geluid TTE uitlaat

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

martin
Hallo, mijn mr2 (zzw30) heeft sinds 2003 een TTE uitlaat. Er is nu 92000 km mee gereden. Heb de auto nu een maand en begin me een beetje te irriteren aan de bromtoon van de uitlaat boven de 2000 toeren.

Is dit normaal voor een TTE uitlaat of is het dempingsmateriaal inmiddels na 13jaar en 92000km aan het vergaan ?

In hoeverre maakt een TTE uitlaat meer geluid dan een standaard uitlaat ?

Grt. Martin
Koentje63
Knop gevonden hoor !
Type MR2: ZZW30
Ik heb ook een TTE uitlaat er onder zitten en bromt heerlijk. zal vast harder klinken dan een orginele, maar dat hoort gewoon bij dit karretje.
Ik ga er van uit dat er niets in de uitlaad zit wat zou verpulveren. zijn metale schotten die de demping verzorgd volgens mij. Ik denk wel dat als de schotten los komen dat het geluid toeneemt, maar dan hoor je ook gerammel.
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Type MR2: ZZW30
Zeker weten dat de TTE uitlaat een schottendemper is? Vaak zijn dit soort aftermarket dempers juist "open" type, absorbtie dempers. En ja, dat dempingsmateriaal, dat kan uitzakken, los komen, via de uitlaat in kleine stukjes de auto verlaten..., en dan maakt hij steeds meer herrie. Even afgezien van dat de meesten juist een TTE steken vanwege wat extra geluid, en dat kan je ding zijn of juist niet.
Post Reply