Wat het te veel wegfrezen betreft zijn die bosses niet echt lekker gestroomlijnd en zorgen ze voor een redelijke vernauwing.... Althans, als ik het goed heb gezien. Dus die mogen zo smal mogelijk zijn neem ik aan. Ik ben verder op het internet ook niet tegengekomen dat het erg gevaarlijk is ze weg te halen. De short radius is een stuk gevaarlijker om aan te raken wat dat betreft. Verder maak ik de bowls ook niet groter, zorg alleen dat ze netjes op de valveseat aansluiten. Als dit klaar is laat ik de kleppen en klepzittingen slijpen. Of heb ik het verpest;D
Maar wat moeilijk is is om alle bosses dezelfde vorm en hoogte te geven. Ik probeer ze wél even hoog te krijgen door vanaf de klepzitting de diepte te meten op hetzelfde punt op de bosses. Daar frees ik een kuiltje totdat de diepte ongeveer de juiste waarde heeft (op een paar tiende mm afwijking). En dan de boel eromheen glad frezen zeg maar. Ben inmiddels bijna klaar met de uitlaatpoorten (ga ik polijsten). Inlaat moet ik nog mee verder maar blijft 80 of misschien 120 korrel. Verder moet ik de klepgeleiders nog laten weghalen zodat ik dat randje achter de klepgeleiders kan gladmaken.
Hier maar weer wat foto's van hoe de uitlaatpoorten er nu uitzien:
Voor de grap een beetje gepolijst. Maar was te ruw dus mn schuurspons is op.

Linker, midden en rechter poorten: