Michel's SW20
Moderator: Pieten
Ouwe duitsert van me!
haha, lees het nu net.
Veel plezier met je nieuwe blokkie kerel
Veel plezier met je nieuwe blokkie kerel
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Ondertussen alweer 800km gereden met de turbo. Rijd heerlijk.. ook veel sneller dan ik eigenlijk verwacht had, which is good..
Sperbak is ook een enorme vooruitgang, auto is veel beter te controleren.
Heel klein beetje meer onderstuur wat zorgt voor meer stabiliteit bij het insturen.. en uiteraard is de achterkant veel makkelijker te corrigeren met een LSD en dat is erg goed te merken.
Blokje verbruikt tot nu toe geen olie.. alles klinkt goed en wel. Geen rare dingen.. temperatuur blijft mooi stabiel. Met de 1e tank heb ik bijna 500km gereden.. en dat met een turbo.. hihi.
Ik denk wel dat ik 1 (of meerdere) motorsteun of een baksteun moet vervangen, want sinds gisteren voel ik een schok vanuit de achterkant/onderkant van de auto als ik abrupt van het gas ga in de lagere versnellingen (1 & 2). Met constante snelheden door kuilen of over drempels levert geen schok op..
Sperbak is ook een enorme vooruitgang, auto is veel beter te controleren.
Heel klein beetje meer onderstuur wat zorgt voor meer stabiliteit bij het insturen.. en uiteraard is de achterkant veel makkelijker te corrigeren met een LSD en dat is erg goed te merken.
Blokje verbruikt tot nu toe geen olie.. alles klinkt goed en wel. Geen rare dingen.. temperatuur blijft mooi stabiel. Met de 1e tank heb ik bijna 500km gereden.. en dat met een turbo.. hihi.
Ik denk wel dat ik 1 (of meerdere) motorsteun of een baksteun moet vervangen, want sinds gisteren voel ik een schok vanuit de achterkant/onderkant van de auto als ik abrupt van het gas ga in de lagere versnellingen (1 & 2). Met constante snelheden door kuilen of over drempels levert geen schok op..
Had je niet nog die TRD motorsteunen liggen? Of waren dat die kirkosaurus bushings.
500 km, wow 
Mijn record is 265 mijl ofwel 425 km, op vakantie met lange afstanden op min of meer continue snelheid. Al moet ik zeggen dat m'n metertje altijd te laag staat (na aftanken nog zo'n 4 mm onder het max-streepje) en ik toen ook geen waarschuwingslampje heb gezien, dus wellicht had er nog meer in gezeten. Maar toch een hele prestatie die 500
Mijn record is 265 mijl ofwel 425 km, op vakantie met lange afstanden op min of meer continue snelheid. Al moet ik zeggen dat m'n metertje altijd te laag staat (na aftanken nog zo'n 4 mm onder het max-streepje) en ik toen ook geen waarschuwingslampje heb gezien, dus wellicht had er nog meer in gezeten. Maar toch een hele prestatie die 500
- Eeuwige twijfelaar
Dat zijn die kirkosaurus inserts..Xhermes wrote:Had je niet nog die TRD motorsteunen liggen? Of waren dat die kirkosaurus bushings.
Eeuwige twijfelaar wrote:En zoals het bij de meesten wel bekend was is er een grote streep door het hele V6 gebeuren gezet.
Maar toch.. tsja. Misschien is het wel een bekend iets voor velen hier. Soms heb je wel eens het gevoel dat je het zat bent met je huidige auto. Laat je 'm een tijdje staan.. rijd je er niet mee. En dan op een dag rij je er toch weer in met een grote smile en denk je.. waarom zou ik 'm in hemelsnaam weg doen ?
Gen2 JDM 3S-GTE (225pk/310Nm)
Standaard intercooler, luchtfilter etc.
E153 turbo versnellingsbak + LSD
Nieuwe waterpomp, distributie, koppeling etc. etc. de hele mikmak nieuw.
Aha, dat is een aparte ontwikkeling. Terug naar het begin dus. Was jouw gen 3/4 er niet meer?
Grappig hoe dingen kunnen lopen. Dat is toch snel gebeurd tussen alle verbouwingen door.
- Eeuwige twijfelaar
Wat een kudtzooi, iedereen altijd maar zeggen dat die turbo's zo onbetrouwbaar zijn.. maar ik krijg het niet kapot !
Nog altijd geen olie verbruikt..
Er moet iets mis zijn..
Nog altijd geen olie verbruikt..
Er moet iets mis zijn..
Geef hem maar een weekje mee 
- masterpivo
Sjonge jonge, het is ook nooit goed he!... 
- Eeuwige twijfelaar
Is niet op de openbare weg gemeten, just for the record 
Wij moeten trouwens maar eens meeten, eens ff kiek'n wat het verschil is !
Wij moeten trouwens maar eens meeten, eens ff kiek'n wat het verschil is !
