Project MR2 VZW20.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Door de sneeuw (wat tot voor kort de enige ervaringen waren) kun je weinig proberen natuurlijk.

Bij lage snelheden top, wat hoger mis ik wat stabiliteit (hetzelfde effect als eerder na montage van (toen wat hogere) hulpveren, dus even een gaatje zien te vinden om uit te laten lijnen.

Plus deze winterbanden zijn nog vers en van een ander merk dan voorheen. Binnenkort voor 'the real thing' voor de zomerwielen gaan snorren.:-)

Wordt vervolgd.:-)

Moet jouw wagenpark trouwens niet eens 'voor de leeuwen'? Toevallig ben ik zondagmiddag weer in de regio.;D
Remmel
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Voor de leeuwen?, ehrmmm... je bedoelt dat je taxatiejeuk weer begint op te komen?
Mocht het een keer tot diefstal of totalloss komen denk ik dat ik adhv foto's en advertenties wel kan aantonen hoeveel mijn Evo en MR2 waard zou moeten zijn...
En met zo'n Clifford alarm erop + camera op de oprit is het voor dieven eigenlijk niet zo interessant om hier te gaan klussen haha
MarcoTwo
Yep, zoiets. Zeker als er veel geïnvesteerd is, ben je beter af als de verzekering het ook daadwerkelijk als zodanig op neemt.

Stel je hebt 20 mille geïnvesteerd, dat krijg je nooit meer terug als het niet opgenomen is in de polis. Hooguit met wat onderhandelen een paar duizend euro meer dan een RHD!!!!

Zo kijkt men momenteel wel, staan voor weinig in Engeland te koop, dan krijg je ook minder. Is nu ook weer aan de gang voor iemand (recentelijk drie auto's die aan een taxatiedag mee zouden doen die toen uitgesteld is door niet klaar, kapot, etc., zijn verloren gegaan met een fooi.

Skyline GT-R R34, Impreza WRX en nog eentje.

Het is maar een weetje (en een tip).;)
Remmel
Thx voor de tip, ik zal er eens over denken.::)
In het verleden is hier de auto van mijn vrouw (destijds de enige zonder alarm) van de oprit weggehaald maar sinds de camera en extra verlichting er hangt is er niets meer gebeurd.
Maar de auto's staan natuurlijk niet altijd hier veilig bij mijn huis...
Dus voordat ik in de zomer weer eens op stap ga moet ik misschien toch eens naar zo'n taxatie meeting komen.
:idea8:
Misschien combineren met zo'n rit in het zuiden (naar de Ring!), net zoals vorig jaar bij het MVV stadion Maastricht.
MarcoTwo
Ik zie het een beetje als een zorgplicht, het komt mij té vaak voor dat het misgaat.

Flinke schade is ook altijd mogelijk en je hoeft het natuurlijk niet zelf te doen.

Yep, 2 april staat dat op de agenda.;) Dat valt onder clubmeetingtarief.
Xhermes
Ik moet mijne ook nog steeds is bij je laten doen Marco. Al is het alleen maar omdat ik hem dan EINDELIJK in de WA+ verzekering kan gooien bij mijn youngtimer verzekering...
MarcoTwo
Geen vol casco voor weinig (vanaf een leeftijd van 10 jaar heb je al een klassiekerverzekering, tenminste die heb ik sinds 1996 lopen)?

Is goed, mail me binnenkort maar ff, dan combineren we iets.;)

@JP: uitlijnen begin deze week gedaan, scheelt een slok op een borrel, maar gek genoeg is er sprake van een (niet instelbare) positief camber(!). Geen effect op het bochtenwerk.

Wel merk ik iets met de fikse wind nu op hogere snelheid.

Ik ben benieuwd hoe het aanvoelt met de zomersloffen (minder ballonwangen) in een leuke maat.

Sommigen proberen je nog richting de 20" te krijgen, maar dat lijkt me wel heel erg kostbaar als je normaal al een set rondom in een zomerbandenseizoen wegrijdt en minder comfort ook plus extra kwetsbaar met die leuke gaten in de wegen van tegenwoordig.
Remmel
2 April zeg je..., dat is goede vrijdag inderdaad.
Volgens mij moet ik dan gewoon werken :-/
MarcoTwo
V R I J N E M E N ! ! !

