uitgedaagd om te racen met mr2
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Wat zou je er van denken als iemand jou aanrijdt en die persoon niet verzekerd is ? Maakt je blijkbaar niet uit.
als je je auto niet verzkert zal dat wel een reden hebben, met name geldt en als je dan wat krijgt ben je mischien alsnog de sjaak, van een kaale kip kenne ge niet plukken.
Tevens is er ook een hoop laksheid in de wereld dus dan krijg je dat soort dingen.
Maatje van me reed ook onverzekerd op zen motor omdat ie koppie onder was gegaan.
EN aanrijding gehad kind van ze fiets gereden. hoop gezeik geweest omdat hij het allemaal niet kon betalen.
uit eindelijk allemaal goed gekomen met wat finaciele steun.
Tevens is er ook een hoop laksheid in de wereld dus dan krijg je dat soort dingen.
Maatje van me reed ook onverzekerd op zen motor omdat ie koppie onder was gegaan.
EN aanrijding gehad kind van ze fiets gereden. hoop gezeik geweest omdat hij het allemaal niet kon betalen.
uit eindelijk allemaal goed gekomen met wat finaciele steun.
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
wat ik met mijn reactie wilde aangeven is: dat er meer dingen in de wereld zijn waar je letsel en andere ellende van kan oplopen en je ook niet voor vezekerd hoeft te zijn......... Bijv: als ik longkanker krijg omdat ik jaren de rook van rokende mensen heb ingeademd....... bij wie kan ik dan geld krijgen??
- Surferdude
Niet ademen is een optie..
- Timmo Wijker
zo is dat....want ademen daar kies je zelf voor, dus ondervind je ook maar de gevolgen!!
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
Timmo Wijker wrote:zo is dat....want ademen daar kies je zelf voor, dus ondervind je ook maar de gevolgen!!
- Green Goblin
Simpel, bij jouw ziektekostenverzekering. Die is ook verplicht, net als een autoverzekering. En waarom is zoiets verplicht: omdat de kosten die je kunt krijgen als je niet verzekerd bent, tot astronomische bedragen op kunnen lopen.Timmo Wijker wrote:wat ik met mijn reactie wilde aangeven is: dat er meer dingen in de wereld zijn waar je letsel en andere ellende van kan oplopen en je ook niet voor vezekerd hoeft te zijn......... Bijv: als ik longkanker krijg omdat ik jaren de rook van rokende mensen heb ingeademd....... bij wie kan ik dan geld krijgen??
Ben ik ook jong en stom geweest, ja. Heb ik geluk gehad dat er nooit iets gebeurt is, ja.
- Timmo Wijker
als iemand anders letsel oploopt omdat ik hem aanrijd, en ik kan niks betalen, dan doet zijn ziekte koste verzkeering dat vast ook wel dan, toch>??
- frankie-turbo
precies
mes snijdt aan twee kanten..
maargoed.. niet verzekerd rijden is natuurlijk een no go
maar om even iets duidelijk te maken..
om een auto in te voeren heb je een invoer kenteken nodig.. als je hem rijdend naar je eigen huis wil rijden..
nu kun je een duits tijdelijk kenteken krijgen via een officiële nederlandse organisatie.. die zegt dat je dan wa verzekerd bent op een duits kenteken
dit kenteken is een bepaalde tijd geldig
ik heb destijds nog naar de RDW gebeld hoe dit allemaal precies zat. en alles bleek te kloppen en mogelijk te zijn
dit kenteken heb ik gebruikt voor invoer van mijn st205 destijds..
een tijdje geleden vertelde een bekende me dat hij een ongeluk veroorzaakt had met zoon dergelijk kenteken, hij had in frankrijk een auto over het hoofd gezien en geen voorrang verleend., de politie daar vertelde hem dat hij niet verzekerd was omdat het tijdelijk duits invoer kenteken alleen geldig was als de bestuurder een duitser was en/of in duitsland reed., hij heeft 5 dagen in frankrijk op een bureau gezeten, auto in beslag genomen, de veroorzaakte en getaxeerde schade heeft hij contant af moeten leveren. plus een boete voor onverzekerd rijden van 1750,-
en het bedrijf wat het kenteken in nederland verstrekt zegt dat je wel verzekerd bent.. politie weer niet, rdw weer wel, het RVI weer niet
wat is het nu ? op internet staan de gekste verhalen, maar ook een welles nietes verhaal
dus mag je als nederlander rijden met een tijdelijk duits kenteken op duitse verzekering?
ik weet wel dat je bijvoorbeeld in belgie niet mag rijden als nederlander in een belgiesche auto. en andersom ook niet
je hebt ook een zwitsers invoer kenteken.. maar dit mag dan ook niet.. met een garage plaat mag je ook niet in het buitenland komen, dus blijft er niets anders over als een ambulance met trekwagen.. maar dan heb je weer dat je in engeland de auto niet op je naam zet.. dat is pas als je hier je kenteken aanvraagt, dus hoe maak je hard dat je de auto niet gejat hebt als je aangehouden word (in het frans he!). want die fransen nemen je auto gewoon in beslag zonder pardon..