- Eeuwige twijfelaar
Vandaag eindelijk de remblokken aan de voorzijde vervangen. Achterzijde was al vervangen, maar voorzijde ging niet. De remklauw zit bevestigd op de remtang d.m.v. 2 pennen. Deze pennen zaten hartstikke vast waardoor de remklauw met verse blokken niet meer over de schijven heen paste. De pennen moeten kunnen rond draaien en moeten naar binnen/buiten geschoven kunnen worden.
Vandaag dus alles gedemonteerd en schoongemaakt. Bizar hoeveel roest en vuil je overal vanaf kan halen.. nu werkt het weer allemaal lekker soepeltjes en de auto remt weer prima.
Ik heb voorlopig Ferodo blokjes rondom , de OEM vervangings exemplaren. Niks spannends dus.. dat bewaar ik nog even.
Verder is mijn Racinghart wiel (beschadigd tijdens excursie Nordschleife koudstaalvervorming vorig jaar) in de reparatie. Het kan even duren en het zou een 'lastige' klus worden volgens de vakman.. dus hopen dat het goed gaat.
Vandaag ook nog even de MR2 gewogen op de weegbrug.
1992 T-top Turbo
Leder interieur
Stuurbekrachtiging, ABS, alles elektrisch
Geen airco
Standaard wielen
Reservewiel voorin
Hoop zooi in de auto, tank meer dan half vol (volgens de meter)
1360kg incl. ikke.
minus ikke (75kg)
minus benzine (iets meer dan 20 liter..dus zeg zo'n 20kg)
minus zooi
=1260kg ofzo. Best netjes, ik had het wat zwaarder verwacht.
Vandaag dus alles gedemonteerd en schoongemaakt. Bizar hoeveel roest en vuil je overal vanaf kan halen.. nu werkt het weer allemaal lekker soepeltjes en de auto remt weer prima.
Ik heb voorlopig Ferodo blokjes rondom , de OEM vervangings exemplaren. Niks spannends dus.. dat bewaar ik nog even.
Verder is mijn Racinghart wiel (beschadigd tijdens excursie Nordschleife koudstaalvervorming vorig jaar) in de reparatie. Het kan even duren en het zou een 'lastige' klus worden volgens de vakman.. dus hopen dat het goed gaat.
Vandaag ook nog even de MR2 gewogen op de weegbrug.
1992 T-top Turbo
Leder interieur
Stuurbekrachtiging, ABS, alles elektrisch
Geen airco
Standaard wielen
Reservewiel voorin
Hoop zooi in de auto, tank meer dan half vol (volgens de meter)
1360kg incl. ikke.
minus ikke (75kg)
minus benzine (iets meer dan 20 liter..dus zeg zo'n 20kg)
minus zooi
=1260kg ofzo. Best netjes, ik had het wat zwaarder verwacht.
Dat is erg netjes! Mijne heeft dezelfde opties ( minus turbo blok ) . Dus zal ietsjes lichter zijn hopelijk.
Ben ook ERG benieuwd naar je velg. Zou wel mooi zijn als hij nog te redden is.
Ben ook ERG benieuwd naar je velg. Zou wel mooi zijn als hij nog te redden is.
- masterpivo
Copy that.Xhermes wrote:Ben ook ERG benieuwd naar je velg. Zou wel mooi zijn als hij nog te redden is.
- Eeuwige twijfelaar
Velg is met succes gefixt, ziet er perfect uit..geen kleurverschil.
Het plan is om volgend jaar mee te doen met Time Attack dus de volgende updates zullen o.a. zijn :
Onderstel/remmen/wegligging :
- Nieuwe remschijven rondom
- Remblokken rondom voor (semi-) trackgebruik
- Goodridge remleidingen
- Remvloeistof (een goede DOT4)
- Semislicks op de Racingharts
- Intrax camberplates (indien mogelijk op Koni dempers ?)
- Dieet (vooral achterkant, voor zover dat mogelijk is)
Motorisch :
- Andere intercoolert
- benzinepomp vervangen voor groter exemplaar (heb ik al)
Interieur :
- STACK gauges installeren (heb ik al)
- Andere stoelen
Ikzelf :
M'n eerste rondjes op Assen.. lijkt me ook wel handig.
Het plan is om volgend jaar mee te doen met Time Attack dus de volgende updates zullen o.a. zijn :
Onderstel/remmen/wegligging :
- Nieuwe remschijven rondom
- Remblokken rondom voor (semi-) trackgebruik
- Goodridge remleidingen
- Remvloeistof (een goede DOT4)
- Semislicks op de Racingharts
- Intrax camberplates (indien mogelijk op Koni dempers ?)
- Dieet (vooral achterkant, voor zover dat mogelijk is)
Motorisch :
- Andere intercoolert
- benzinepomp vervangen voor groter exemplaar (heb ik al)
Interieur :
- STACK gauges installeren (heb ik al)
- Andere stoelen
Ikzelf :
M'n eerste rondjes op Assen.. lijkt me ook wel handig.