Ik ben natuurlijk niet de eerste eigenaar, en het hangt er ook vanaf hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan, wat betreft de conditie van het interieur. Echter het materiaal van de armsteunen (dat met die plastic bubbeltjes, wat ook bovenop het dashboard zit) doet onder meer erg goedkoop aan. Ook de middentunnel vind ik wat fragiel en doet bij de eerdere types veel degelijker aan. Daarnaast lees/hoor onder meer ik dat de scharnieren van de kap in de frunk bij menigeen sneuvelt (was bij die van mij ook al eerder gebeurt, voordat ik hem kocht), de sensor van de gordel bijrijdersstoel blijft hangen (zelf ook gehad), en dat je bij het opnieuw vastzetten van de zonneschermen niet te veel kracht moet zetten, omdat anders de schroeven al vrij snel niet meer pakken. Daarnaast hoor/lees je regelmatig verhalen van mensen die de stoelen willen vervangen voor wat comfortabelere stoelen, iets wat je bij de vorige types (los van kuipstoeltjes) eigenlijk nooit tegenkwam. Als je er netjes mee omgaat zal er ook met het interieur van een Spyder niet zo veel gebeuren, maar het interieur van mijn SW maakt een veel degelijkere en meer hufterproof indruk. Neemt niet weg dat ik dol ben op de Spyder alleen vind ik het van de drie types zeker niet de versie met het meest degelijke interieur
Ik had de tip er bij gezet -juist voor de amateurs zoals ik

- die het nog niet eerder hadden gedaan. Als je het een paar keer gedaan hebt, dan weet je inderdaad wel hoe het moet.