maargoed.. niet verzekerd rijden is natuurlijk een no go
maar om even iets duidelijk te maken..
om een auto in te voeren heb je een invoer kenteken nodig.. als je hem rijdend naar je eigen huis wil rijden..
nu kun je een duits tijdelijk kenteken krijgen via een officiële nederlandse organisatie.. die zegt dat je dan wa verzekerd bent op een duits kenteken
ik heb destijds nog naar de RDW gebeld hoe dit allemaal precies zat. en alles bleek te kloppen en mogelijk te zijn
een tijdje geleden vertelde een bekende me dat hij een ongeluk veroorzaakt had met zoon dergelijk kenteken, hij had in frankrijk een auto over het hoofd gezien en geen voorrang verleend., de politie daar vertelde hem dat hij niet verzekerd was omdat het tijdelijk duits invoer kenteken alleen geldig was als de bestuurder een duitser was en/of in duitsland reed., hij heeft 5 dagen in frankrijk op een bureau gezeten, auto in beslag genomen, de veroorzaakte en getaxeerde schade heeft hij contant af moeten leveren. plus een boete voor onverzekerd rijden van 1750,-
en het bedrijf wat het kenteken in nederland verstrekt zegt dat je wel verzekerd bent.. politie weer niet, rdw weer wel, het RVI weer niet
wat is het nu ? op internet staan de gekste verhalen, maar ook een welles nietes verhaal
dus mag je als nederlander rijden met een tijdelijk duits kenteken op duitse verzekering?
ik weet wel dat je bijvoorbeeld in belgie niet mag rijden als nederlander in een belgiesche auto. en andersom ook niet
je hebt ook een zwitsers invoer kenteken.. maar dit mag dan ook niet.. met een garage plaat mag je ook niet in het buitenland komen, dus blijft er niets anders over als een ambulance met trekwagen.. maar dan heb je weer dat je in engeland de auto niet op je naam zet.. dat is pas als je hier je kenteken aanvraagt, dus hoe maak je hard dat je de auto niet gejat hebt als je aangehouden word (in het frans he!). want die fransen nemen je auto gewoon in beslag zonder pardon..
- Green Goblin
Ja, en die sturen een duurbetaalde advocaat bij jou langs om hun schade weer op jou te verhalen.Timmo Wijker wrote:als iemand anders letsel oploopt omdat ik hem aanrijd, en ik kan niks betalen, dan doet zijn ziekte koste verzkeering dat vast ook wel dan, toch>??
frankie-turbo wrote:niet verzekerd rijden is natuurlijk een no go
Juist!!!!
frankie-turbo wrote:om een auto in te voeren heb je een invoer kenteken nodig.. als je hem rijdend naar je eigen huis wil rijden..
Een tijdelijk duits kenteken, lijkt me dat die alleen bedoeld is om een auto vanuit duitsland naar nederland te rijden voor invoer....
Nou zal ik niet beweren dat ik de beste van de klas was met aardrijkskunde, maar volgens mij hoef je niet via Frankrijk als je van Duitsland naar Nederland rijd....
- Surferdude
Lekker uitgangspunt..Timmo Wijker wrote:als iemand anders letsel oploopt omdat ik hem aanrijd, en ik kan niks betalen, dan doet zijn ziekte koste verzkeering dat vast ook wel dan, toch>??
- Timmo Wijker
naja, ik ben het wel eens dat je niet onverzekerd rond moet rijden hoor. alleen we doen allemaal wel is dingen die niet mogen........ moeten we dan op alles gaan letten?? jullie rijden nooit te hard zeker?? of geven geen richting aan als je de hoek om gaat? zo blijf je bezig en kan je op allerlei manieren letsel toebrengen bij andere die je had kunnen voorkomen......
- Surferdude
Ik ben nou eenmaal een moraalridder..

- frankie-turbo
Ewoud wrote:Juist!!!!
Een tijdelijk duits kenteken, lijkt me dat die alleen bedoeld is om een auto vanuit duitsland naar nederland te rijden voor invoer....
Nou zal ik niet beweren dat ik de beste van de klas was met aardrijkskunde, maar volgens mij hoef je niet via Frankrijk als je van Duitsland naar Nederland rijd....
dat kenteken krijg je als je die hier besteld, om je auto van engeland naar nl te halen... en dan kom je door frankrijk. of je moet met de boot vanaf rotterdam gaan, dan niet natuurlijk
we hebben laatst een toyota supra turbo(480 pk) uit engeland gehaald, dan moet je er wel op ingaan want de dikste bakken willen racen. dag e46 m3:lach: jammer genoeg hebben we m weer verkocht aan iemand in den haag. we hebben er veel plezier aan gehad:mexico-smile:
-
dubbeledraaideur
Je hebt er wel een handje van om oude koeien (topics) uit de sloot te halen ofniet soms?yellowmr2 wrote:we hebben laatst een toyota supra turbo(480 pk) uit engeland gehaald, dan moet je er wel op ingaan want de dikste bakken willen racen. dag e46 m3:lach: jammer genoeg hebben we m weer verkocht aan iemand in den haag. we hebben er veel plezier aan gehad:mexico-smile: