Carputer

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Roland

Bericht door Roland »

Oh er zijn wel betere hoor. Ok niet van 128 Gb, maar wel van 16/32/64 Gb, die hogere schrijf en leessnelheden halen dan sata schijven, en access tijd van 0 ms.
Alleen beetje duur nog ja:
http://ssdisk.eu/buy_mtron_sdd.php

Maar wel goed om te zien dat dat gewoon te koop is voor de gewone mens. Die moet dan wel zo gek zijn om er zoveel voor over te hebben, maar die grens van loze nieuwsberichten over SSD zijn voorbij.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Deze jongen is iets verder met z'n car-PC --> KLIKKIE Doe je best Dennis!;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
franksmits

Bericht door franksmits »

wat de fuck ey :D
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

:coolp: dan heeft Dennis nog ff ;D
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

vind t wel onwijs gaaf...
Roland

Bericht door Roland »

Zo, was hiervoor alweer 9 maanden terug de laatste reply. Ik ben ook benieuwd hoe het ermee staat.
De markt is iig al wat verbeterd ondertussen. Je koopt nu voor 70 eu een Atom boardje (sinds deze week zelfs dualcore beschikbaar), en je kunt zonder moeite gewone XP draaien. Over het algemeen zijn de te gebruiken componenten wel goedkoper geworden. Je zou zelfs kunnen overwegen om een budget SSD erin te gooien (OCZ Core) tegenwoordig. Niet perfect (zoals de high-end SSD's dat wel zijn), maar wel goedkoop en toch snel booten etc.
Nog een paar maanden wachten en we krijgen zelfs fanless dualcore atom boardjes (dat is dus 2 x 1.6Ghz met weinig warmte ontwikkeling.
franksmits

Bericht door franksmits »

anders ik wel :o
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Ziet eruit als hetgeen dat in mijn AW11 zit..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

En is het geen idee om een Asus EEPC te kopen, touchscreen eraan te hangen en een voeding in elkaar te hobby'en ervoor. Dan ben je toch ook klaar? Desnoods een externe hd eraan voor storage. Je hebt 3 usb poorten. 1 voor je Touchscreen, 1 voor de HD en 1 voor GPS.

Done deal toch?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Maar hoe sluit je je radio dan aan op je pc?
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
N!co
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:43

Bericht door N!co »

Leliev schreef:Maar hoe sluit je je radio dan aan op je pc?
Aux-in?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Ja, maar dan moet je dus je radio afsatellen via je radio, en niet via de carputer..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
N!co
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:43

Bericht door N!co »

Ah, ja, zo heb ik het dus. Maar radio luister ik toch amper.

Ik vond het wel handig om mijn radio gewoon te laten zitten zodat ik niet een aparte versterker in moest bouwen voor pc. En een normale volume knop is wel zo handig. Rijdend een touchscreen bedienen is niet zo heel handig...
Afbeelding
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik ben ook nogsteeds bezig met het maken van me carputer.
de computer zelf is zga af alleen ben een beetje huiverig om het schermpje in me dash te maken (8" met touchscreen).
Mijn specs:
Via Epia CN13000 (1300mHz, hardware mpeg decoder etc.)
1GB ddr2
120GB sata 2.5" (wil ik vervangen voor een CF kaart, maar de converter daarvoor wil niet werken :()
pico psu voeding
zelfbouw behuizing
54G wifi
:D
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Xhermes schreef:En is het geen idee om een Asus EEPC te kopen, touchscreen eraan te hangen en een voeding in elkaar te hobby'en ervoor. Dan ben je toch ook klaar? Desnoods een externe hd eraan voor storage. Je hebt 3 usb poorten. 1 voor je Touchscreen, 1 voor de HD en 1 voor GPS.

Done deal toch?
Ik weet niet hoeveel euro je dan denkt kwijt te zijn. Maar als je de netbook bedoelt zit je dus op minimaal 300 eu voor de oude, 400 eu voor de nieuwe. En dan wil je er nog een touchscreen bij kopen..
Die Intel Atom moederboardjes kosten geen reet meer (70eu) en je kan er gewoon een voedingsboardje bij kopen (35 eu oid), dan heb je nog wat geheugen nodig (20 eu) en een hdd of flash module/ssd (van 20 tot 100 eu). En dan dus nog de touchscreen. En dan heb je nog een nettere oplossing ook, hoef je niet een bestaand product te slopen.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Stel je krijgt je EEPC bij een Tele2 abbo... Ik denk dat over een half jaar die EEPC's geen ruk meer kosten....

Het leek mij makkelijker omdat je dan niet alles bij elkaar hoeft te zetten. Maar jouw optie klinkt ook als een goede.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik zoek nog een 1din of 2 din behuizing voor me carputer. de 2din kan dan het schermpje op ;)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Xhermes schreef:Stel je krijgt je EEPC bij een Tele2 abbo... Ik denk dat over een half jaar die EEPC's geen ruk meer kosten....

Het leek mij makkelijker omdat je dan niet alles bij elkaar hoeft te zetten. Maar jouw optie klinkt ook als een goede.
Kan wel, maar ik hou er niet van om een werkend product te slopen en dat dan verbouwen tot waarschijnlijk een soort van houtje-touwtje oplossing. En dan vind ik het ook nog eens interessant en heb ik de kennis om zelf een systeempje samen te stellen. Maar goed, neemt niet weg dat het nog steeds wel kan.
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

tweakmaster schreef:ik zoek nog een 1din of 2 din behuizing voor me carputer. de 2din kan dan het schermpje op ;)
1 din computerbehuizing don ? jij hebt een mini mini mini ATX board :P ?

Heb je toevallig wat foto's van de spullen, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.


Iets duurdere oplossing, maar een kant en klaar (bijv. pioneer) touchscreen dvd/radio/nav id. Dan gebruik je meer je carputer als media-center (lees: divx/mp3/internet/toch nav als je die interface makkelijker vind) Of vinden jullie dat niets ?

Uiteraard is dit wel een veel duurdere oplossing.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Naja een carputer gebruik je ook voor een media center oplossing lijkt mij? Ik wil uiteindelijk toch ook wel MP3, internet en divx.. Navi is een beetje onhandig aangezien hij bij de AW11 vrij laag zit..

Afbeelding
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Plaats reactie