bc-racing schroefset
Moderator: Pieten
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Nee nog niet, kwamen wat dingen tussen. 
-
JPMR2
Het is maar wat je moet geloven.... Ik heb ook al hele slechte verhalen over Tein gehoord.
Ik heb hier een paar setjes van D2 Racing liggen en ik kan niet anders dan concluderen dat het er erg goed uit ziet, compleet, goed verstelbaar (o.a. rebound en compressie)
Als je dan weet dan een compleet set nog geen 1000,- euro kost......
JPMR2
Ik heb hier een paar setjes van D2 Racing liggen en ik kan niet anders dan concluderen dat het er erg goed uit ziet, compleet, goed verstelbaar (o.a. rebound en compressie)
Als je dan weet dan een compleet set nog geen 1000,- euro kost......
JPMR2
-
JPMR2
Normaal kosten ze 969,- Das dus weer al 30 tientjes minder voor je bonus
Je baas zal dan dadelijk wel helemaal happy worden
JPMR2
Je baas zal dan dadelijk wel helemaal happy worden
JPMR2
- tilma800
Wiskunde veranderd anders niet 
Wat ik b edoel te zeggen is dat een aftermarket schroefset echt niet altijd beter is als goede veren en nieuwe (Koni) dempers. Het enige voordeel is de mogelijkheid om je auto op hoogte te zetten, corner weighting en de mogelijkheid om snel veren te kunnen wisselen. Wat demping en standaard veerkeuze betreft is het afwachten.
Tein bijvoorbeeld is wel een goed merk, maar dan moet je al wel de Flex serie hebben en niet de goedkope troep eronder (street dacht ik)
Wat ik b edoel te zeggen is dat een aftermarket schroefset echt niet altijd beter is als goede veren en nieuwe (Koni) dempers. Het enige voordeel is de mogelijkheid om je auto op hoogte te zetten, corner weighting en de mogelijkheid om snel veren te kunnen wisselen. Wat demping en standaard veerkeuze betreft is het afwachten.
Tein bijvoorbeeld is wel een goed merk, maar dan moet je al wel de Flex serie hebben en niet de goedkope troep eronder (street dacht ik)
Koni is ook aftermarket
Ik zou zelf heel kudde dier achtig altijd achter een demper aangaan met goede reviews...
-
Marcel748s
Het blijft toch lastig....sets die normaal 1500 eu kosten waarvan men weet dat ze goed zijn en nu een ander set voor heel wat minder....
ik denk dat je er pas echt achter komt als het spul er al een aantal maanden onder hangt.
Ik zit ook nog te dubben, gele koni's met goede veren of zo'n D2 set.....
ik denk dat je er pas echt achter komt als het spul er al een aantal maanden onder hangt.
Ik zit ook nog te dubben, gele koni's met goede veren of zo'n D2 set.....
Voor wat jij gebruikt zou ik voor de koni's gaan... Maarja ieder zijn eigen keuze 
-
JPMR2
Dempers en veren is heel vaak een persoonlijk verhaal. De één vindt Koni alles, de ander houdt meer van een straffere demper. Weer een anders loopt helemaal weg met Tein en de volgende moet daar weer niets van hebben.
Ik heb zelf onder verschillende auto's Koni gehad, gezien de prijs was ik daar niet echt van onder de indruk.
Nu zit er (nog) een set van Bilstein met Intrax onder de MR2, daar ben ik erg tevreden over. Anderen hebn ik weer minder positief over deze combi gehoord. Het is dus erg persoonlijk.
Wat ik belangrijk vind aan een schroefset is de gebruikte materialen; als je ziet dat een Tein na een korte periode al onder de roest zit en dat een goedkoop setje van Weiteck na 4 jaar er nog perfect uitziet dan weet ik wel waar ik m'n geld op wil zetten.
D2 Racing is gemaakt van geanodiseerd aluminium, een KW Variante III van RVS. Een D2 Racing set kost 969,- euro, een KW Variante III kost 1499,- euro. Ruim 50% meer dus, dat zie je dan in het gebruikte materiaal. Logisch.
