leuk zoals hij is.
Uiteraard vind ik speciale kits ook mooi maar qua waarde op lange termijn is het niet zo interessant.
Keuring dat begrijp ik maar in België doen ze belachelijk.
Spoorverbreders (TUV), verlangings veren, ...
In NL en DE krijg je dit zonder problemen op de baan na een eventuele eenmalige keuring.
"repareren en spuiten van de body kost wel aardig wat ga maar eens informeren bij een carroseriebedrijf"
Als iemand prijzen weet van zijn op knap beurt dan heb ik tenminste een idee.
Re: sw20 dilemma
de vraag waar heb ik beantwoord bij jou vraag bij de remklauwen in het topic gezocht gevraagt