Hij schijnt wel gewoon als doel te hebben de Skyline GTR naar de 2de plaats te wijzen.. die is niet zo duur.. dus willen ze concureren moet die toch goedkoper worden
3 Ton lijkt me zelfs voor een Lexus een beetje te veel, willen ze er al 1 verkopen.
Ik denk eerder aan de helft en zeker niet zoals op de foto´s. Dit is duidelijk nog een proto. Zeker als je dat interieur bekijkt weet ik zeker dat hier nog wat ontwikkeling nodig zal zijn.
Wil je concurreren met de 911, wat toch de maatstaf in deze klasse is, dan zal ie toch echt niet meer dan 1,5 ton mogen kosten.
Maar misschien zoeken ze het inderdaad nog hogerop, maar dan zal het wel een zeer exclusieve verschijning worden. Iedereen weet toch dat er in die klasse zeer conservatief gewinkeld wordt. Lexus is in die klasse nog geen klinkende naam.
Zelf denk ik dat Audi (R8) en Porsche (911) er een concurrent bij zullen krijgen.
Introductie van open versie van super conceptcar Lexus LF-A Roadster
De technici en ontwerpers van Lexus blijven het baanbrekende LF-A premium sportwagenconcept gebruiken als podium om duidelijk te maken hoe high-performance sportwagens er volgens hen niet alleen uit zouden kunnen maar ook uit zouden moeten zien. Bij deze meest recente versie van de LF-A hebben zij het dak van de auto verwijderd, waarmee de geboorte van de Roadster een feit was. De conceptcar is momenteel te zien op de autoshow van Detroit.
De LF-A Roadster is gebaseerd op de solide en tegelijkertijd lichte carrosserie van koolstofvezel en aluminium die ook voor de LF-A Coupé gebruikt wordt en die ook zonder dak over ‘ruim voldoende’ sterkte en stijfheid beschikt.
Net als zijn gesloten broer wordt de LF-A Roadster aangedreven door een hoogtoerige V10-motor met een cilinderinhoud van bijna 5 liter. De V10, die een vermogen levert van meer dan 500 pk en een topsnelheid mogelijk maakt van meer dan 320 km/h, bevindt zich voor het passagierscompartiment maar achter de hartlijn door de vooras, door de technici van de LF-A omschreven als een ‘front-mid’-configuratie.
De motor en de transmissie zijn via een transmissiekoker en een cardanas met elkaar verbonden, geschakeld wordt er met paddle shifters. De transmissiekoker maakt deel uit van het dragend gedeelte en levert een bijdrage aan de stijfheid van de aandrijflijn en het chassis. Tevens zorgt deze constructie ervoor dat trillingen gereduceerd worden.
De styling vindt zijn oorsprong in de Lexus L-Finesse design-filosofie, hetgeen onder meer tot uitdrukking komt in de voorzijde van de LF-A Roadster met zijn compacte, lage en aërodynamische vorm. Net als zijn gesloten broer is de LF-A Roadster slechts 122 cm hoog. De roadsterversie is voor extra downforce voorzien van een snelheidsafhankelijke achterspoiler. De achterzijde onderscheidt zich door zijn om de hoeken door lopende, pijlvormige achterlichten die een paar grote grilles omlijsten. Deze grilles voeren de warme lucht van de twee achterin de auto gemonteerde radiateurs af naar het aërodynamische kielzog van de LF-A Roadster. De koellucht wordt naar de radiateurs gevoerd via twee grote inlaatluchtopeningen net boven de achterwielkasten. Door de radiateurs achter in de auto te situeren konden de designers niet alleen de voorzijde van de auto laag en smal houden maar was het voor de technici die zich met het chassis bezighielden ook eenvoudiger een optimale gewichtsverdeling te realiseren.
Een bijdrage aan het evenwichtige en in verhouding zijnde design, met een totale lengte van 446 cm en een wielbasis van 261 cm, vormen de high-performance banden op de turbineachtige lichtmetalen velgen. De bandenmaat voor is 265/35R20 en achter 305/30R20. Net als bij de LF-A Coupé is de auto uitgerust met geperforeerde, geventileerde remschijven vóór met een diameter van 361 mm. De eveneens geventileerde en geperforeerde remschijven achter hebben een diameter van 345 mm. Voor is de auto uitgerust met zes zuigerremklauwen, de remklauwen achter hebben elk vier zuigers.
MII wrote:3 Ton lijkt me zelfs voor een Lexus een beetje te veel, willen ze er al 1 verkopen.
Ik denk eerder aan de helft en zeker niet zoals op de foto´s. Dit is duidelijk nog een proto. Zeker als je dat interieur bekijkt weet ik zeker dat hier nog wat ontwikkeling nodig zal zijn.
Wil je concurreren met de 911, wat toch de maatstaf in deze klasse is, dan zal ie toch echt niet meer dan 1,5 ton mogen kosten.
Maar misschien zoeken ze het inderdaad nog hogerop, maar dan zal het wel een zeer exclusieve verschijning worden. Iedereen weet toch dat er in die klasse zeer conservatief gewinkeld wordt. Lexus is in die klasse nog geen klinkende naam.
Zelf denk ik dat Audi (R8) en Porsche (911) er een concurrent bij zullen krijgen.
ik dacht het in de autovisie te hebben gelezen over de 3 ton, ik sluit me compleet bij je aan dat dat teveel is voor een lexus, bij een auto van 3 ton denk je niet direct (hoe mooi deze ook is) aan een lexus.
Als hij zo rond de prijzen zit van de r8 en 911, is het een zeer goede concurrent (en natuurlijk kom je hem dan wat vaker tegen, wat geen straf is;D )
En toch denk ik dat mensen dan eerder voor een GT3 zouden gaan omdat lexus in mijn ogen toch een beetje een onderschat merk is. sowieso als de lexus dan nog eens een stuk duurder gaat worden
Dat is volgens mij dan ook de reden waarom Lexus niet te hoog zal inzetten met hun sportscar. In de supercarklasse zullen ze het niet redden. Dat ligt zeker niet aan de kwaliteit, maar heeft alles met het koopgedrag van de kopers in die klasse te maken.
Bovendien is die R8/911 klasse veel interessanter: die markt is veel groter.
Dus laat maar komen die Lexus8)