Daarnaast zit er ook nog eens verschil in de leveringsomvang van de verschillende merken. Een set van D2 Racing komt inclusief de pillowbal topmounts en de reactiestangen voor de swaybar, super compleet dus.
JPMR2
Ik heb zelf onder verschillende auto's Koni gehad, gezien de prijs was ik daar niet echt van onder de indruk.
Nu zit er (nog) een set van Bilstein met Intrax onder de MR2, daar ben ik erg tevreden over. Anderen hebn ik weer minder positief over deze combi gehoord. Het is dus erg persoonlijk.
Wat ik belangrijk vind aan een schroefset is de gebruikte materialen; als je ziet dat een Tein na een korte periode al onder de roest zit en dat een goedkoop setje van Weiteck na 4 jaar er nog perfect uitziet dan weet ik wel waar ik m'n geld op wil zetten.
D2 Racing is gemaakt van geanodiseerd aluminium, een KW Variante III van RVS. Een D2 Racing set kost 969,- euro, een KW Variante III kost 1499,- euro. Ruim 50% meer dus, dat zie je dan in het gebruikte materiaal. Logisch.
Daarnaast zit er ook nog eens verschil in de leveringsomvang van de verschillende merken. Een set van D2 Racing komt inclusief de pillowbal topmounts en de reactiestangen voor de swaybar, super compleet dus.
JPMR2
Dat is wel een voordeel van de D2 set dan inderdaad! Een hoop merken leveren hem zonder topmounts... Dan komt het potentieel van de schroefset zoiezo al weer niet helemaal ten goede.
-
roald
ik ben benieuwd wat de D2's gaan kosten met je actie:)
is het alleen voor mr2 of alle leverbare types?
is het alleen voor mr2 of alle leverbare types?
-
JPMR2
De actie zal gelden voor ALLE D2 Racing producten in de lijnen:
- onderstellen (schroefsets)
- bigbrake remsets (voor en achter)
JPMR2
- onderstellen (schroefsets)
- bigbrake remsets (voor en achter)
JPMR2
- Dorifto Deuce
Die BC-Racing komen overigens ook met topmounts. Ben erg benieuwd naar de D2 korting!
-
siep wokkel
Koop gewoon een kw setje dan weet je zeker dat het goed spul is.
Bij de kw set zitten die reactiestangen enzu ook. Heb net namelijk nog een foto gezien op het duitse forum.
Bij de kw set zitten die reactiestangen enzu ook. Heb net namelijk nog een foto gezien op het duitse forum.
- Mr2-wouter
mwa.. schroefsetje is persoonlijk. Eigenlijk is het ook veel testen en kijken wat jou het beste bevalt.. maarja.. ze zijn beetje duur om iedere week een ander setje te proberen 
Waarom willen de meeste mensen eigenlijk een schroefset hebben?
-
Puppetmaster
Omdat het de beste manier van verlagen is. Het alleen vervangen van veren is op zich niet zo goed idee omdat de schokbrekers hier niet op gemaakt zijn. Resultaat -> mogelijk gevaarlijk veer gedrag.
-
JPMR2
siep wokkel wrote:Koop gewoon een kw setje dan weet je zeker dat het goed spul is.
Mag wel ook he...... kost ook 1500 euro!
Maar je hebt wel gelijk, het is zeker goed spul
JPMR2
Ps. het is al bijna December......
-
jrb
ik heb gemailt voor info over de bc-racing schroefset voor info en zijn reactie was 'Ik zou TEIN Basic nemen voor 890 eur: [url=http://www.tein.com/price/toyota.html']http://www.tein.com/price/toyota.html'[/URL]
dan vraag ik me toch af warom verkoop je het dan?! maja dat zal wel aan mij liggen.
dan vraag ik me toch af warom verkoop je het dan?! maja dat zal wel aan mij liggen.