Dennis z'n SW20
Moderator: Pieten
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Ik heb ook nog een Blitz Super Acces ECU liggen mocht je willen 
- Mr2-wouter
Je komt hem maar proberen (Y)
-
Broekie
Dennis, da ding werkt goed op je nieuw blok, dat is de ECU die ik ook een tijdje geleend heb.....
- masterpivo
Nice! Hij rijdt dus als turbo
Fijn om dan die eerste kilometers te maken natuurlijk.
mja Broekie heeft me n goed blok verkocht;D
alleen t benzineverbruik, daar moetk echt aan wennen... met de 3sge kon ik stampen wat ik wilde.. 400km is echt wel te halen.. dat hoefk bij n turbo niet te proberen
dan is de koek bij n dikke 100km al op 
alleen t benzineverbruik, daar moetk echt aan wennen... met de 3sge kon ik stampen wat ik wilde.. 400km is echt wel te halen.. dat hoefk bij n turbo niet te proberen
- frankie-turbo
naja dat haal je op de openbare weg niet hoor:P
op circuit wel.. 120km op een tank
maar dan doe je wel je best
op circuit wel.. 120km op een tank
zo, kheb m nog geen week.. eerste tegenslag.. net 1,5km voor mn huis zie ik mn graadmetertje enorm stijgen.. boven de H uit.. ding begint lawaai te maken, en n flinke olieplas eronder.. bah
van de motor kwam ook zeer veel damp vanaf, rookte als n gek.. koelvloeistofdop stond op springen:(
vanaaf komt frank ffkes kijken, hopelijk zijn we dan erachter wat t is..
van de motor kwam ook zeer veel damp vanaf, rookte als n gek.. koelvloeistofdop stond op springen:(
vanaaf komt frank ffkes kijken, hopelijk zijn we dan erachter wat t is..
- Surferdude
Lijkt me een koelprobleem...
Succes vanavond.
- frankie-turbo
vooral om die olie maak ik me zorgen.. waterdamp is niet zoon probleem
wat ik raar vind is dat je watertemp omhoog gaat, en vervolgens spuit hij olie
ben benieuwd en hoop voor je dat het meevalt
wat ik raar vind is dat je watertemp omhoog gaat, en vervolgens spuit hij olie
ben benieuwd en hoop voor je dat het meevalt
- Mr2-wouter
Wel zeker dat het olie is onder de auto en niet gewoon koelvloeistof?
- frankie-turbo
psies koelvloeistof kan erg vettig zijn en op olie lijken
-
franksmits
Je hebt best kans dat het de nek van de slang is, tegen het schutbord aan. (De rubber naar metaal overgang van de koelvloeistofdoorvoer) Die drogen blijkbaar uit na een swap, was bij mij ook gebeurt.
zo, we zijn erachter...
frank heeft m getest in de loods, en gelukkig kwamen precies dezelfde symptomen voor, als waar ik mee kampte..
t bleek geen olie te zijn, maar koelvloeistof zoals hier eerder beschreven.
Er is een koperen leiding gesprongen, tevens zaten in mn koelvloeistofslang 2 flinke gaten, dus geen wonder dat de koelvloeistof eruit spoot.
Slangetje vervangen, maar omdat ik 1,5km nog heb gereden is mn koppakking eraan gegaan.
Dus nu een gen 3 koppakking bestellen, dan heb ik hier ook geen problemen meer mee
frank heeft m getest in de loods, en gelukkig kwamen precies dezelfde symptomen voor, als waar ik mee kampte..
t bleek geen olie te zijn, maar koelvloeistof zoals hier eerder beschreven.
Er is een koperen leiding gesprongen, tevens zaten in mn koelvloeistofslang 2 flinke gaten, dus geen wonder dat de koelvloeistof eruit spoot.
Slangetje vervangen, maar omdat ik 1,5km nog heb gereden is mn koppakking eraan gegaan.
Dus nu een gen 3 koppakking bestellen, dan heb ik hier ook geen problemen meer mee
- frankie-turbo
hks stale koppaking.. geen gen3 koppaking 
Vergeet niet om ARP kopbouten te gebruiken of nog beter L19(goed voor 45psi), anders heeft een stalen koppaking geen nut want dan kan de kop alsnog liften en zal de stalen pakking gaan lekken. Ook is het nodig om de kop te laten vlakken want de toleranties die hij nu heeft zullen niet goed genoeg zijn. Ga naar een bedrijf toe die ervaring heeft met stalen koppakingen om te laten vlakken. Blok zou ook gevlakt moeten worden maar denk niet dat je je hele blok uit elkaar wilt trekken dus maak die zo schoon mogelijk. Handig gereedschap hiervoor is een urethane rol voor op de boormachine.Krijg je het deck van het blok super schoon mee.
Houdt wel rekening mee dat ARP kopbouten na 1000km weer op moment getrokken moeten worden en 4000km verder voor een laatste keer.
Houdt wel rekening mee dat ARP kopbouten na 1000km weer op moment getrokken moeten worden en 4000km verder voor een laatste keer.
- frankie-turbo
i know. had de bouten ook al aangeraden
kop word gevlakt door sky engineering
ook zetten we er een nieuwe oliepomp op, die moet toch los omdat de pakking zweet
kop word gevlakt door sky engineering
ook zetten we er een nieuwe oliepomp op, die moet toch los omdat de pakking zweet