Hetzelfde als vorig jaar.;)
MarcoTwo
Na dik een maand stilstand wilde ik de druppellader aan de MR2 koppelen en de lampjes gingen niet branden.
Na 2 weken aangekoppeld gelaten, even testen en nul, nul leven.
Toen even een nieuwe Varta scoren, de oude is toch ook al bejaard dus die zat er al een keer aan te komen, het liefst minimaal de 55 Ah van de oude.
Globaal even de maat opgenomen en toen naar Brezan... vraagt hij welke code (...) er in zit... bleek C10 (Blue Dynamic) te zijn, welke ze dus bij een volgend bezoekje niet bleken te hebben, maar besteld te moeten worden.
Dit type had ook minder power en ze hadden een mooie Silver Dynamic (beter bij weinig gebruik, meer startpower, minder snel leeglopen en sneller opladen bij weinig gebruikt) met 61 Ah staan.
Thuis de exacte maat opgenomen en deze D21 bleek dus vrijwel dezelfde buitenmaat te hebben (hij leek breder te zijn) als de oude, dus gelijk meegenomen (niet op en neer rijden, maar als ik er toch vrijwel langs kwam, al met al zat er wel een paar weken tussen).

Vanavond toch maar even de oude eruit gevist en de nieuwe erboven op gezet en exact de goede afmeting (hoogte nog niet gekeken, maar dat is niet spannend) en na het bakje even schoongemaakt te hebben de nieuwe accu erin gezet en........... starten lopen (en dat na ruim 2,5 maand stilstand) en gelijk mooi lopen.
Met de GT-i was het wel anders, die wilde nog na een eerste poging aanslaan en weer afslaan om vervolgens even op 3 pitjes te draaien en wat te bonken alvorens hij al brommend uit zijn slaap kwam.
Image

Image
franksmits
Mooi blokje silver :)
Wanneer komen de filmpjes nou eens ;)
MarcoTwo
Die filmpjes stonden maanden geleden al op de projectpagina, misschien wel een half jaar terug of bedoel je andere?

Voorlopig al máánden niet gereden (sinds december winterschorsing en daarvoor al niet veel).
franksmits
Ik bedoel wat 'nieuw' voer :) :). Wat mij betreft zijn er erg weinig filmpjes van de v6'jes :)
Eeuwige twijfelaar
Dat komt vast wel in orde zodra het weer wat beter wordt/is.. ;D
MarcoTwo
Eerst moet het seizoen weer beginnen, daarna wat klusjes nog bij Joshma voordat alles 100% is.
MarcoTwo
Vanmiddag had ik met het mooie weer wat voorspeld was vrijgepland en kon ik eindelijk (stond al weken in de planning om te doen) de MR2 grotendeels klaar maken om over een paar weken te gaan rijden.

Pas de accu vervangen en toen was het starten lopen en blijven lopen (dus de lege accu had niet voor het verlies/resetten van de ECU en het stationair toerental gezorgd. Vanmiddag naar buiten gereden en even laten draaien (en het toerental iets laten wisselen).

Ik sla even iets over (komt later)... aan het eind van de middag starten - lopen - uit, en dat nog een paar keer. Met iets gas geven, bleef hij wel lopen, maar na voorzichtig gas terugnemen, was het stationair toerental iets van 250 rpm... erg laag. Toen maar even een stukje verderop gereden om daar met wisselende (beperkte) toerentallen de ECU weer in laten leren, een paar keer uitgezet toen ze warm was en weer gestart en weer het toerental op het goede gehouden en een paar keer wat verhoogd en losgelaten.

Ging ietsje beter, toen maar een klein rondje rijden tot op een parking hier in het dorp eom daar weer stationair te laten draaien (in de tussentijd de dakpanelen er uitgehaald en rondom foto's gemaakt voor het nieuwe taxatierapport), na verloop van tijd bleef ze netjes 800 rpm draaien en toen teruggereden en in de garage gezet.

