Bijna het hele forum in 1 keer bekijken!

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Bremo

Bericht door Bremo »

@ Johnwoo, je spreek ongetwijfeld waarheden.. maar als je écht snel gaat gamen. Dus niet racen of strategie ofzo.. maar Quake3 bijvoorbeeld.. dan is een CRT echt nog merkbaar sneller en scherper.


Of er staat bij mij iets niet goed.. maar de Viewsonic vx922 is (was) de snelste 2ms te koop en haalt het nog niet bij de CRT. Dat dat nog het enigste minpunt is geloof ik wel ja. Helderheid etc is dik in orde..
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

@johnwoo

Heb jij ook verstand van laptops?

Mijn vriendin heeft er 1 nodig, alleen voor internet en dus dacht ik gewoon aan de goedkoopste laptop. Bij Tweakers zie ik in de range 400 euro een HP Compaq, een Fujitsu Siemens en Packard Bell.
Aangezien specs totaal onbelangrijk zijn (behalve WIFI) wat is dan kwalitatief het beste merk? Of maakt het geen bal uit?
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Bremo schreef:@ Johnwoo, je spreek ongetwijfeld waarheden.. maar als je écht snel gaat gamen. Dus niet racen of strategie ofzo.. maar Quake3 bijvoorbeeld.. dan is een CRT echt nog merkbaar sneller en scherper.


Of er staat bij mij iets niet goed.. maar de Viewsonic vx922 is (was) de snelste 2ms te koop en haalt het nog niet bij de CRT. Dat dat nog het enigste minpunt is geloof ik wel ja. Helderheid etc is dik in orde..
Ik ben zelf meer van de Unreal Tournament serie dan van de Quake serie. Dat doe ik al een tijdje niet zo vaak meer, maar af en toe hou ik met een paar vrienden nog wel eens een LAN party en dan is UT classic prima te spelen op m'n TFTtje hoor. Nu heeft meer dan 60 fps geen nut (immers TFT is 60 Hz) maar meer dan 60 fps merk je toch niet, zolang de dips maar speelbaar blijven (en UT classic blijft met alles op Highest ook op 1920x1200 nog ruimschoots speelbaar ;D).
Beer schreef:@johnwoo

Heb jij ook verstand van laptops?

Mijn vriendin heeft er 1 nodig, alleen voor internet en dus dacht ik gewoon aan de goedkoopste laptop. Bij Tweakers zie ik in de range 400 euro een HP Compaq, een Fujitsu Siemens en Packard Bell.
Aangezien specs totaal onbelangrijk zijn (behalve WIFI) wat is dan kwalitatief het beste merk? Of maakt het geen bal uit?
Ik heb niet met alle merken ervaring maar heb zelf twee Compaq laptops gehad waar ik prima over te spreken ben. Twee kennissen van me hebben Acers waar ze ook wel tevreden mee zijn. Ik zou (uit ervaring met desktops) wegblijven van Packard Hell. Fujitsu Siemens heb ik geen ervaring mee, ik weet dat ze vroeger gebruikt werden in de laptopregeling op de TU Eindhoven, maar de kwaliteit verschilde toen per jaar/model (kan me herinneren dat ze rond 2002 een keer een hele slechte serie hadden).
AfbeeldingAfbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Ik zou bij dat soort goedkope laptops kijken of je er een met XP (pro) kan krijgen. Dat werkt veel beter met 1 GB ram en een celeron processor, Vista is daar te zwaar voor.

Zoiets bijvoorbeeld:
http://sallandautomatisering.nl/?redire ... ?pid=45509
(Al heb ik geen ervaring met Belinea)
Bremo

Bericht door Bremo »

johnwoo schreef:Ik ben zelf meer van de Unreal Tournament serie dan van de Quake serie. Dat doe ik al een tijdje niet zo vaak meer, maar af en toe hou ik met een paar vrienden nog wel eens een LAN party en dan is UT classic prima te spelen op m'n TFTtje hoor. Nu heeft meer dan 60 fps geen nut (immers TFT is 60 Hz) maar meer dan 60 fps merk je toch niet, zolang de dips maar speelbaar blijven (en UT classic blijft met alles op Highest ook op 1920x1200 nog ruimschoots speelbaar ;D).

Als je nog eens tijd over hebt zou ik het toch eens proberen met een oude crt. Wel zorgen dat je in het spel of met een progje de in game refreshrate kan verhogen (bij Q3 is dat /r_displayrefresh, moet elke keer opnieuw ingesteld worden nadat het spel gestart is).

Standaard is dat namelijk altijd 60 of de ref rate van het bureau blad. Met een instelling, in Q3 "sychronize every frame", fix je het max aantal fps ook aan de refresh rate. Dan kan je ook niet hoger dan 60 met het aantal frames. Met CS merk ik het ook een stuk minder hoor en dat is toch ook wel een redelijk snel spel.. die heeft standaard een maxfps van 72 volgens mij. In Q3 is het echt een verschil.. die zet ik altijd op 100hz en 100fps (/com_maxfps uit mn blote hoofd) Voor UT zijn zulke instellingen er vast ook wel!


[edit] http://wiki.unrealadmin.org/Tweaking_fo ... meplay_(UT)
babbaloerie

Bericht door babbaloerie »

Bremo schreef:Als je nog eens tijd over hebt zou ik het toch eens proberen met een oude crt. Wel zorgen dat je in het spel of met een progje de in game refreshrate kan verhogen (bij Q3 is dat /r_displayrefresh, moet elke keer opnieuw ingesteld worden nadat het spel gestart is).
Je kan dat ook gewoon in een bestandje zetten genaamd autoexec.cfg en die je q3base directory zetten. Dan laad ie gewoon automatisch je refreshrate instelling als Q3 word gestart ;)
Bremo

Bericht door Bremo »

Ga ik doen, bedankt voor de tip :dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

goeiendag zeg wat n verhaal allemaal!!! privee heb ik een HP Compaq Pavilion dv5000 (15" TFT breedbeeld scherm)

en op het werk heb ik een dubbel tft scherm 17" wel lache hoor!!!

verder heb ik er de balle verstand van, zolang het werkt vind ik het goed!!!!
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Plaats reactie