mijn V-6 3.4 N/A

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

RDW keuring

Bericht door Quadc@msix »

vandaag maar ff bij de RDW op visite geweest.
vrije inloop aldaar is tussen 8 en 11:30, en ik stond om 7:45 voor de deur daar en er waren mensen die er toen al ruim een uur stonden, maar goed ondanks alles was ik vrij snel aan de beurt. De APK zou ook volgende week verlopen, dus die heb ik maar gelijk mee laten nemen.
APK was streng, maar alles was in orde, want de keurmeester zag dat er voldoende aandacht aan de auto was besteed, moest alleen ter plaatse even de stadslichtjes uit mijn rev6 koplampen halen, omdat ik al stadslichten in de bumper had.:idea8:

De kentekenkeuring stelde an sich niet zo veel voor, wel vond hij het vreemd dat er U-9 op de papieren stond terwijl er helemaal geen katalysator onder zat, de nieuwe APK regelgeving geeft aan dat een kat voor mij ook niet (meer) verplicht is, ook de vermelding 18.2 platen toegestaan ontbrak, beide items zijn gelijk aangepast op het nieuwe kentekenbewijs, dus daar staat dan straks:
aantal cilinders: 6, inhoud 3398cc, kentekenplaat model 18.2 toegestaan.
vermogen wordt niet vermeld.........ik zou het nieuwe papiertje binnen één week binnen moeten hebben.:applaus-smiley: :applaus-smiley:
A.s zaterdag gaat de charger er weer op ...........:adhd: :adhd: :adhd:

j8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Nou John gefeliciteerd
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Gefeliciteerd kale.. Kan je eindelijk legaal rondhuppelen. :P
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Maar qua vermogen en de 40 % regeling ga ik er toch vanuit dat ze kijken naar het vermogen dat de auto had bij de eerste keer dat ie op kenteken kwam.

Dus ik denk niet dat je hem steeds met stapjes van 39 % kunt verhogen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

vermogend vermogen

Bericht door Quadc@msix »

zou wel moeten, maar dat was ff niet bekend, vanwege "grijze" import......
het vermogen staat nu wel in het dossier, maar komt niet op het kentekenbewijs te staan. Ik gooide dit balletje even op bij de keurmeester, en die vertelde me dat bij aanpassingen steeds het nieuwste vermogen gefiled wordt. Daar maak ik uit op dat het eerder geregistreerde vermogen steeds wordt "overschreven" in de database......
Maar..........als ze liegen, dan lieg ik in commissie.....

Voorlopig ben ik nu legaal bezig........

J8) [email="hn/Quadc@msix"]hn/Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Gefeliciteerd John, dat is de kers op de slagroom en de goedkeuring van je arbeid zullen we maar zeggen.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Glenn

Bericht door Glenn »

Je weet dat als je wilt vliegen een vliebrevet nodig bent he :deal: .
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Gefeliciteerd kerel! Mooi dat t allemaal geroggelt is nu :D
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

3.4 Sc

Bericht door Quadc@msix »

Vandaag is de twee weer in oude glorie hersteld............het is weer een 3.4 SUPERCHARGED:adhd:
Ook weer een proefvlucht gemaakt..alles is weer:dux-blij_thumb-up: .......

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Niet meer de mini cooper uitlaat er onder?
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

die mini-cooper uitlaat

Bericht door Quadc@msix »

Ik heb nu een standaard uitlaat er onder zitten, en die geeft een mooie heldere V-6 roffel.......ik laat deze nog even zitten, ik ben van plan om een uitlaat te laten maken in RVS, ook met en centrale monding, die mooi in de widebody zal passen.
De mini-coper uitlat is te koop voor de liefhebber


J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
franksmits

Bericht door franksmits »

Zijn er toevallig filmpjes van jou auto? Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat met de wide-body!
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

widebody

Bericht door Quadc@msix »

ik weet neit of er fillumpies zijn van mijn tuut.........foto's wel hier op het forum, ook van de motor "met"........voor de widebody moet je ff hier kijken:
http://www.evo-f.com/breitbau.htm
mijn auto blijft wit, en de achterbumper zal iets anders zijn......


J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
franksmits

Bericht door franksmits »

Wat een sexy mr2 zeg... daar zijn er echt nog niet veel van! Ik ben echt benieuwd!!!!
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Mooi dat hij netjes gekeurd is John!
Quadc@msix schreef: moest alleen ter plaatse even de stadslichtjes uit mijn rev6 koplampen halen, omdat ik al stadslichten in de bumper had.
Je mag dus niet 4 stadslichtjes hebben als ik het goed begrijp? Of heeft dat (natuurlijk:P) te maken met het feit dat hij origineel is uitgevoerd met twee lampjes.?

Die bodykit ziet er ook heel lekker uit zeg!!:) Lekker dik en zeer strak zo op de foto's!
Green

Bericht door Green »

mag ik vragen wat die body kit heeft gekost??

En je moet nu voor de apk de juiste aantal cilinders hebben. op papier en in de auto.
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

aanpassingen aan de auto

Bericht door Quadc@msix »

Feitelijk moet je elke aanpassing, (dus anders dan standaard) aan de auto laten keuren door de RDW. Zelfs een swap van een ander type motor, ook al is het vermogen of aantal cilinders het zelfde, moet je melden bij de RDW, die maken er in het autodossier een aantekening van (elke in NL geregistreerde auto heeft een dossier). dus het aantal clinders moet altijd kloppen, want bij een eventuele politiecontrole kan dat behoorlijke problemen opleveren, zo kan bijvoorbeeld je kentekenbewijs of de hele auto in beslag worden genomen. En er is al vele malen over gesproken hier op het forum........als je een ernstig ongeval krijgt met een auto die niet meer "origineel" is(qua motor / vermogen) ben je hoe dan ook de L*L sculdig of niet, de verzekeraar zal niet uitkeren, want de auto klopt niet ( meer) met de papieren....... het is gewoon een keuze, die heel vaak te makkelijk wordt genomen:X :X .

@ Green: je hebt PM ;)

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Quadc@msix schreef:mijn auto blijft wit, en de achterbumper zal iets anders zijn......


J8) hn / Quadc@msix
Roetzwart??
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
franksmits

Bericht door franksmits »

Ik zou ook graag een prijs willen weten! (ter interesse)
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Uiteindelijk niet lijkt me :P neem aan dat hij em weleens af gaat stellen :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Plaats reactie