Uitzetten (dat gaat zo héérlijk direct met een Fidanza, alsof je een elektrisch apparaat uitzet!), starten en weer uit... mmm raar, daarna weer geprobeerd en toen bleef ze wel redelijk goed stationair draaien.
Rond de pasen kan ik pas meer gaan rijden. :mrgreen:

Wat ik nog wel toe moet voegen, is dat ik vanmiddag de accupolen weer een paar minuten losgehad heb, maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot een paar maanden met een lege accu staan en toen bleef ze wel goed stationair draaien. Vreemd...

Verder vanmiddag de MR2 gewassen, alle ruimtes uitgezogen, de voor- en achterruimtes schoongemaakt (alles was er toch nog uit), de achterschermen voorzien van een verse antiroestbehandeling in de randjes en alle gelakte delen in de kofferbak, motorruimte en voorin de Meguiars gezet en en passant nog even een snipje roest bij de afvoer voorin behandeld.

Daarna alle bekleding e.d. teruggebouwd, het zwarte plastic voorin even netjes glimmend gemaakt en het reservewiel (tja, nu had ik de begin oktober bestelde hoes nodig gehad...)er weer in.

Even de vloeistoffen gechecked, de rest komt nog) en toen starten en uit...

Ik zal een dezer dagen een paar foto's online zetten.
Green Goblin
Vocht.
mr2PUNTfreak
Had je afgelopen week je maten gestuurd? Heb ze niet ontvangen dan. Daar is het nu het wachten op, plusminus maten werken niet, moet exacte maten zijn. Stuur ze, dan krijg je een nieuwe rekening. Na betaling wordt hij voor je gemaakt en toegestuurd.
Remmel
Ik denk ook vocht ja...
Rij hem maar eens lekker heet dat alles eens lekker kan drogen.
Je zult zien dat hij dan weer lekker loopt.
En als het blijft de bougiekabels inspuiten of beter nog vervangen.
MarcoTwo
Green Goblin wrote:Vocht.

Het is niet de eerste wasbeurt geweest natuurlijk, de symptomen zijn wel exact die van een ECU die zich opnieuw een stationair toerental in moet lerern, alleen is het op z'n minst typisch dat dit na het wisselen van de accu niet zo was, wat je wel zou verwachten (en een kwartier draaien op het koudstarttoerental was het ook niet, hoewel het nu wel veel warmer was buiten).
mr2PUNTfreak wrote:Had je afgelopen week je maten gestuurd? Heb ze niet ontvangen dan. Daar is het nu het wachten op, plusminus maten werken niet, moet exacte maten zijn. Stuur ze, dan krijg je een nieuwe rekening. Na betaling wordt hij voor je gemaakt en toegestuurd.

Huh? Van die reservewielhoes? Daar deed je toch zelf toch niets meer mee en moest ik een apart e-mailbericht sturen?

Zie mijn bericht, gisteren was het een mooie gelegenheid om goed te meten en op te schrijven. Deze zal ik vandaag als het lukt nog even doorspelen, even het mailadres opzoeken.
Ik zie nieuwe rekening? Dan moet er ook een oude zijn?
Het enige wat ik weet dat ik máánden geleden een SMS bericht kreeg dat hij die week gemaakt zou worden en verzonden zou worden op diverse berichten daarna nooit meer iets gehoord, tot afgelopen week via PM met een e-mailadres, zoals je weet.

Verder doe ik zoiets liever via de e-mail, wat een dezer dagen wel zal komen.
Remmel wrote:Ik denk ook vocht ja...
Rij hem maar eens lekker heet dat alles eens lekker kan drogen.
Je zult zien dat hij dan weer lekker loopt.
En als het blijft de bougiekabels inspuiten of beter nog vervangen.

De eerstvolgende gelegenheid zal 2 april zijn als het MR2 weer is tenminste.:dux-blij_thumb-up:

Bougiekabels zijn nieuw, alle losse delen zijn nieuw.
Post Reply