de zoveelste velgenvraag!

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

black thunder
ik ben van plan om een setje velgen aan te schaffen voor mijn mr2. nu heb ik alle topics over velgen wel zo'n beetje doorgenomen maar ik weet niet hoe ik het toe moet passen.

de bedoeling is een setje 17inch voor en 18inch achter. de velgen die ik op het oog heb zijn in 17inch 7J alleen in et 42 te krijgen, neem aan dat dit goed gaat?

de 18inch velgen liggen iets gecompliceerder, ik kan ze krijgen in 8j et 24, 8j et 45 of 9.5j et 20.

welke combinatie moet ik nu aanhouden en eventueel met welke banden er omheen?

de 2 is ongeveer (schatting) 4mm verlaagd!
tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Wat velgen betreft:

Voor: ca 20mm binnen de spatbordrand

Acher: om hetzelfde effect als voor te krijgen zou je 8J ET 45 moeten nemen
black thunder
tilma800 wrote:Wat velgen betreft:

Voor: ca 20mm binnen de spatbordrand

Acher: om hetzelfde effect als voor te krijgen zou je 8J ET 45 moeten nemen

zou dit er nog wel goed uitzien dan, 20mm klinkt alsof het een heel stuk is maar....?
Etter
2 cm....en je kan er dan nog altijd 20 mm spacer tussen doen....
tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
De banden kunnen dan ook nog buiten de velgen steken, dan heb je dus niet de gestretchte look. Persoonlijk vind ik het mooi als de wangen van de banden recht lopen. 215 voor en 235 achter voor de looks. Voor rolweerstand e.d. zou je een slag minder breed kunnen. Hoogte is afhankelijk van de km-tellerafwijking die je wilt hebben...
black thunder
Etter wrote:2 cm....en je kan er dan nog altijd 20 mm spacer tussen doen....

ik begrijp dat 20mm 2cm is maar heb nooit gezien hoe dat dan ongeveer staat onder de auto en of dat in mijn ogen acceptabel is. maar inderdaad spacers bieden dan een goede oplossing ze hoeven niet helemaal flush te staan.

bandenmaat in de geadviseerde velgenmaat zal waarschijn 215/45 r 17 voor worden en 235/40 r18 of is een 35 hoogte beter voor achter.
Post Reply