veerschotel probleem
Moderator: Pieten
Goeden dag mensen,ben hier net nieuw,heb nu zins 5 maanden een toyota mr2 die met groot schrik werd afgekeurd bij de apk alle bewegende onderdelen onder de auto,fuseekogel schokdempers veren alles was naar de kloten.Heb nu alles vervangen achter ben nu voor bezig,schokdempers vervangen,had de schokdempers eronder uit veel gemedder alles zat muurvast.Boven op de schokdempers zit een lager demper die aan me chassis vast zit.maar die trok ik er zo met me hand van alles kogeltjes die eruit vielen waren zwaar verroest.Dus nieuwen voor moeten bestellen,wil alles weer gaan monteren maar krijg op een of andere manier niet mijn veerschotel die bovenaan je schokdemper zit er vanaf,veel trekken en slaan erop geen beweging in te krijgen alles is ge demonteert krijg alleen mijn veerschotel er niet af,weet iemand hoe ik die op een simpele manier eraf kan krijgen?Alvast Bedankt
haha juah ik heb de bout wel los gedraaid maar was niet nodig om de demper lager eraf te krijgen:P haha,maar die is los gehaald dus zit ik met de veerschotel die is er voor geen mogelijkheid af te krijgen.
-
franksmits
WD40 erop geknalt en in laten trekken? Rustig loskloppen? Hij zou er toch vanaf moeten. Ps. zit hij niet ergens vast aan het frame (plek die je niet kunt zien)
nee,dat niet heb nu de schokdemper op de werkbank liggen,ik hoorde net al dat ik cola moest gebruiken.Ik probeer het eerst wel met de wd40 kijken wat dat doet,het zit echt muur muur vast.Bedankt voor de reacties
-
franksmits
Ik zou idd eerst ff WD-40 en. daar is het voor. probeer het overal tussen te krijgen en dan ff inlaten trekken en dan nog eens sprayen.
Het is allemaal gelukt;D Had de schotel op 2 balken laten steunen en heb op de bout van de schokdemper getikt met een slagijzer.Schoot er zo vanaf,andere schokdempers geregelt,veerschotel er weer op nieuwe vering er tussen ,nieuwe lagers,die zaterdag monteren kan ik weer in een normale wagen rijden,die nissan micra komt me de strot uit:P bedankt voor alle tips