Motorswap 91-er blok naar 98-er blok
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Wie weet of het mogelijk is om van een sw20 van bouwjaar 91 het mogelijk is om een 98-er blok in te bouwen. Het gaat me niet zozeer om info van het blok zelf om in te bouwen maar meer om het elektrische systeem. Zover ik nu uitgevonden heb is bv km signaal van 98-er elektronisch en dat van een 91-er niet. Aansluiten van ecu 98-er is dat compatibel met de aansluiting van 91-er? Is er iemand die een elektrisch schema van een 98-er heeft, kan daar niets van vinden op het internet namelijk.
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Als je een '98 blok in wilt bouwen zul je sowieso ook de ecu (en kabelboom) er bij moeten hebben. Met een '91 ecu gaat dat niet werken.
-edit- bij nader inzien vroeg je dat ook niet. Maar bedoel je dat je de '91 kabelboom zou willen gebruiken?
De kilometertellerkabel zit aangesloten op de versnellingsbak. Als je een '98 versnellingsbak gebruikt zijn er 2 mogelijkheden.
- je wisselt het klokkenhuis voor een '98 exemplaar (evt alleen de snelheidsmeter/kilometerteller)
- Je maakt de aansluiting op de bak mbv een draaiende kabel. Ik denk dat je zelfs dat deel van de oude bak over kan zetten maar zeker weten doe ik dat niet.
Je kan wellicht ook de oude bak gebruiken, dan heb je met die kilometertellerkabel geen probleem. Ik denk dat de oude bak op de nieuwe motor past maar dat weet ik weer niet zeker.
Waarom wil je er een '98 blok in leggen?
-edit- bij nader inzien vroeg je dat ook niet. Maar bedoel je dat je de '91 kabelboom zou willen gebruiken?
De kilometertellerkabel zit aangesloten op de versnellingsbak. Als je een '98 versnellingsbak gebruikt zijn er 2 mogelijkheden.
- je wisselt het klokkenhuis voor een '98 exemplaar (evt alleen de snelheidsmeter/kilometerteller)
- Je maakt de aansluiting op de bak mbv een draaiende kabel. Ik denk dat je zelfs dat deel van de oude bak over kan zetten maar zeker weten doe ik dat niet.
Je kan wellicht ook de oude bak gebruiken, dan heb je met die kilometertellerkabel geen probleem. Ik denk dat de oude bak op de nieuwe motor past maar dat weet ik weer niet zeker.
- mr2PUNTfreak
Maar in ieder geval bedankt voor jou info, en hoop dat er nog meer info komt.decipherer wrote:Als je een '98 blok in wilt bouwen zul je sowieso ook de ecu (en kabelboom) er bij moeten hebben. Met een '91 ecu gaat dat niet werken.
Ja de kabelboom van voren naar ecu zou ik willen gebruiken, opzich zit er bij het 98-er blok de ecu + draadboom naar de motor en versnellingsbak + aandrijfassen.
Mijn blok begint wat meer olie te lusten, en vond dit wel een leuke optie, en zijn wel betrouwbare blokken.
- mr2PUNTfreak
Ben wel van plan om ermee te rijdenrmmr2 wrote:waarom swap je geen turbo?
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
Je kunt gewoon de sensor van je 91er bak omzetten in je 98er bak. Dan hoef je met je km verhaal helemaal niks moeilijks te doen 
En uhm.. ik heb in 1 jaar en 3 maanden tijd iets van 17.000km gereden met me turbo.. mij hoor je niet klagen hoor
En uhm.. ik heb in 1 jaar en 3 maanden tijd iets van 17.000km gereden met me turbo.. mij hoor je niet klagen hoor
- mr2PUNTfreak
Weet iemand of de bestaande kabelboom van voren naar de ecu nog aangepast moet worden, en zoja wat dan?
-
Patrick Bateman
Maar waarom wil je een 98-er blok?
Kan je er goedkoop aan komen?
Het 'extra' vermogen merk je bijna niks van.
Is reviseren geen betere en gemakkelijke optie?
oja dat van die turbo meende je toch niet?
Een turbo met enkele tunings opties daar
kan je gewoon elke dag mee rijden.
- mr2PUNTfreak
.Patrick Bateman wrote:Maar waarom wil je een 98-er blok?
Heb ik ook over na gedacht, maar dat kost me hetzelfde of misschien nog meer.
Dat was als grapje bedoelt, het is me ook niet om het vermogen te doen, was met zoals mijn mr2 reed al best tevreden, is voor mij snel genoeg.
En een 98 er blok ziet er echt een stuk mooier uit onder de motorkap.
-
Roland
Ja dan zou ik ook voor een BEAMS gaan,
dan is de prijs van het blok waarschijnlijk wel 2 of 3 keer zo hoog, je moet evenveel moeite doen om het erin te bouwen.
Maar je hebt al een 98-er blok? Mag ik vragen hoeveel je daar ongeveer voor kwijt was?
(en hoeveel heeft ie gelopen)
dan is de prijs van het blok waarschijnlijk wel 2 of 3 keer zo hoog, je moet evenveel moeite doen om het erin te bouwen.
Maar je hebt al een 98-er blok? Mag ik vragen hoeveel je daar ongeveer voor kwijt was?
(en hoeveel heeft ie gelopen)
- corollaWRC
- Ik lul al aardig mee !
Een goed Beams blok heb je wel tss de 2500 en de 3500€ en je hoeft er weinig of niets voor aan te passen, en het is een hoop fun dat je er voor terug krijgt;D