mijn V-6 3.4 N/A
Moderator: Pieten
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
RDW keuring
vandaag maar ff bij de RDW op visite geweest.
vrije inloop aldaar is tussen 8 en 11:30, en ik stond om 7:45 voor de deur daar en er waren mensen die er toen al ruim een uur stonden, maar goed ondanks alles was ik vrij snel aan de beurt. De APK zou ook volgende week verlopen, dus die heb ik maar gelijk mee laten nemen.
APK was streng, maar alles was in orde, want de keurmeester zag dat er voldoende aandacht aan de auto was besteed, moest alleen ter plaatse even de stadslichtjes uit mijn rev6 koplampen halen, omdat ik al stadslichten in de bumper had.
De kentekenkeuring stelde an sich niet zo veel voor, wel vond hij het vreemd dat er U-9 op de papieren stond terwijl er helemaal geen katalysator onder zat, de nieuwe APK regelgeving geeft aan dat een kat voor mij ook niet (meer) verplicht is, ook de vermelding 18.2 platen toegestaan ontbrak, beide items zijn gelijk aangepast op het nieuwe kentekenbewijs, dus daar staat dan straks:
aantal cilinders: 6, inhoud 3398cc, kentekenplaat model 18.2 toegestaan.
vermogen wordt niet vermeld.........ik zou het nieuwe papiertje binnen één week binnen moeten hebben.
A.s zaterdag gaat de charger er weer op ...........
j8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
vrije inloop aldaar is tussen 8 en 11:30, en ik stond om 7:45 voor de deur daar en er waren mensen die er toen al ruim een uur stonden, maar goed ondanks alles was ik vrij snel aan de beurt. De APK zou ook volgende week verlopen, dus die heb ik maar gelijk mee laten nemen.
APK was streng, maar alles was in orde, want de keurmeester zag dat er voldoende aandacht aan de auto was besteed, moest alleen ter plaatse even de stadslichtjes uit mijn rev6 koplampen halen, omdat ik al stadslichten in de bumper had.
De kentekenkeuring stelde an sich niet zo veel voor, wel vond hij het vreemd dat er U-9 op de papieren stond terwijl er helemaal geen katalysator onder zat, de nieuwe APK regelgeving geeft aan dat een kat voor mij ook niet (meer) verplicht is, ook de vermelding 18.2 platen toegestaan ontbrak, beide items zijn gelijk aangepast op het nieuwe kentekenbewijs, dus daar staat dan straks:
aantal cilinders: 6, inhoud 3398cc, kentekenplaat model 18.2 toegestaan.
vermogen wordt niet vermeld.........ik zou het nieuwe papiertje binnen één week binnen moeten hebben.
A.s zaterdag gaat de charger er weer op ...........
j8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
vermogend vermogen
zou wel moeten, maar dat was ff niet bekend, vanwege "grijze" import......
het vermogen staat nu wel in het dossier, maar komt niet op het kentekenbewijs te staan. Ik gooide dit balletje even op bij de keurmeester, en die vertelde me dat bij aanpassingen steeds het nieuwste vermogen gefiled wordt. Daar maak ik uit op dat het eerder geregistreerde vermogen steeds wordt "overschreven" in de database......
Maar..........als ze liegen, dan lieg ik in commissie.....
Voorlopig ben ik nu legaal bezig........
J8) [email="hn/Quadc@msix"]hn/Quadc@msix[/email]
het vermogen staat nu wel in het dossier, maar komt niet op het kentekenbewijs te staan. Ik gooide dit balletje even op bij de keurmeester, en die vertelde me dat bij aanpassingen steeds het nieuwste vermogen gefiled wordt. Daar maak ik uit op dat het eerder geregistreerde vermogen steeds wordt "overschreven" in de database......
Maar..........als ze liegen, dan lieg ik in commissie.....
Voorlopig ben ik nu legaal bezig........
J8) [email="hn/Quadc@msix"]hn/Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Gefeliciteerd John, dat is de kers op de slagroom en de goedkeuring van je arbeid zullen we maar zeggen.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
3.4 Sc
Vandaag is de twee weer in oude glorie hersteld............het is weer een 3.4 SUPERCHARGED:adhd:
Ook weer een proefvlucht gemaakt..alles is weer:dux-blij_thumb-up: .......
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
Ook weer een proefvlucht gemaakt..alles is weer:dux-blij_thumb-up: .......
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
die mini-cooper uitlaat
Ik heb nu een standaard uitlaat er onder zitten, en die geeft een mooie heldere V-6 roffel.......ik laat deze nog even zitten, ik ben van plan om een uitlaat te laten maken in RVS, ook met en centrale monding, die mooi in de widebody zal passen.
De mini-coper uitlat is te koop voor de liefhebber
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
De mini-coper uitlat is te koop voor de liefhebber
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
widebody
ik weet neit of er fillumpies zijn van mijn tuut.........foto's wel hier op het forum, ook van de motor "met"........voor de widebody moet je ff hier kijken:
http://www.evo-f.com/breitbau.htm
mijn auto blijft wit, en de achterbumper zal iets anders zijn......
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
http://www.evo-f.com/breitbau.htm
mijn auto blijft wit, en de achterbumper zal iets anders zijn......
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
Mooi dat hij netjes gekeurd is John!
Die bodykit ziet er ook heel lekker uit zeg!!:) Lekker dik en zeer strak zo op de foto's!
Je mag dus niet 4 stadslichtjes hebben als ik het goed begrijp? Of heeft dat (natuurlijk:P) te maken met het feit dat hij origineel is uitgevoerd met twee lampjes.?Quadc@msix schreef: moest alleen ter plaatse even de stadslichtjes uit mijn rev6 koplampen halen, omdat ik al stadslichten in de bumper had.
Die bodykit ziet er ook heel lekker uit zeg!!:) Lekker dik en zeer strak zo op de foto's!
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
aanpassingen aan de auto
Feitelijk moet je elke aanpassing, (dus anders dan standaard) aan de auto laten keuren door de RDW. Zelfs een swap van een ander type motor, ook al is het vermogen of aantal cilinders het zelfde, moet je melden bij de RDW, die maken er in het autodossier een aantekening van (elke in NL geregistreerde auto heeft een dossier). dus het aantal clinders moet altijd kloppen, want bij een eventuele politiecontrole kan dat behoorlijke problemen opleveren, zo kan bijvoorbeeld je kentekenbewijs of de hele auto in beslag worden genomen. En er is al vele malen over gesproken hier op het forum........als je een ernstig ongeval krijgt met een auto die niet meer "origineel" is(qua motor / vermogen) ben je hoe dan ook de L*L sculdig of niet, de verzekeraar zal niet uitkeren, want de auto klopt niet ( meer) met de papieren....... het is gewoon een keuze, die heel vaak te makkelijk wordt genomen:X .
@ Green: je hebt PM
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
@ Green: je hebt PM
J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11