Frank's Turbo

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Surferdude
Wel vervelend zo'n mr2 verslaving.. je wilt steeds meer...
Al eens aan DDR gedacht? De SP8 wordt geleverd met een V8 Corvette motor... Dan heb je pas iets unieks...;D

http://www.ddrmotorsport.com/specs.php
franksmits
Ja, heb alleen nog geen 34,000 dollar :D, lijkt wel verrekt veel op de NV bodykit
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Gewoon lekker je tubby houden. Je hebt er nu zoveel geld en moeite in gestoken. Rijd er eerst lekker mee :) Mocht er iets gebeuren waardoor je hem eventueel zou moeten verkopen of stoppen met het project dan heb je er in iedergeval van kunnen genieten.

In de tussentijd zou je kunnen gaan sparen voor een 92+'er coupe en een V6 swap :)
franksmits
johnwoo wrote:Moet je wel mee oppassen, op een gegeven moment krijg je zo'n Turbo_PePe-effect, dat je alleen maar aan het plannen bent maar er uiteindelijk weinig van komt. Dus tenzij je concreet mogelijkheden ziet om een widebody coupe te bouwen (en er misschien nog eens een V6 in te zetten) zou ik zeggen, hou het voorlopig bij je tubby, als die straks zover klaar is zal je daar ook enorm van genieten :)

Misschien heerst er een vloek op dat chassis, die heb ik nu namelijk :lach:

De mr2 is voor mij nu een auto voor er bij, dus genieten kan extremer...:idea8:
TRD2000
Hey Frank, wat lees ik nu, na al het werk toch weer een andere willen. Is de gen3 een beetje te snel voor je omdat je nu een V6 wil?
Voor dat je aan je nieuwe droom begint zou ik toch maar eerst eens naar het kostenplaatje van zo'n project kijken. Ik denk dat je alles bij elkaar telt je op een heel hoog bedrag gaat komen (ik weet het al en Joshma ook wel)
Als je alles moet laten doen (ik weet niet wat de kit moet kosten) denk ik dat je snel tegen de €20000 gaat zitten voor wat je wil hebben.
Denk er eerst maar eens goed over na, je hebt nu al een leuke emmer met een zeer goede motor.
Groeten
TRD2000 (wim)
franksmits
Correct.
BlackMR2
je weet ook niet wat je wil :-/
franksmits
BlackMR2 wrote:je weet ook niet wat je wil :-/

Ik weet wel degelijk wat ik wil. Maar is het de moeite waard? ::)
BlackMR2
franksmits wrote:Ik weet wel degelijk wat ik wil. Maar is het de moeite waard? ::)

ik weet niet of het de moeite waard is,
je steekt in dit project al veel geld, nu wil je hem verkopen voor een "prikkie"
dan moet je weer iets anders kopen waar je waarschijnlijk nog meer geld in moet pompen
ik had het niet gedaan en dit project helemaal afgemaakt
franksmits
Die optie zal het waarschijnlijk ook worden, zoals ik boven al aan gaf. De auto eerst laten spuiten. En waarschijnlijk is hij dan zo mooi, dat hij voorlopig nog wel blijft.

Afijn, vandaag weer lekker kunnen priegelen!

Heb het complete koppelings pedaal opnieuw gesmeerd, geen nare piepjes en KRAKEN meer :D. Maakt het rijden ook weer fijn :).
decipherer
Ik zou je zeker aanraden om eerst deze auto te laten spuiten, er eens een tijdje in te rijden en er dan misschien nog eens over te denken. Je hebt zometeen gewoon een prachtige auto met een goede, snelle motor erin. Waarom zou je dat nu aan de kant gaan schuiven om weer van voor af aan te beginnen. Als je niks af maakt gaat de lol er na een tijdje ook wel af denk ik. Succes met je project!
masterpivo
Ik denk ook niet dat het verstandig is om nu dit (mooie) project ineens stil te leggen, waar je al zoveel tijd en geld in hebt gestoken. En dan een nieuw project te beginnen dat zeer zeker NOG meer gaat kosten.. En ja het is dan misschien wel zo dat je met een GRT kit en V6 een hele dikke bak krijgt, maar is dat uiteindelijk ook al die moeite waard geweest?
Natuurlijk is de beslissing helemaal aan je zelf, maar ik zou hem zeker nog eens goed overwegen ;)
franksmits
Puur een questie van jongeren gedrag ;D . Dit is inderdaad een mooi project, maar die kan ook ingerolen worden. Mij gaat het er om dat ik wel een mr2 kan blijven houden. En hoop op de hulp van de mensen die mij nu ook flink geholpen hebben.

Update;
Gezocht & gevonden:Een opleiding voorbewerker & spuiter.. nice. (eerst mijn middle & hoger management afmaken..)
franksmits
Ben zeer tevreden over het gebruik van mijn Mr2 turbo!

Vol getankt met Tinq super 98. Km stand was toen: 113.352

Nu net 40,70 liter bijgetankt. Km stand was op het moment van tanken 113.872.

heb dus 520 km gereden op 40,7 liter. Dit komt neer op een gemiddelde van 1 op 12,8 !
Ook heeft de fatt de auto altijd af laten koelen (minimaal 30 seconden!). Daarom denk ik dat hij nog wel een stukje zuiniger rijdt, zonder af te koelen, maar dat ga ik niet proberen! Ben zeer tevreden!!
subke
netjes:D ik zou dat niet halen met mijn gti:S ook al rij ik heel rustig
TRD2000
franksmits wrote:Ben zeer tevreden over het gebruik van mijn Mr2 turbo!

Vol getankt met Tinq super 98. Km stand was toen: 113.352

Nu net 40,70 liter bijgetankt. Km stand was op het moment van tanken 113.872.

heb dus 520 km gereden op 40,7 liter. Dit komt neer op een gemiddelde van 1 op 12,8 !
Ook heeft de fatt de auto altijd af laten koelen (minimaal 30 seconden!). Daarom denk ik dat hij nog wel een stukje zuiniger rijdt, zonder af te koelen, maar dat ga ik niet proberen! Ben zeer tevreden!!

Hey Frank, je moet dat rechter pedaal soms ook eens wat intrappen he;D
Groeten
TRD2000 (wim)
franksmits
TRD2000 wrote:Hey Frank, je moet dat rechter pedaal soms ook eens wat intrappen he;D
Groeten
TRD2000 (wim)

Hahaha! Niet stiekem jaloers worden heh, Wim :D Raak hem genoeg aan :D
masterpivo
Dan is een heel net verbruik zeg! Valt zeker niet tegen!! :)
frankie-turbo
je rijdt als een wijf frank ;) wil je bij de echte manne horen haal je niet meer als 350km uit je tank..

of net als ik, 105km aan rondjes zandvoort.. 48l lichter :P tijd dat ik men pwfc laat mappen..
franksmits
Hahaha Jezus :D Netjes maat :D
Post Reply