banden advies
Moderator: Pieten
-
Bonzaiboom
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Ik heb nu achterop voor de tweede keer Goodyear Eagle F1 Asymmetric liggen. Bevalt me qua grip zowel op droog als nat erg goed!
Helaas is er een malloot geweest die mn rechter voorband heeft lekgeprikt.
Nu moet ik dus nieuwe bandjes hebben.
Ik heb nu 215 35 r18 om een 18", 7J velg met ET45. Het valt me op dat bij drempels deze aanlopen in de wielkast. En de banden zijn dus ook een stukje van ongeveer 1.5cm afgeschaafd.
mijn vraag: weet iemand of ik met een 205/35/r18 niks raak?
Die toyo's kosten 178 euro pstuk, dus die gok wil ik liever niet maken.
Als iemand een oplossing voor me hebt, hoor ik het graag.
thanks,
Jona
Ik heb nu 215 35 r18 om een 18", 7J velg met ET45. Het valt me op dat bij drempels deze aanlopen in de wielkast. En de banden zijn dus ook een stukje van ongeveer 1.5cm afgeschaafd.
thanks,
Jona
Is verschillend per band. met wat voor struts/ veren rij je rond? En gebruik je spoorverbreeders?Jona1985 wrote:Helaas is er een malloot geweest die mn rechter voorband heeft lekgeprikt.
thanks,
Jona
ET45 is wel afwijkend op orgineel wat ET35 is.... dat zou problemen kunnen geven.
Ik heb 225/35/18 7,5J ET 35 voor en dat leek maar net goed te gaan met originele struts/ veren en Falken banden.
Ik ga voor de zekerheid naar 215 voor.
Uit mijn hoofd heb ik 225/45/18 7,5J ET 35 achter, en daar had ik meer dan genoeg ruimte.
Ik heb 30mm verlaging op standaard schokdempers.
Achter rijd ik met 25mm verbreding
Voor heb ik niks.
De 18" past voor net. Weinig ruimte bij de veer schotel. Loopt vooral aan bij drempels, tijdens sturen gaat alles goed.
Achter is niks spannends aan de hand.
Iedereen raad me af om voorin te verbreden, plus apk-afkeur houd me tegen..
Achter rijd ik met 25mm verbreding
Voor heb ik niks.
De 18" past voor net. Weinig ruimte bij de veer schotel. Loopt vooral aan bij drempels, tijdens sturen gaat alles goed.
Achter is niks spannends aan de hand.
Iedereen raad me af om voorin te verbreden, plus apk-afkeur houd me tegen..
waarom lees ik het beste en meest op de meeste sportwagens geplaatste band niet???? *voordat er oorlog uit breekt, laatste keer autorai stond 95% van de sportwagens die daar stonden op deze band.
bridgestone potenza re050A
hebben heel erg lang grip
en volgens mijn pa geven ze hun limiet goed aan, ma die heb ik nog nooit gehaald in mijn sw20
nadeel niet goedkoop en achter gaan ze 10.000a 15.000km mee en voor, uhmmmmm geen idee doe er al 3 jaar mee dus iets van 25.000a30.000km en kunnen nog wel even
bridgestone potenza re050A
hebben heel erg lang grip
nadeel niet goedkoop en achter gaan ze 10.000a 15.000km mee en voor, uhmmmmm geen idee doe er al 3 jaar mee dus iets van 25.000a30.000km en kunnen nog wel even
-
Edje Turbo
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Ik heb nu de toyo t1r rondom liggen en voor mij prima band, maar bij nat weer minder!
Toen ik de mr2 turbo kocht in 2000 lag er bridgestone s02 op rondom, en deze waren geweldig! Maar enorm duur toen ik nieuwe nodig had. Wat mij vooral bij gebleven is is de enorme betere rem eigenschappen van de bridgestone s02 tov de toyo t1r. Wat green ook zegt de wang van bv bridgestone tov toyo is een verschil. De bridgestone krijgt willie met bloed zweet en tranen op de velg zo stug en sterk is de wang, en de toyo zonder problemen op de velg..
Toen ik de mr2 turbo kocht in 2000 lag er bridgestone s02 op rondom, en deze waren geweldig! Maar enorm duur toen ik nieuwe nodig had. Wat mij vooral bij gebleven is is de enorme betere rem eigenschappen van de bridgestone s02 tov de toyo t1r. Wat green ook zegt de wang van bv bridgestone tov toyo is een verschil. De bridgestone krijgt willie met bloed zweet en tranen op de velg zo stug en sterk is de wang, en de toyo zonder problemen op de velg..