Falken banden, hoe zijn die??

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

seaberd
Heb al veel banden gehad en getest.. maar als je niet op semi slicks wilt rijden en wel de performance wilt hebben van die banden moet je echt voor de Michelin Pilot sport 2 gaan!

Super banden, super grip ook in de regen.. Heb ze 2 weken lang getest op de nurburgring en ze deden het super..

Heb ze er nu weer op liggen alleen nu als achterbanden P Zero rosso.. Kijken wat deze combi doet!
Peerke
Zere vingers van het typen..
Type MR2: ZZW30
Bridgestone Potenza S02 heb ik jarenlang gehad, erg goede band, zo niet de beste.
Ik heb nu de Dunlop, ben erg benieuwd hoe die is.
Bremo
SuperTWO wrote:Nog even iets er achteraan:

Hier kun je wel wat houvast aan hebben:

17" http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 623995.pdf

16" http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 085276.pdf

:applaus-smiley: :dux-blij_thumb-up:
Peerke
Type MR2: ZZW30
andria korte

Ik ben niet een expert, maar naar mijn weten is dat wat hij gedaan heeft niet echt goed voor een band.

Hij heeft 225/35/18 over een 9,5J velg getrokken (ging al moeilijk zei hij). Bij een 225 band hoort een max. velg maat van 8.5J. Mijn mr2 gaat ook stuk als je er diesel in gooit.

Niet elke band is geschikt om over een velg heen te "stretchen" zoals ze dat bij het driften doen. Dit is wel heel hip in Duitsland.
Gidon-V6
Type MR2: AW11
We hebben gisteren dus ondekt dat de falken banden in de regen (of op de sneeuw) geen gewldige grip hebben. Ik heb MR-tin nog uit de sneeuw moeten duwen omdat hij bergop niet meer goed wegkwam. Ikzelf heb dunlop sp9000 banden en had nergens problemen mee. Ook op de nurburgring die op sommige plekken nat was heb ik nog zeer goede grip gehad. Dus ik wil je de Dunlop sp9000 zeker aanraden.
tilma800
Dat is nog eens vergelijkend waren onderzoek :tekst-toppie:
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
Hebben jullie dezelfde bandmaten, luchtdruk etc? Anders zegt het namelijk niet zoveel. Smallere banden doen het meestal beter in nattigheid en sneeuw. Ik meen dat Martin achter een best breed setje heeft zitten.
Gidon-V6
BlackJax wrote:Hebben jullie dezelfde bandmaten, luchtdruk etc? Anders zegt het namelijk niet zoveel. Smallere banden doen het meestal beter in nattigheid en sneeuw. Ik meen dat Martin achter een best breed setje heeft zitten.

Hij heeft inderdaad een breed setje. Ikzelf heb 225 achter. En het komt ook niet op 1 cm meer of minder. Ik check maandelijks de druk, die is dus altijd goed.
tilma800
BlackJax wrote:Hebben jullie dezelfde bandmaten, luchtdruk etc? Anders zegt het namelijk niet zoveel. Smallere banden doen het meestal beter in nattigheid en sneeuw. Ik meen dat Martin achter een best breed setje heeft zitten.
Weer een bewijs dat je niet te breed wilt gaan voor een optimale wegligging.
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
tilma800 wrote:Weer een bewijs dat je niet te breed wilt gaan voor een optimale wegligging.

Nou bewijs wil ik het niet noemen hahaha. Tis alleen mijn beperkte ervaring ;) . Wilde alleen duidelijk maken dat je niet kan stellen dat de ene band klote is en de ander goed zonder dat je de rest van de factoren erin betrekt. Appels met appels vergelijken werkt nog altijd het beste.
tilma800
Maar dezelfde maat is per merk zelfs ook verschillend, dus helemaal hetzelfde krijg je het toch niet.
andria korte
Waar het eigenlijk op neer komt is dat alle banden die hier werden genoemd wel goed zijn en dat het met te veel factoren te maken heeft om nou echt te bepalen welke nou 'beter' is.

De een heeft met merk X geen aqua planning maar rijd ook niet harder dan 110 kph als het regent en heeft net een nieuw setje banden er onder, terwijl de ander met merk Y wel last heeft van aqua planning maar 160 kph rijd en bijna aan een nieuw setje banden toe is (eigenlijk een maand geleden al).

Waar ik zelf altijd naar kijk is de snelheidsaanduiding op een band, als hij gemaakt is om tot een snelheid van bijv. 240 kph te gaan dan kan het in mijn ogen geen slechte band zijn. En ik koop nooit een merk waar ik nog nooit iets van heb gehoord of gelezen.

N 140
P 150
Q 160
S 180
T 190
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR>270

Grtn,

Andria.
Bremo
Banden die een hoge snelheid aankunnen zijn qua opbouw (karkas) wel sterk natuurlijk. Maar over de gebruikte compound of profiel zegt het dan weer niet zoveel.

Beetje rondneuzen hier en daar en nooit uitgaan van 1 goed of slecht oordeel.. dan kom je er ook wel. Of met zo'n test!
Post Reply